17 Reacties

3 jaar geleden

Ohh ik voel dit ook zo zwaar! Pfff ik voel me zo niet lekker in mijn lichaam 😩. Ik eet letterlijk mijn kasten leeg en kom bij, terwijl ik dacht dat je van bv afviel…

3 jaar geleden

Ik heb ook echt meeeega honger en dorst de heletijd. Ik heb niet echt tips voor je, maar herken het dus wel. Ik heb zelf wat ‘gezonde’ snacks in huis zoals dadels maar daar zit ook relatief veel suiker in.

3 jaar geleden

Herkenbaar!! En vind het ook lastig gezonde dingen te pakken.

3 jaar geleden

Gek dat elk lichaam er zo anders mee omgaat. Zelf heb ik er gelukkig niet zoveel last van al eet ik misschien wel een beetje meer dan anders. Misschien nog een gezonde tip: ongezouten noten zijn ook heel voedzaam en geven sneller een verzadigd gevoel.

3 jaar geleden

Herkenbaar😅 ik ben ook de hele dag door aan het eten. Wel zo goed als gezonde dingen maar merk dat ik continue cravings heb naar zoetigheid. Bij mn eerste kindje ook bv gegeven maar toen had ik dit niet:/ mega irritant. Helaas dus geen tips:/

3 jaar geleden

Net 3 kinder repen en 2 oreos in m'n mik en nog steeds niet genoeg🥲

3 jaar geleden

Heeel herkenbaar! Zooo een honger de héle tijd… Ik eet super gezond (bijvoorbeeld linzensoep en noten etc) maar ik eet er zo veel van (vijf borden soep achter elkaar) dat ik toch aankom!!🙈 hopeloos dit. Hoop dat die honger snel afneemt. Ik wil niet meer aankomen 😅😅🫠

3 jaar geleden

Ik snaai ook heel veel weg… laatst heel veel chocola op een dag, puur ook omdat het makkelijk en snel te pakken is als je trek krijgt… nou ik baalde de volgende dag als een stekker. Mijn kind krijsen en ik wist niet waarom. Chocola… grote boosdoener als je er te veel van eet. De krampjes. ☹️

3 jaar geleden

Zelfde hier, ik kom ook aan terwijl ik al te zwaar ben. Constant honger… helaas geen tips behalve eiwitrijk eten met volle producten (geen magere melk bijv) dat is goed voor honger gevoel te dempen en goed voor de melk/kleine

3 jaar geleden

Herkenbaar! Mijn zoontje is 5 weken oud en is veilig voor mij… Ik had me zo voorgenomen om gezonder te gaan eten na de zwangerschap, maar zelfs als ik alleen gezonde dingen koop gaat het nog mis. Potten Nutella, pindakaas en pakken hagelslag kan je namelijk ook gewoon leeg lepelen en zo opeten 🤭

3 jaar geleden

Ik had voorheen ook altijd heel veel honger, maar bleek ik eigenlijk dorst te hebben. Misschien heb je ook gewoon veel dorst? Drink je genoeg? Om je bv op peil te houden moet je echt minimaal 2 a 2,5liter aan vocht binnen krijgen. Ik heb altijd een grote bidonfles met suikervrije limo bij de hand en ik merk dat wanneer ik wil gaan snaaien ik eerst deze leegdrink. Meestal helpt dat wel en is de grote hongerige gevoel dan weg. Als ik dan nog honger heb dan pak ik daarna wel iets zoals een appel of boterham omdat ik dan blijkbaar voedsel nodig heb. En het leegeten van snoep e.d. is het makkelijkste om het gewoon niet in huis te halen. Zo ben ik ook opgegroeid, wij hadden vroeger nooit een snoeptrommel in huis. Wij hebben thuis de regel dat we bijvoorbeeld een pak koekjes of chips alleen binnen in huis halen als we visite hebben en daarna is het in de prullenbak. Zo blijft het thuis gezond eten en buitenshuis alleen een keer lekker eten.

3 jaar geleden

Ik had dit ook tot ik bewust meer ben gaan drinken. Drink nu ongeveer 3 liter op een dag en heb minder honger.

3 jaar geleden

Reactie op SusanB88

Ik had dit ook tot ik bewust meer ben gaan drinken. Drink nu ongeveer 3 lit ...
Bedankt voor de tip! Ik ga daar eens extra op letten

3 jaar geleden

Reactie op Nadine20

Ik had voorheen ook altijd heel veel honger, maar bleek ik eigenlijk dorst ...
Bedankt voor je tips!

3 jaar geleden

Ik heb dit ook!!! Heel herkenbaar dus!! Wat mij helpt is magerekwark met crusly met havervlokken 😊 ik neem het standaard voor het naar bed gaan. voorheen ging ik er uit om spekjes te eten nou eet ik ze nog wel maar vele malen minder nam hele bergen mee naar bed 🤣🙈 Tussendoor als ik honger heb pak ik ook een schaaltje je krijgt er andere energie van dan van snelle suikers 😊

2 jaar geleden

Ik zie dat deze post al wat ouder is…. Maar ik heb hier ook last van!! Ik ben een bodemloze put. Ik kan blijven eten en heb zoveel zin in vooral zoetigheid als chocolade. Heb al een paar keer geprobeerd op te letten. Maar het lukt telkens niet. Vanaf morgen wil ik het toch echt beter gaan doen. Anders houd ik straks een hangbuik over van de cravings tijdens de borstvoeding Ipv de zwangerschap 🙈

2 jaar geleden

Tips….. idd eiwitrijk eten en gezonde vetten. Noten, ei, vette vis, etc. Maar mij lukt het niet me me tot de gezonden dingen te beperken tot nu toe…. Morgen weer een dag. Heb me vandaag helemaal volgepropt 🙈🙈🙈