20 Reacties

3 jaar geleden

Me vader en schoonmoeder roken ook maar gelukkig wel buiten heel af en toe rookt me vader binnen.. Maar zou het gewoon met ze bespreken. We hebben bij beide aangegeven als ze op onze baby willen passen niet roken in de beurt.. en na roken handen wassen! Tuurlijk wij zien niet als we er niet zijn maar als je dan kindje weer ophaalt merkt je het wel gelijk aan de kleertje of ruik je het. Open een eerlijk bespreken zou ik doen! Je wilt je baby met gerust hart achterlaten.

3 jaar geleden

Wat een rotsituatie.. Google eens op derdehands rook..

3 jaar geleden

Ik snap je heel goed. Als mijn (schoon) ouders (binnen) rookten zou ik ons kindje er ook echt niet heen sturen, is zo schadelijk voor de gezondheid. En het stinkt ook ontzettend inderdaad

3 jaar geleden

Reactie op Bananaan

Wat een rotsituatie.. Google eens op derdehands rook..
Wauw... Ik had geen idee! Uiteraard dat passief roken slecht is, maar inderdaad die kleintjes stoppen alles in hun mond.. moet er echt niet aan denken. 😔

3 jaar geleden

Snap het punt niet zo eerlijk gezegd, als jij het niet prettig vind dat ze roken kunnen ze toch ook eventueel oppassen in jou huis? Ik zou die mensen lekker hun sigaretje laten roken maar in mijn huis en bij mijn kind gelden mijn regels, punt. Mijn ouders roken beiden buiten en mijn zoontje is daar 3x pw waarvan 1 nacht, de baby zou daar dus ook een aantal x pw zijn. Mijn schoonouders roken ook binnen en stevig maar niet als ik er kom met mijn zoontje, mochten ze dit wel doen ook alle respect voor hun huis en hun regels maar dan kunnen ze me zoontje en de baby hier zien. Na het roken geldt wel de regel handen goed wassen natuurlijk maar zou in oplossingen denken ipv er tegen aan te trappen

3 jaar geleden

Zouden jullie het wel acceptabel vinden als ze bijvoorbeeld buiten roken als de kleine er is? Dan vind ik dat je dat best mag vragen van ze. mijn zus deed dat ook bij haar 1e kind bij mijn moeder en toen destijds ik woonde ik daar ook nog. En wij gingen met veel liefde dan naar buiten. Ze appte dan dat ze eraan kwam en dan zette wij alles open zodat het even kon luchten (ja ook in de winter) Mocht je dat niet acceptabel vinden dan zou ik samen kijken met hun naar een andere oplossing. Vaak staan mensen hier wel voor open als ze dan een dagje de kleine mogen lenen.

3 jaar geleden

Reactie op MommyofN.

Snap het punt niet zo eerlijk gezegd, als jij het niet prettig vind dat ze ...
Dat is geen optie ik werk thuis en bovendien willen ze dat ook niet. Het oppassen is ook geen must, maar iets wat ze zelf willen. Buiten roken hebben ze bij de kleine van mijn zus gedaan, maar er wordt al bijna 40 jaar gerookt in dat huis. Muren, plafonds, meubels alles is doordrenkt met nicotine daar maakt een dagje buiten roken of even luchten echt geen enkel verschil in.

3 jaar geleden

Dat is geen optie ik werk thuis en bovendien willen ze dat ook niet. Het op ...
Dan heb je denk ik je eigen antwoord al! Zou dan inhouden dat je met de kleine nooit bij je ouders kan komen natuurlijk, niet met verjaardagen etc en dat is prima. Ieder voor zich 😊

3 jaar geleden

Waar zat je zelf aan te denken als optie dan?

3 jaar geleden

mijn schoonvader rookt ook als een ketter en als onze dochter thuis komt op de oppasdag moet ze in de douche en alles wassen. ik rijdt zelfs met haar slaapknuffels uit het raam naar huis om te luchten. we hebben een 2e buggy daar staan en ook een slaapzak etc extra sat ze tguis altijd in schone frisse spullen weer slaapt. Uiteraard probeert mijn schoonvader zoveel mogelijk buiten en onder de afzuigkap te roken maar het zit gewoon overal in die lucht. is echt een consessie doen want zijn schatten van mensen en geweldig met onze dochter maar blijf het vies vinden en wil niet dat ze er teveel wordt aan blootgesteld

3 jaar geleden

Reactie op Baby_girl

mijn schoonvader rookt ook als een ketter en als onze dochter thuis komt op ...
Nou ja ik ben bang dat het daar dus op uit draait als we daar willen komen. Er wordt hier gevraagd waar ik dan aan denk? Tja geen idee vandaar de vraag! Je wilt er niet wegblijven, maar het alternatief wil je ook niet. Kan die mensen niet dwingen te stoppen, maar wil het ze ook niet onthouden. Vind de opoffering alleen nogal groot. Ben na 7 jaar ziekenhuizen zwanger, dan ga je wellicht extra mierenneuken over zulke dingen. Ik vind het een moeilijke rot situatie die zij zelf helaas niet begrijpen. 'Vroeger rookte iedereen, jullie zijn ook groot geworden...'

