11 Reacties
3 jaar geleden
Ik was na mijn bevalling 1700 ml verloren. Mijn HB was 4.6. ik mocht toen kiezen tussen ijzertabletten of een ijzerinfuus. En heb toen voor een infuus gekozen.
Daarnaast ben ik 4 weken lang nog Gentle Iron gaan slikken.
Na 6 weken gemeten en toen was het 8.6.
Ik weet niet of je elke dag ijzertabletten moet nemen. Maar anders zou ik aanraden om Gentle Iron te slikken.
Daarnaast nam ik;
Af en toe vlees(ben vega)
Groene groente
Magnesium Citraat voor betere opname ijzer
Appelstroop
3 jaar geleden
Hier ook na m’n bevallig een laag HB (5,5). 10 weken lang, 2x per week ijzer tabletten geslikt. Na 11 weken controle gehad, toen was mijn HB 6,7 dus nog steeds iets te laag. Ik heb vanaf het eerste moment extra veel ijzer uit mijn voeding proberen te halen. Dit advies blijft nog steeds vanuit mijn huisarts.
Ik heb ook nog steeds wat vermoeidheidsklachten maar wat wil je met een baby (als slaapt ze gelukkig tot nu toe goed). Toch is de continue zorg best vermoeid.
Mocht ik vermoeid blijven dan moet ik contact op nemen met de huisarts.
Hopelijk kunnen andere antwoord geven op je vraag wanneer de HB waarde weer op peil was.
3 jaar geleden
Ik was 3.3 L bloed verloren en HB was 3.7 na 4L bloedtransfusie was die 5.3 sinds dien slik ik Gentle Iron Ipv ziekenhuis pillen want ik kreeg daar enorme buikpijn van. HB was 5 weken geleden 7.5 en moet over een week weer bloedprikken Gentle Iron heeft heel goed geholpen en is gewoon verkrijgbaar bij de Etos. Tip van mijn kraamzorg!
3 jaar geleden
Bij mijn eerste ook 1,5 liter bloed verloren. Floradix werkt erg goed (drankje nog beter dan de tabletten maar die is wel erg vies) En op aanraden van de VK soep trekken van schenkel, klinkt gek maar dat beenmerg schijnt goed voor je te zijn. Al met al heeft het denk ik wel een maand of 6 geduurd voor ik weer op mijn oude energiepeil zat.
3 jaar geleden
Ik had staaltabletten van het ziekenhuis die ik elke dag moest slikken voor 6 weken. Na 6 weken was mijn waarde weer gezond, maar nog niet helemaal op het oude niveau. Ik voel me ondertussen wel helemaal fit.
3 jaar geleden
Hebben ze je ook op b12 getest? Ik heb begrepen dat als je bijv. Alleen ijzertabletten slikt, maar niet b12 (als je een tekort hebt) het alsnog niet aanslaat. Ik heb zelf na de bevalling van mn eerste dochter een bloedtransfusie gehad en vóór de bevalling van mn tweede dochter een ijzerinfuus, omdat wat ik ook slikte aan supplementen mijn hb niet steeg. Inmiddels een goed HB van 7,8 😊
3 jaar geleden
Jip hier ook.
Werd uit het niet duizelig en aangezien ik in de zorg werk en bijna weer aan het werk moest heb ik de ha gebeld.
Heb toen bloed moeten prikken. Hebben toen alleen op foliumzuur geprikt. Bij afwijkende waarde dan verder onderzoek.
B12 was lager, hiervoor heb ik al 20 jaar injecties. Toch besloten om even een boost te geven en dus eerder als 6 weken te spuiten. Nu de 2 injectie ervan gehad
Kreeg foliumzuur op recept en slik floradix. Aankomende week moet ik bellen voor mijn 2e uitslag van het bloed.
Ben ook nog steeds moe. Duizeligheid is afgenomen
3 jaar geleden
Hier ook na bijna 14 weken… komt ook omdat mijn baarmoeder gescheurd was en ze de bloeding niet konden stoppen.
Ik moest na een aantal weken in plaats van 3x per week een ijzertabletje iedere dag een ijzertabletje innemen. De laatste keer bloedprikken is 3 weken geleden en toen was het wel beter geworden!
Nu moet ik volgende week weer bloed laten prikken. Als het dan nog steeds niet goed is dan gaan ze bespreken of ik een infuus krijg.
Ben nog steeds wel moe, maar gaat wel stukken beter!