8 Reacties

één maand geleden

Hier een baby die wel goed groeit, ze zit al in maat 80. Maar eet heel wisselend. Wel altijd zelf, met haar handjes. Anders weigert ze. Alle goedbedoelde adviezen met: ze gaat vanzelf eten als ze honger heeft, gaan hier niet op. Hier zegt het CB dat ik het moet loslaten omdat ze genoeg groeit. Ze kan (lijkt wanneer het haar uitkomt) eten als een bouwvakker, maar ze kan ook bijv. een dag later opeens gaan gooien (op de grond) met alles wat er op haar bord ligt..

één maand geleden

Hier is het ook heel verschillend, sinds ze met ons mee eet lijkt het wel iedere x minder te worden. Het is gewoon heel lastig! Want de eene x wilt ze iets niet wat ze de vorige x wel heel lekker vond! Het is dan wel niet het zelfde maar ik heb een vriend die dus echt bijna niets eet..😖 geen groente ( sla dat gaat nog met niet te veel poespas) geen aardappelen. ( alleen uit de airfryer "lees rösti, aardappelkroketjes enz) geen rijst, geen pasta.. begin maar eens met iedere dag wat op tafel te zetten..dus ik begrijp wel deels wat je gevoel is!

één maand geleden

Haar zelf laten eten? Dus stukjes aanbieden. Hier wil ze absoluut niet gevoerd worden. Ook meisje met kma en neocate hier. Drink nu nog 2 flessen op een dag, deze week net 1 jaar geworden. Gaan vaker niet dan wel leeg maar verder eet/drinkt ze wel goed. Misschien in de ochtend pap aanbieden ipv een fles? Heeft ze wel de melkvoeding binnen + vezels. Of dat met de lunch bijv.

één maand geleden

Het is alsof ik het verhaal typ. Mijn zoontje van net 1jaar is precies zo. Eten ishier een drama, met name stukjes en brood. Soms eet die het wel en soms niet. Laatste x dat we zijn wegen zaten wij ook op 8 kilo. Hij krijgt overdag ng borstvoeding 3/4x. Doorsat die slecht eet is het hier ook nog zoekende naar een goed schema. Wij gaven eerst in de ochtend bv, voor zn dutje fruit rond de lunch brood (ging vaak niet dan wel) en dan rond 5/6 avondeten. Tussendoor nog 2x bv. Nu zijn we over aan het gaan over naar ochtend ontbijt (pap/brood/havermout) waardoor die fruit niet meer wilt voor zn dutje. Ik vraag mij dus af hoe andere dit allemaal doen, want vind het opzoch ook wel veel op alles op een dag te proppen🤷🏽‍♀️ Ik heb het voor nu maar losgelaten. Hij is vrolijk, alert en er zijn genoeg plas/poepluiers. Ik blijf mijzelf maar aanpraten, dat hij ooit meer gaat eten. Maar ben wel iedere gestressed bij zijn eetmomenten wanneer die weigert, dus ik vind het wel fijn om te lezen dat wij noet de enige zijn

één maand geleden

Ja hier ook slechte eter en in het verleden ook mega slechte drinker (ook kma) Ze drinkt nu gelukkig wel haar flessen goed maar eten water of thee of sap of wat dan ook gewoon niet. Na een soort sprongetje heeft ze 2 weken goed gegeten. Toen een keer moeten overgeven en nu wil ze niet meer. Diëtiste wil dat we de flessen gaan afbouwen maar zoals iemand hier zei ze eten vanzelf als ze honger of dorst hebben is dus echt niet zo. Ik laat het maar los, forceren heeft geen zin. We blijven het aanbieden en meer kunnen we niet doen.. btw hier is ze wel opgewicht vanwege dat ze 5 flessen pepti drinkt nog

één maand geleden

Hier niet een slechte eter opzich, eigenlijk hebben we een hele goede eter die alles lust normaal, maar misschien fijn om te weten dat hier het eten ook matig gaat de laatste tijd: bijna alles belandt op de grond 😅 en veel wordt inderdaad weer uitgespuugd. Dus je bent zeker niet de enige! Hier helpt het iets om er zo ontspannen mogelijk mee om te gaan, ik laat hem veel zelf klooien, bied af en toe tussendoor een hapje aan en als t allemaal echt niet wil dan maar niet, dan geef ik later op de dag een extra fles of bakje yoghurt (yoghurt gaat er áltijd in 😅).

één maand geleden

Reactie op Veerveer

Hier niet een slechte eter opzich, eigenlijk hebben we een hele goede eter ...
*yoghurt gaat er altijd in bij ons, bedoel ik dan, niet als tip per se want met koemelk intolerantie is dat natuurlijk niet echt een optie. Heb je al eens brood in soep geweekt geprobeerd? Toen mijn zoontje ziek was en niks wilde eten of drinken ging dat er wel heel goed in

één maand geleden

Misschien eens advies inwinnen bij een preverbaal logopedist?