11 Reacties

3 jaar geleden

Hi, Volgens mij is het niet toegestaan. Maar sommige namen hebben van zelf 2 voornamen. Zoals Fatima Zahra, Mohammed Amien, Abdelhak, etc. Je kunt het beste aan de Iman vragen.

3 jaar geleden

Reactie op Boha

Hi, Volgens mij is het niet toegestaan. Maar sommige namen hebben van zelf ...
Sallam alaykoum, ik heb het er over gehad met mijn schoonmoeder en ze gaf aan als je beide namen uitspreekt dat het dan is toegestaan. Allahu a3lam maar ik wilde eigenlijk ook 2 namen geven aan mijn zoontje. Uiteindelijk niet gedaan.

3 jaar geleden

Reactie op oumbaby

Sallam alaykoum, ik heb het er over gehad met mijn schoonmoeder en ze gaf a ...
En hoe zit het is mijn geval? Als de baby 3 namen zou krijgen waarvan je de 1e naam als roepnaam gebruikt en 2e / 3e naam de namen van de Oma鈥檚 zijn? Bij mijn zoontje is dit namelijk wel het geval, zijn 1e naam word gebruikt als roepnaam maar overal staat hij wel vermeld met zijn 3 namen. Ik kan hier niks over vinden en word er niet duidelijker van via google of mijn vriend 馃槄

3 jaar geleden

Reactie op MommyofN.

En hoe zit het is mijn geval? Als de baby 3 namen zou krijgen waarvan je de ...
Het is echt heel moeilijk, ik durf hier geen uitspraak over te doen. Ik zal het even navragen aan een gepraktiseerde zuster. Misschien weet zij hier antwoord op.

3 jaar geleden

Reactie op oumbaby

Het is echt heel moeilijk, ik durf hier geen uitspraak over te doen. Ik zal ...
Als je dat zou willen, zou top zijn! 馃榿 Ik ben hier totaal onbekend mee en doordat ik geen enkele bron hierover kan vinden, weet ik niet wat juist is

3 jaar geleden

Reactie op MommyofN.

Als je dat zou willen, zou top zijn! 馃榿 Ik ben hier totaal onbekend mee en ...
Snap ik ook hoor! Er worden sowieso best veel verschillende uitspraken hier over gedaan. Ook hebben best veel moslim zusters meerdere namen per kind die ook islamitisch zijn. Ik heb het gevraagd aan dr zodra ik antwoord van dr krijg zal ik je berichten!

3 jaar geleden

Reactie op oumbaby

Snap ik ook hoor! Er worden sowieso best veel verschillende uitspraken hier ...
Super dankjewel! Het gebeurd dus wel vaker begrijp ik in ieder geval? Ben heel benieuwd wat juist is en wat niet!

3 jaar geleden

Mijn vriend is Marokkaans en ik heb dit met zijn zus besproken maar binnen de islam doen ze geen dubbele namen vertelde zei mij

3 jaar geleden

Reactie op MommyofN.

Super dankjewel! Het gebeurd dus wel vaker begrijp ik in ieder geval? Ben h ...
https://www.al-yaqeen.com/va/een-naam-geven-aan-je-kind/ Dit is wat desbetreffende dame me toe stuurde. Hopelijk heb je hier wat aan 馃

3 jaar geleden

Reactie op oumbaby

Dankjewel! Ga hier naar kijken 馃槝

3 jaar geleden

Het is gewoon toegstaan. Het komt erop neer dat het belangrijk is dat de naam een goede betekenis heeft. Zie link: https://www.google.com/amp/s/fiqh.islamonline.net/en/having-two-names-permissible/%3famp