3 jaar geleden

Het is een hele lastige situatie.. ik weet niet hoe ver ze er voor open staan maar zouden jullie bijvoorbeeld kunnen helpen (zowel financieel als fisiek) met het huis schilderen en behangen en alle meubels schoonmaken en dat ze dan vanaf dat moment buiten gaan roken? Dit zou veel van de nicotine uit het huis verwijderen. Misschien lijkt het wat drastisch maar zo kunnen hun blijven roken maar hebben ze wel een schoon huis voor jullie kindje

3 jaar geleden

Maar hoe kijken jullie dan aan tegen die rooklucht in kleren? Wat mij erg tegen staat is dat ze dan buiten roken en vervolgens mijn kleintje oppakken en op hun borst leggen. Mijn kleintje inhaleert dan niets anders dan de nicotine die in de kleren zit…..

3 jaar geleden

Reactie op Bartenijntje

Het is een hele lastige situatie.. ik weet niet hoe ver ze er voor open sta ...
Nee heel goed idee! Hebben we aantal jaren geleden gedaan, ze hebben de zomer buiten gerookt en sindsdien weer binnen. Ik denk dat we gewoon voor kdv gaan en opa en oma voor plezier bezoekjes houden. Ben je er een paar uurtjes vind ik makkelijker overheen te stappen dan hele dagen. En dan inderdaad buiten roken en goed handen wassen e.d.

3 jaar geleden

Lastige situatie! Ik herken het wel… Mijn eigen moeder rookt al zolang ik mij herinner en ook ik loop hier tegenaan. Nou heb ik werkelijk nog geen idee of zij zou willen oppassen, maar omdat roken denk ik al direct NEE! Wat misschien ook wat oneerlijk is? Voor ons is oppassen bij haar thuis sowieso een no-go, wellicht zou zij bij ons kunnen komen oppassen. Hier rookt zij sowieso al netjes altijd buiten en ze weet ook hoe enorm groot mijn afkeer tegen roken is. Toch blijft de situatie lastig. Misschien is dan toch Kdv de beste optie voor standaard en inderdaad opa&oma voor leuke bezoekjes of eens een paar uurtjes oppas.

3 jaar geleden

Nou ja ik ben bang dat het daar dus op uit draait als we daar willen komen. ...
Oh ik herken dit ook zo. Mijn moeder rookt ook als een ketter, maar dit zal nooit een goed besproken onderwerp worden. Want dan wordt er altijd bijgehaald dat het wel mee valt en vroeger… Ik ben nu ook zwanger, maar breng mijn kindje straks niet bij mijn moeder thuis. Tenzij dat ze buiten gaat roken en anders kan ze bij ons komen. Hoe doe je dat dan tijdens een zwangerschap? Kom je dan wel daar over de vloer?

3 jaar geleden

Reactie op Fryskfamke1

Oh ik herken dit ook zo. Mijn moeder rookt ook als een ketter, maar dit za ...
Tot nu toe is dat altijd buiten geweest vanwege de zomer. Ik weet dat ze niet binnen roken als wij er komen, dus dat is prima voor tijdens de zwangerschap. Maar niet voor daarna dus. Lastig he? Zoveel mensen die stoppen, het is ook zo idioot duur tegenwoordig maar zij betalen iedere prijs er voor.

3 jaar geleden

Heel lastig dilemma. Ik zou 3e hands rook niet onderschatten en meeroken al helemaal niet! Bij m'n oma zei de longarts eens, mevrouw het is wel verstandiger als u stopt met roken. Maar ze heeft dus nooit gerookt, alleen maar meegerookt! 😳Dus het argument van vroeger ging dat ook wel, is gewoon onzin. Vooral bespreekbaar proberen te maken met je ouders, kijken wat zij kunnen doen en vertellen over de nieuwe wetenschappelijke inzichten. En natuurlijk is de liefde die je ouders kunnen geven en de band die ze met je kindje kunnen opbouwen ook heel veel waard, dus het is een erg moeilijke keuze. Bij de opvang kun je ook niet uitsluiten dat de leidsters buiten roken en later weer je kind vasthouden. Maar dat is dan wel weer minder dan een huis vol met rookspullen. Veel succes met jullie beslissing, lijkt me super moeilijk.

3 jaar geleden

Ik zou me het minst druk maken om de stank. De derde hands rook is niet oke. Mijn kind komt nooit bij iemand thuis waar binnen gerookt worden. Zij kunnen de keuze maken om zichzelf te vergiftigen met die rotzooi, maar mijn kind kan die keuze niet maken. Daar ben ik voor!