21 Reacties
2 jaar geleden
wat vreselijk voor je dat het allemaal zo moet lopen! ik kan mij herinneren dat je vaker topics hebt aangemaakt over je ex. Vorige keer wilde hij niks meer met jullie te maken hebben en nu ineens weer wel? Klink als een heel emotioneel onstabiele vent. Mijn tip is om hier echt hulp voor de zoeken, misschien eerst bij maatschappelijk werk en misschien bij je huisarts voor jezelf. Ga na of hij wel goed voor je kindje is, als dit wel het geval is kan je kijken of misschien therapie helpt met jou gevoelens naar hem. Maar ik krijg de indruk dat die gevoelens er niet voor niets zijn..
2 jaar geleden
Reactie op Jane97
wat vreselijk voor je dat het allemaal zo moet lopen! ik kan mij herinneren ...
Ja klopt, hij komt aan af aan af. Nu wilt hij weer zijn best doen maar dit heeft hij al vaker gezegd en niet waargemaakt. Het is inderdaad allemaal vreselijk, en ik vind het het ergste voor die kleineb
2 jaar geleden
Reactie op aspapa87
als het zo een imact heeft op jou zal de kleine dat met verloop van tijd oo ...
Hij is zelf heel onregelmatig! Ik probeer er regelmaat in te zoeken maar hij heeft weinig tot geen tijd naast werk dus dit is lastig!
2 jaar geleden
Heel vervelend, ik ken de situatie ongeveer!
Wat mij heel erg helpt is inderdaad een maatschappelijkwerker, door mijn paniek aanvallen is dat jammer genoeg niet genoeg en sta nu op een wachtlijst om een gerichte behandeling te krijgen. Ik kan je aanraden om echt met iemand hier over te gaan praten, dit geeft je iets meer rust en zorgt er voor dat je het een plekje kunt geven.
Zorg dat je samen duidelijke afspraken maakt en dat je in een veilige omgeving voor je zelf zit en wat bij mij ook helpt is mij op zoon moment focussen op de kleine. (Daar wordt ik weer rustig van)
Als je gewoon wil praten mag je mij ook een berichtje sturen!
2 jaar geleden
Na aanleiding van je andere topics is het denk ik beter om hulp te gaan zoeken ipv hier delen
Heel veel sterkte en succes
2 jaar geleden
Reactie op Maartje0503
Na aanleiding van je andere topics is het denk ik beter om hulp te gaan zoe ...
Ik wil ook hulp maar weet niet zo goed wat voor hulp... Daarom dacht ik ik plaats het hier voor wat moed, en misschien andere vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt die mij tips kunnen geven. Daar is dit topic ook voor bedoeld toch?
2 jaar geleden
Ik wil ook hulp maar weet niet zo goed wat voor hulp... Daarom dacht ik ik ...
Zeker! Ik heb liever dat je hier erover praat, dan helemaal niet 😘 Ik denk dat ze dit vanuit bezorgdheid heeft gezegd (en dat kan ik me goed voorstellen want je hebt het volgens mij niet makkelijk). Wij kunnen vanaf een afstand tips geven, luisteren en je het gevoel geven dat je niet alleen bent ❤ Blijf vooral hierover praten, maar het is ook goed om in je leven te kijken naar mensen die je daar ook kunnen helpen en misschien ook met juridisch advies kunnen geven. 😘
2 jaar geleden
Reactie op Irene24
Zeker! Ik heb liever dat je hier erover praat, dan helemaal niet 😘 Ik denk ...
Heel erg lief, dankjewel 🩷
2 jaar geleden
Hij is zelf heel onregelmatig! Ik probeer er regelmaat in te zoeken maar hi ...
het zijn ook erg lastige dingen om mee om tee gaan, mijn zus gaaat err momeenteel ook doorheen met haar ex en het is een absolute strijd op elk vlak. ik vind het heel goed dat je er mee bezig bent en denk dat duidelijke afspraken en regelmaat jullie alledrie zal helpen. net zoals bij jullie gooit de ex van mijn zus het ook graag op "moet chaotisch want werk" maar op deze manier kan je zelf ook niet verder (denk ook aan toekomstige relaties) ik hoop dat jullie een gepaste oplossing vinden, heel veel succes en sterkte
2 jaar geleden
Klopt! Ik bedoelde niet dat je niet je verhaal mag doen etc. Het is goed dat je er over praat! Maar na aanleiding van je andere topics loopt dit al heel lang en moet er vgm echt wat aan de situatie gebeuren.. anders blijft het zo doorgaan. En daar kunnen wij dan weer niet bij helpen. Maar praten is altijd goed!
2 jaar geleden
Wat vervelend voor je! Ik herken veel van wat je zegt. Ik heb er voor gekozen om einde vd zwangerschap al in therapie te gaan om sterker in mijn schoenen te staan en duidelijke grenzen aan te geven. Ik had zoveel angst en verwarring dat ik mijzelf (met alle hormonen) niet zo goed meer herkende.
