21 Reacties

2 jaar geleden

ik snap wel dat het ongezellig is, maar hij kan er denk ik niet iets aan doen dat hij moe is. misschien eerder samen op de bank gaan zitten? of kijken waardoor hij zo moe is?

2 jaar geleden

Ik denk dat je je zeker niet aanstelt maar zeker het eerste jaar met een baby is best wel intens. Dus vermoeidheid hoort daar wel bij. Probeer je er niet aan te irriteren (makkelijk gezegd dan gedaan) en zoek naar quality time momenten overdag in het weekend als jullie kindje slaapt. Het wordt beter, echt! 😊

2 jaar geleden

Voor de komst van onze dochter had hij het al maar nu helemaal 🙈. Ik ben ook sneller moe ‘s avonds maar ga dan op tijd naar bed zonder eerst voor te slapen

2 jaar geleden

Bij ons is het andersom. Ik haal het einde van de film nooit, van series mis ik telkens minstens een derde uit het midden van elke aflevering. Mijn vriend grapt er al eens over wanneer ik dan plots wakker schiet en stelt dan voor om de rest van de film/aflevering later te bekijken en vroeger naar bed te gaan. Als ik blijf doorslapen, maakt hij me wakker wanneer de film/aflevering gedaan is en gaan we samen naar bed. Of hij doet alsof het al afgelopen is en dan gaan we vroeger naar bed 🥲 Hij maakt er geen punt van en dat vind ik persoonlijk wel zo fijn.

2 jaar geleden

Reactie op BabyD2020

Ik denk dat je je zeker niet aanstelt maar zeker het eerste jaar met een ba ...
Het is inderdaad meer dat ik quality time mis, en dan gaat het mij meer ergeren

2 jaar geleden

Ik denk dat het heel normaal is. Je hebt jonge kinderen en in combinatie met werk, sociale verplichtingen enz is het gewoon aanpoten het eerste jaar of jaren. Ik val ook vaak genoeg in slaap onder de film/serie. Elke minuut slaap die ik kan krijgen, pak ik 😂. Je kunt ook op andere momenten de gezelligheid creëren. Wat maakt het uit of hij nu op de bank of in z’n bed in slaap valt?

2 jaar geleden

Ik denk dat het heel normaal is. Je hebt jonge kinderen en in combinatie me ...
Ik vind het gezelliger om samen eerder vroeger naar bed te gaan, nog even knuffelen en dan slapen. Ipv dat hij op de bank slaapt en ik in bed alleen..

2 jaar geleden

Reactie op Diaan1988

Ik vind het gezelliger om samen eerder vroeger naar bed te gaan, nog even ...
Ja oké dat kan ik me voorstellen. Kan jij niet beneden blijven? Of gaat hij echt na middernacht bijvoorbeeld dan naar bed? Ik zou m’n man dan wel wakker maken als het structureel gebeurd. Af en toe vind ik niet erg.

2 jaar geleden

Zelf zou ik hier geen punt van maken, en hem zeker wel wakker maken zodat je dan samen naar bed kan. Zou het zelf niet leuk vinden als mijn partner me slapend op de bank zou laten liggen. Misschien kan je zoeken naar minder passieve activiteiten. Tv kijken is voor veel mensen een slaap-trigger. Misschien kan je een spelletje doen, samen een klusproject starten, een Bob Ross schilderij maken, uitgebreid samen koken, foto's van vakanties samen uitzoeken/bekijken of knuffelend kletsen over wat jullie zo leuk aan elkaar vinden. Naast de activiteiten die jullie samen met de kleine kunnen doen natuurlijk :)

2 jaar geleden

Ja oké dat kan ik me voorstellen. Kan jij niet beneden blijven? Of gaat hij ...
Het lukt mij vaak niet om hem wakker te krijgen en als dat wel lukt blijft hij toch even liggen en valt weer in slaap. Maar hij ziet het probleem niet zo..

2 jaar geleden

Reactie op Diaan1988

Het lukt mij vaak niet om hem wakker te krijgen en als dat wel lukt blijft ...
Dan hoop ik dat het lichtje toch bij hem gaat branden.. en dat het van korte duur is 🫣

2 jaar geleden

En iets anders doen dan serie kijken? Ik val dan ook altijd in slaap, maar als we spelletje doen niet en is ook meer qualitytime

2 jaar geleden

Ohh herkenbaar! In slaap vallen heb ik ook last van. En manlief en wij beiden werken knetter hard en zorgen druk voor de kinderen. Daarom hebben wij speciaal de vrijdag avond quality time avond ingelast. (Tenzij ik werk, anders een andere dag) vooraf afgesproken. Dit bestaat uit idd spelletjes spelen, foto's kijken, praten met elkaar, hapje drankje erbij. En we hebben in het weekend indien mogenlijk elk een uitslaapkamer dag. Dan mag 1 van ons tot half 10 blijven liggen. En we hebben heel decadent, omdat we aan ons zelf hebben gedacht voor 11 theater voorstellingen kaartjes geboekt. Zodat we ook eens met zijn 2en weg zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Mevrboes

Ohh herkenbaar! In slaap vallen heb ik ook last van. En manlief en wij beid ...
Wat een leuk idee!

2 jaar geleden

Reactie op Toetieee

En iets anders doen dan serie kijken? Ik val dan ook altijd in slaap, maar ...
Hij is vaak te moe voor spelletje.

2 jaar geleden

Hier ook zo man😂 mij maakt het niks uit ik ga gewoon lekker zelf me serie kijken of na bed.

2 jaar geleden

Reactie op mimi95

Hier ook zo man😂 mij maakt het niks uit ik ga gewoon lekker zelf me serie ...
Of lekker sporten

2 jaar geleden

Ik snap je wel. Wij hebben maar 2 avonden in de week samen dus ik baal ook als ie dan weer in slaap valt. Meestal roep ik al naar ‘m als ie bijna in slaap valt 😂

2 jaar geleden

Lijkt mij ook heel ongezellig! misschien een keer aan de keukentafel blijven zitten? Slaapt een stuk oncomfortabeler dan de bank. En dan iets lekkers erbij, spelletje, bij kletsen? Succes iig.

2 jaar geleden

Bijtijds naar bed? Klinkt beetje als een vicieuze cirkel dat er tekort aan slaap is