17 Reacties

3 jaar geleden

Wat zei je verloskundige? Dat het goed was? Waarom maak je je dan zorgen?

3 jaar geleden

Het kan duiden op afwijkingen, maar in het grootste deel van de gevallen trekt het weer bij en is er niks aan de hand. Bij een verdikte nekplooi rond de 3,5 mm is er alsnog 80% kans dat het wegtrekt en dus niks betekent (dit zeiden ze in het ziekenhuis tegen ons en vonden we toen fijn).

3 jaar geleden

In deze zwangerschap heb ik dit trouwens niet, dus kan je er nu niks over zeggen. Dit was eerder.

3 jaar geleden

Sorry heel onsamenhangend dit, maar ze mogen officieel de nekplooi pas vanaf 12 weken meten, omdat het ervoor heel normaal is en vaak wegtrekt of verminderd. Dus sowieso kunnen ze er met jouw termijn nog niks over zeggen.

3 jaar geleden

Bij 10.6 weken is dit normaal maar ik snap je bezorgdheid. Ik zou in deze situatie om een nieuwe meting vragen bij 12 weken.

3 jaar geleden

Ja ik heb precies hetzelfde, 10+5 ofzo en 3,2 mm gemeten door mijn verloskundige. Zij wilde me graag doorsturen naar een echoscopist die ervoor geschoold is om te meten dus daar kon ik de volgende dag terecht. Die meette ook 3,2 mm. Haar eerste reactie was:ziet er niet goed uit. Maar toen belde ze met een collega en die zei dat het niet verontrustend was. Uiteindelijk de volgende dag alsnog gebeld dat het haar niet lekker zit en heeft ze me doorgestuurd naar de gyn in het ziekenhuis. Dus daar morgen met 11+4 heen voor een echo. Ik ga er van uit dat het goed zit, maar zal het morgen laten weten! Wel erg veel onrust gezaaid wat mijn ogen wel heeft geopend... Ik ga de 13 weken echo nu ook afzeggen want al die controles en potentiële onzekerheid hoef ik niet.

3 jaar geleden

Trouwens ze hebben me op geen enkele manier gerustgesteld. Ook niet met "we meten normaal gesproken pas vanaf 12 weken" of "80%van de keren is er niks aan de hand" of andere dingen die ik hier lees. Echt best teleurgesteld in hoe medisch ze het gelijk maken!

3 jaar geleden

Reactie op Jaybabe

Trouwens ze hebben me op geen enkele manier gerustgesteld. Ook niet met "we ...
Pffff bizar zeg! Dan maak je je gelijk zoveel zorgen terwijl dat niet perse gegrond is. Heel veel succes, je hebt kans dat je dus later terug moet komen om te kijken in hoeverre de nekplooi is gegroeid of niet (wij moesten week later komen).

3 jaar geleden

Reactie op Toetieee

Pffff bizar zeg! Dan maak je je gelijk zoveel zorgen terwijl dat niet perse ...
Dankjewel! Nou ik denk dat ik daarvoor ga bedanken. Achteraf had dit ook van mij niet gehoeven (laat de afspraak wel staan uit nieuwsgierigheid) maar ik had er ook niet echt over nagedacht wat ik wil in zo'n situatie

3 jaar geleden

Reactie op Jaybabe

Dankjewel! Nou ik denk dat ik daarvoor ga bedanken. Achteraf had dit ook va ...
Nee snap ik, geeft alleen maar stress en onzekerheid.... niet oke!

3 jaar geleden

Reactie op Maartje0503

Wat zei je verloskundige? Dat het goed was? Waarom maak je je dan zorgen?
De verloskundige gaf aan dat het binnen de normaalwaarden valt, maar ze wilde ons wel ervan bewust maken dat zij in de praktijk 2 casussen hadden met gelijke waardes die eindigden in een afwijking. Ze probeerde ons wel gerust te stellen, dat het echt niet zo hoeft te zijn. Maar toch zijn we bezorgd.

3 jaar geleden

Reactie op Toetieee

Sorry heel onsamenhangend dit, maar ze mogen officieel de nekplooi pas vana ...
Oh dat hoop ik ook. Ik ga het opnieuw laten meten als ik 12 weken ben.

3 jaar geleden

Reactie op Jaybabe

Ja ik heb precies hetzelfde, 10+5 ofzo en 3,2 mm gemeten door mijn verlosku ...
Wat vervelend voor je! Ik snap jouw zorgen. Laten we hopen dat het goed afloopt voor ons beiden.

3 jaar geleden

Hier goed nieuws gelukkig! Gyn zei dat er echt te vroeg gemeten was, als het nou bij 10 weken 6 of 7 mm was dan was er reden om je zorgen te maken maar met 3mm niet. Ze heeft het net niet eens gemeten want er was vrijwel niks om te meten. Ik ben helemaal gerustgesteld gelukkig!

3 jaar geleden

Oh super goed om te horen! Ik hoop dat ik ook goed nieuws krijg binnenkort!

3 jaar geleden

Ik had 2,6 bij 10w6. Prima 13 weken echo en goede nipt uitslag. Weet niet vanaf hoeveel mm het zorgwekkend is?

3 jaar geleden

Reactie op Moeder2019-

Ik had 2,6 bij 10w6. Prima 13 weken echo en goede nipt uitslag. Weet niet v ...
Dit stelt me een beetje gerust! Ze zeggen vanaf 3,5 mm. Maar in de VS vanaf 2,5 mm volgens mij.