Om een veilige hechting met mijn zoon te verzekeren heb ik voor een systeemtherapeut en relatietherapeut gekozen die ervaring en kennis heeft van narcisme.
Wij zijn ook uit elkaar, maar ik heb heel lang dezelfde angstgevoelens gehad en pas nu ik weer meer ‘regie’ heb wordt het veel beter! Zowel ik als mijn kleine baby zijn nu allebei zo gelukkig. Zijn papa komt 2 keer per week over de vloer. Elke keer wordt het beter.
Tips:
• lees je in over narcisme en empathen, je leert veel begrijpen. Er zijn ook filmpjes op youtube bv psych2go en andere artikelen op google.
• ipv het de stempel narcist te geven; beschrijf feitelijk zijn gedrag en schrijf dit uit op papier
• blijf vanuit je verstand denken en niet vanuit je ‘angst’, probeer deze gevoelens alleen op te merken maar laat ze je niet om ver blazen
• ga geen discussie aan, geef geen voer tot discussie. Blijf oppervlakkig en zo min mogelijk emotie. Hoe meer angst/ emotie, des te meer zijn ego gevoed wordt en gedrag in stand wordt gehouden. En besef daarbij dat het dus een wisselwerking is; doordat jij er ‘kwetsbaar’ op reageert, versterk je zijn gedrag en andersom!
• LOVE YOURSELF!! Je hebt geen erkenning van hem nodig. Je hebt niks van hem nodig. Je bent een goede moeder en ik hoor boven dit alles de liefde voor je kind. Laat je gedachtes ALTIJD terug gaan naar je kind. Merk het op en laat het gaan en knuffel, speel met je baby 🥰
• ookal triggeren ze je; let it go. Het is de strijd niet waard. Blijf gewoon neutraal. Laat het je gevoel niet kapot maken, je bent echt meer waard!!
• doet me gelijk denken aan: zoek filmpjes op youtube hoe om te gaan met een narcist en how to co-parent 🙂 Veel tips!
Nogmaals: laat je niets wijs maken!! Je bent er bewust van en dat is al heel wat.
Ik gun je het allerbeste ❤️
2 jaar geleden
Reactie op mmmmmm77
Wat vervelend voor je! Ik herken veel van wat je zegt. Ik heb er voor gekoz ...
Wat een lieve reactie. Niets aan toe te voegen❤️
2 jaar geleden
Meld ja anders aan bij veilig thuis, miss kan de vader gezien de situatie de kleine veilig onder toezicht zien maar hoef jij hem niet steeds over de vloer te hebben en vermindert het jouw stress en spanning. Ook houden hun toezicht of het goed gaat tussen baby en vader.
Hierin krijg je dus ook afgesproken momenten, regelmaat en hulp. Idem voor vader.
Succes
2 jaar geleden
Kom je bij het CB? Ik heb geen ervaring met je situatie, maar zij informeerde ons al vroeg dat zij kunnen helpen bij zulke situaties. Wellicht kun je het daar ter sprake brengen? Ze hebben ook een website met chat functie. Hoe klein ze ook zijn babies zijn sponzen en zuigen emoties feilloos op, zelfs in hun slaap. Ik denk voor jou en je kindje belangrijk om rust te creëren waar dat mogelijk is. Hopelijk kun je dat met hulp vinden. Sterkte!
2 jaar geleden
Verhuis ver van hem vandaan, stop al het contact en voed je kind zelf op. Als je kind oud genoeg is kun je erover vertellen en evt contact zoeken als behoefte er is.
Dat ieder kind recht heeft op een vader klopt, maar als een vader slechte invloed heeft moet je je kind beschermen.
Ik heb dat niet gedaan omdat ik mezelf altijd wegcijferde. Ik dacht dat t aan mij lag en gunde hem het contact met zijn kinderen.
Had ik hem maar uit het plaatje geknipt! Hij maakt ze kapot, net zoals hij deed bij mij.
2 jaar geleden
En niet laten merken aan de kleine, dat kan niet! Baby's en kinderen voelen ALLES.
Stop met berusten in slachtofferschap maar gebruik het gevoel om er sterker uit te komen: vecht!
Jij hebt als moeder de verantwoordelijkheid om regie te nemen over je eigen leven. Werk aan je zelfbeeld en assertiviteit. Zorg dat je sterk in je schoenen staat, blij bent met jezelf zodat je een veilige basis kan zijn voor je kind.
Zoek hulp daarvoor; therapie om je zelfbeeld te verbeteren.
2 jaar geleden
En daarmee bedoel ik niet dat je moet vechten tegen hem. Want als hij dit effect op jou heeft mag je hem nie meer toelaten in jullie leven, om je kindje te beschermen. Hij is geen enkele energie meer waardig, de energie mag naar je kindje en naar zelfzorg. Met vechten bedoel ik dat je moet vechten om een goed leven te bouwen voor jullie samen.