12 Reacties

2 jaar geleden

Helaas geen tips betreft het paniekgevoel. Betreft het slapen, ik neem magnesium voor het slapen en merk dat ik hierdoor echt beter slaap.

2 jaar geleden

Wat ligt ten grondslag aan je paniek? Om in slaap te kunnen vallen is het belangrijk dat je je veilig en ontspannen voelt. Kijk dus hoe je weer kan ontspannen en van de 'alert-stand' naar de 'ontspan-stand' kan gaan. Bijvoorbeeld door ontspanningsoefeningen (yoga nidra op YouTube intypen). Even naar beneden gaan en angstige gedachten opschrijven. Toch even je vriend wakker maken en veilig knuffelen. Overdag praten over je gevoel en angst. Muziek of white noise zachtjes op de achtergrond aanzetten en daarop focussen. Hopelijk helpt dit. Succes.

2 jaar geleden

Word je wakker van de paniek, of word je wakker en begint de paniek dan? Wat triggert de paniek, waar gaat het om? Ik heb er geen ervaring mee in de zwangerschap, maar heb een aantal jaar geleden wel nachtelijke paniekaanvallen gehad. Ik werd dan wakker met een drukkend gevoel op m’n borst en vaak klappertanden en trillen. Afleiding hielp bij mij, dus een luisterboek of even knuffelen met m’n man. Maar het ging uiteindelijk pas over toen ik accepteerde dat ik in paniek was om niks en er minder aandacht aan kon gaan geven. Ik vond het een vreselijke kwaal, ik voelde me een beetje dom ofzo, maar de fysieke reactie was zo intens! De app ‘atmosphere’ hielp bij mij ook, dan was er wat achtergrondgeluid waar ik op kon focussen. Hoop echt voor je dat je er snel vanaf bent!

2 jaar geleden

Wat kan helpen zijn sleepcasts, ik gebruik zelf de headspace app (als je zoekt kun je via Google ook gratis sleepcasts vinden) het helpt te concentreren op het verhaaltje ipv alle drukte in je hoofd. Misschien nog even lekkere kruik erbij, maak het jezelf gemakkelijk. Sterkte!

2 jaar geleden