7 Reacties

2 jaar geleden

Ik weet niet of daar ruimte, tijd en oppas is. Maar probeer wat vaker met elkaar weer op date te gaan. Wat jij beschrijft hadden mijn man en ik ook na ons eerste kindje. Door weer vaker op date te gaan is het goed gekomen

2 jaar geleden

Probeer als eerste eens samen tijd in te stellen. Oppas regelen en er samen even uit. Hoeft niet lang maar even geen baby even gesprekken en praten even optutten even tijd zonder baby. Even lunchen of etentje . Iets waar je ook een gesprek kan voeren . Probeer daar eens mee te beginnen. Gun elkaar ook uitslaaptijd in het weekend om en om zodat je beide een beetje kunt bijtanken Onze dochter slaapt ook nog steeds niet door en we verdelen nu de nachten zeg maar helpt al een heel stuk. Succes en geef niet op . Begin klein en bouw het op

2 jaar geleden

Echt enorm herkenbaar. Als ik eerlijk ben hebben mijn vriendinnen dit ook gehad dus ik maak me hier niet druk om. Het is een fase. Jullie zijn beide moe en een kleintje maakt het niet makkelijk. Mijn man werkt 7 dagen voor zijn bedrijf en is weinig thuis. Ik zorg 24/7 voor de kleine en het huishouden etc. Onze relatie word daar ook niet beter van. En het aandacht van andere mannen, tja welke vrouw vindt dat niet leuk 😉 Komt echt goed!

2 jaar geleden

Wij doen nu elke woensdag avond date night thuis:) om de beurt moeten wij het regelen. Voor vanavond is het game night:) twee weken geleden had ik een spa avond geregeld :)

2 jaar geleden

De eerste jaren zijn tropenjaren. Wat ik geleerd heb van mijn ouders is dat het belangrijk is tijd voor elkaar te maken. Dus ga een weekendje weg samen of een avondje ergens eten of bestel een borrelplank en maak het thuis gezellig. Maar zorg in ieder geval voor quality time. Wij hebben wel in relatietherapie gezeten, maar dat was op een punt dat het echt niet meer ging. Niet dat je t nu sowieso niet moet doen ;) Maar als je echt van je man houdt en hij van jou, kan je denk ik al veel ondervangen door bewust tijd samen vrij te maken. En dan kan je ook met elkaar bespreken waar de ruzies vandaan komen en hoe jullie hiermee om willen gaan. En je geeft aan dat je je niet alleen maar mama met vlekken en ongekamd haar wil voelen. Heb je tijd en ruimte om elke dag jezelf even te verzorgen? Het hielp mij enorm nieuwe kleding te kopen die me past. En elke dag was ik me met m’n zoontje naast me in de badkamer. Niks bijzonders, maar even wassen, haar borstelen en mascara op. Douchen doe ik als mijn man thuis is :)

2 jaar geleden

Wij hebben iedere maand date night. De ene maand moet de een een date regelen, de andere maand de ander. Dat is voor ons een goede stok achter de deur. Niet onrealistisch vaak (we hebben drukke banen, sporten veel, familie en vrienden verder weg en natuurlijk een baby) en daardoor goed vol te houden.

2 jaar geleden

Ohhh herkenbaar, wat een paar weken terug escaleerde in een fikse ruzie, waar ik aangegeven heb dat als we niks doen we elkaar echt kwijt zijn en we beter uit elkaar zouden kunnen gaan. We waren beide zo geschrokken. We hebben goed gepraat. En ons de vraag gesteld. Wat wil ik over 5 jaar kunnen zeggen, over ons en ons gezin. En de volgende dingen zijn gebeurd ondertussen. ->ik heb op mijn werk mijn functie als EVV-er neer gelegd. (Er ligt nu minder verantwoordelijkheid en druk op me, ik heb meer energie, als ik thuis ben, ben ik ook echt thuis) Ik neem geen extra diensten aan. -> Ik kan nu weer hobby's oppakken, dus heb ook tijd voor mezelf. ->manlief heeft ook weer tijd en ruimte voor zijn hobby's ->manlief helpt meer in het huis. (Geen het zal allemaal wel houding) De taken zijn meer verdeeld. ->We hebben elke vrijdag date night (Tijd voor elkaar, de ene keer een film, spelletjes of gewoon een goed gesprek) -> we hebben geplande avondjes uit. Zo hebben we voor het hele theater seizoen kaarten, stuk of 10 voorstellingen. Daarnaast doen we dingen met het gezin waar we energie uit halen en plezier aan beleven. De verplichte bezoekjes en dingen doen we lekker niet als we er geen zin in hebben. We werken aan onze sociale contacten. Dit resulteert in. We zijn beide minder gefrustreerd. We leven weer als man en vrouw en niet als huisgenoten met kinderen. We zijn weer een team. Helpen elkaar en luisteren naar elkaar. Zijn minder gejaagd. We flirten weer met elkaar, kunnen weer lachen en zijn weer samen 1. Ook nu we ons best doen contacten aan te halen en houden, merken we dat dit ons goed doet. We zijn niet alleen vader en moeder. Maar ook nog vrouw, vriendin en mevrboes en dhrboes.