5 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje kan ook al van rug naar buik rollen, maar ook van buik naar rug. Hij vind het ook heerlijk om op zijn buik te slapen. We hebben een AreoSleep matras, dus de kans op verstikking is al wat geminderd. Dus dat geeft wel wat rust. Vond het zelf ook wel erg spannend de eerste nachten waar hij dus zelf koos hoe die slaapt, maar hij legt netjes de hooft op de zij en de neus ligt ook vrij.

2 jaar geleden

Hier precies het zelfde. Ik heb het losgelaten terug draaien was op een gegeven moment niet meer te doen hij rolde direct weer terug. Hij ligt ook altijd met z'n hoofdje op zij en slaapt perfect zo.

2 jaar geleden

Dat is snel! Onze kleine van 17 weken rolt ook al van rug naar buik. Hebben een kleine wieg waardoor ze niet verder kan rollen dan op haar zij. Haalt veel gedoe weg! Want overdag is ze soms gefrustreerd omdat terugrollen hier ook nog niet zo goed lukt.

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Ik heb alleen onze kleine wel een keer aangetroffen met zijn neus recht naar beneden! Ben me rot geschrokken!! Heb nu ook in de co sleeper een aerosleep matras en moet denk ik daar maar op vertrouwen.. maar blijf het eng vinden!! Heb eerst geprobeerd hem steeds van de zij terug te draaien maar werd steeds wakker daarvan en kon dal elke keer voeden🙈 werd ook erg intensief! Accepteer zijn houding nu op zijn zij en ga uit van zijn kracht en het matras… maar tips zijn altijd welkom!

2 jaar geleden

Onze zoon was 16 weken toen hij van rug naar buik rolde. Hij lag in de kraamweek al te slapen op zijn buik in de box en zo slaapt hij nog steeds in de box. In bed leg ik hem wel altijd op zijn rug maar sinds hij kan rollen tref ik hem 's ochtends wel eens aan op zijn buik. Hij slaapt nog in de co sleeper naast me. Onze zoon was in de kraamweek al mega sterk in zijn nekje. Tilde toen zelf al zijn hoofd op en legde hem anders neer. Hierdoor vind ik het ook minder eng als onze zoon op zijn buik slaapt. Nu is dit ook de tweede dus ik ben zelf misschien ook iets makkelijker en minder angstig 😂 Al voel ik wel als ik wakker word en hij ligt op zijn buik, gelijk even aan hem of hij nog ademt haha maar ik maak me er wel minder druk om. 😊