17 Reacties
3 jaar geleden
Ik snaai ook heel veel weg… laatst heel veel chocola op een dag, puur ook omdat het makkelijk en snel te pakken is als je trek krijgt… nou ik baalde de volgende dag als een stekker. Mijn kind krijsen en ik wist niet waarom. Chocola… grote boosdoener als je er te veel van eet. De krampjes. ☹️
3 jaar geleden
Herkenbaar! Mijn zoontje is 5 weken oud en is veilig voor mij… Ik had me zo voorgenomen om gezonder te gaan eten na de zwangerschap, maar zelfs als ik alleen gezonde dingen koop gaat het nog mis.
Potten Nutella, pindakaas en pakken hagelslag kan je namelijk ook gewoon leeg lepelen en zo opeten 🤭
3 jaar geleden
Ik had voorheen ook altijd heel veel honger, maar bleek ik eigenlijk dorst te hebben. Misschien heb je ook gewoon veel dorst? Drink je genoeg? Om je bv op peil te houden moet je echt minimaal 2 a 2,5liter aan vocht binnen krijgen. Ik heb altijd een grote bidonfles met suikervrije limo bij de hand en ik merk dat wanneer ik wil gaan snaaien ik eerst deze leegdrink. Meestal helpt dat wel en is de grote hongerige gevoel dan weg. Als ik dan nog honger heb dan pak ik daarna wel iets zoals een appel of boterham omdat ik dan blijkbaar voedsel nodig heb.
En het leegeten van snoep e.d. is het makkelijkste om het gewoon niet in huis te halen. Zo ben ik ook opgegroeid, wij hadden vroeger nooit een snoeptrommel in huis. Wij hebben thuis de regel dat we bijvoorbeeld een pak koekjes of chips alleen binnen in huis halen als we visite hebben en daarna is het in de prullenbak. Zo blijft het thuis gezond eten en buitenshuis alleen een keer lekker eten.
3 jaar geleden
Ik heb dit ook!!! Heel herkenbaar dus!! Wat mij helpt is magerekwark met crusly met havervlokken 😊 ik neem het standaard voor het naar bed gaan. voorheen ging ik er uit om spekjes te eten nou eet ik ze nog wel maar vele malen minder
nam hele bergen mee naar bed 🤣🙈
Tussendoor als ik honger heb pak ik ook een schaaltje je krijgt er andere energie van dan van snelle suikers 😊
2 jaar geleden
Ik zie dat deze post al wat ouder is…. Maar ik heb hier ook last van!! Ik ben een bodemloze put. Ik kan blijven eten en heb zoveel zin in vooral zoetigheid als chocolade. Heb al een paar keer geprobeerd op te letten. Maar het lukt telkens niet. Vanaf morgen wil ik het toch echt beter gaan doen. Anders houd ik straks een hangbuik over van de cravings tijdens de borstvoeding Ipv de zwangerschap 🙈