18 Reacties
3 jaar geleden
Hoe vervelend ook, maar als hij al gebeten heeft dan zou het voor mij ook klaar zijn. Ik weet niet wat voor een hond het is, maar bij bepaalde rassen gaan de kaken op slot als ze bijten en dan krijg je de bek niet meer open. Mijn zus heeft zo'n hond en daarom komen we daar dan ook niet. Die hond is ontzettend jaloers, dus zelf erkent ze ook dat het niet veilig is. Je kunt misschien bespreken dat ze op puppy cursus gaat? Maar persoonlijk ben ik van mening dat het dieren blijven, hoe lief en opgevoed ook, 100% betrouwbaar is het nooit denk ik.
3 jaar geleden
Hoe vervelend ook, maar als hij al gebeten heeft dan zou het voor mij ook k ...
Het is een labradoodle, en ze gaat al wel op cursus, maar voor de 1e keer een pup dus ze moet zelf ook alles leren. Ik heb dat zelf ook heel sterk hoor wil geen dieren bij onze baby hebben en helemaal niet als proef hoe het gaat. En dat weet ze. Maar vind het gewoon heel lullig voelen dat ze nu door een hond onze baby niet zoveel kan zien als dat ze van te boren dacht te gaan zien. In ieder geval niet als de pup blijft happen en als de baby klein is..
3 jaar geleden
Hoe vervelend ook, maar als hij al gebeten heeft dan zou het voor mij ook k ...
Ik vind niet dat je dat ras over een kamp kan scheren… elke hond kan even gevaarlijk zijn. Maar ook even lief en sociaal. Opvoeding!!!! Maar goed dit is oftopic maar mijn nek haren gaan overreind staan van het feit dat je en hond kent die zo is, en gelijk alles over kamp scheert. Zo lijkt het tenminste. Ik vind dit onnodig bank maken.
3 jaar geleden
Een puppy, moet nog veel leren. Ik denk dat het goed is dat hij (de pup) duidelijke grenzen krijgt, en dat is niet handig als je moeder alleen is met baby en puppy. Dan kan je minder consequent zijn, ik denk dat het goed is dat je met regelmaat je moeder bezoekt. En jullie dan op die manier de puppy leren kennen en de puppy jullie. Dan kunnen het echt maatjes worden, onderschat de kracht van een hond niet naar mensen. De liefde, en steun is zelfs voor een kind enorm fijn. Maar eerst duidelijkheid, en opvoeding!
3 jaar geleden
Reactie op Jane97
ik zou dat ook zeker niet vertrouwen! kan je moeder niet bij jou thuis kome ...
Dan moet ze zelf oppas regelen voor haar eigen hond, dus vind ik ook lastig om te vragen. Als hij nu een paar uurtjes er is dan doet ze hem wel echt in de bench dus dat vetrouw ik wel! Maar ze dacht ook nachtjes te kunnen oppassen en je kunt ook niet zolang je pup wegstoppen dan. Vandaar het zo dubbel is. Ik wil graag dat ze hem veel kan zien ook zonder mij maar nu vind ik dat echt helemaal niks aan. Haha
3 jaar geleden
Reactie op Anne2035
Ik vind niet dat je dat ras over een kamp kan scheren… elke hond kan even g ...
Het is een hele lieve pup! Dus ben niet bang dat die aanvalt hij is speels een pup die hapt en dat kan natuurlijk veranderen als die ouder wordt en mede door de cursus etc.
3 jaar geleden
Reactie op Anne2035
Ik vind niet dat je dat ras over een kamp kan scheren… elke hond kan even g ...
Ik scheer niets over één kam, geef enkel aan dat bepaalde rassen dat kaak op slot probleem hebben. Opzich iets wat goed is om te weten als het om de veiligheid van je baby gaat. De kans op schade is dan simpelweg groter dan bij een ras die dat niet heeft. Iedere honden eigenaar vertrouwd zijn eigen hond tot het fout gaat. Zeker honden die babies niet gewend zijn kunnen onvoorspelbaar reageren, hoe goed getraind ze ook zijn. Daar zit geen verkapte mening in over 'bepaalde' rassen.
3 jaar geleden
Het is een hele lieve pup! Dus ben niet bang dat die aanvalt hij is speels ...
Bijna alle pups happen/bijten in het begin. Je moet dit consequent blijven afkeuren als baasje. Het is niet zo heel gek dat een pup niet samen gaat met een baby, die moeten gewoon nog veel leren. Hopelijk gaat het beter als de pup wat ouder is of als hij dingen heeft afgeleerd zoals bijten.
Het zou wel sneu zijn als je moeder daardoor niet meer zou kunnen oppassen, maar het moet uiteraard wel veilig zijn voor je kleintje!
3 jaar geleden
Wij hebben 4 dagen nadat mijn zoontje geboren is een pup erbij in huis genomen. Mijn ervaring is dat het het beste werkt om het gelijk aan te gaan. Zo leren ze meteen wat wel en niet mag. Ik vond het belangrijk dat hij helemaal geen contact maakte met mijn zoontje die eerste periode. Hij liep dus wel los maar elke vorm van interesse corrigeerde ik. Het is fijn om dit in eerste instantie inderdaad met 2 personen te oefenen. 1 kan zich dan richten op het corrigeren van de pup en de ander is dan gewoon helemaal bezig met de baby. Sinds deze week ben ik weer alleen (vriend is weer aan het werk) met baby en pup en ik merk dat hij er nu echt al heel anders mee om gaat.
3 jaar geleden
Reactie op Elselotte
Wij hebben 4 dagen nadat mijn zoontje geboren is een pup erbij in huis geno ...
Het nadeel is dat onze baby en de pup 1x in de 2 weken maar contact hebben. En hij is zo snel dat het al 2x is misgegaan vandaar ik hem nu niet meer in de buurt van wil hebben om te 'oefenen' daarvoor wil ik niet onze baby gebruiken haha
3 jaar geleden
Reactie op Baby_girl
Wat zegt ze zelf over oppassen met een pup die rond loopt?
Misschien geeft ...
Hij moet het leren want is ook nog klein. Is dan de reactie.. alleen wil ik niet dat onze baby proefpersoon wordt met wat kan en wat niet haha
3 jaar geleden
Reactie op Lola85
Slaapt je baby al in bed? Want dan zou ze de pup uit een bench kunnen laten ...
De pup gaat de baby dan als concurrentie zien en daarmee heb je kans dat ie naar gedrag gaat uiten naar de baby.
Zoals al eerder gezegd is: een pup opvoeden kost veel tijd en veel energie. Onze hond is nu een puber, en de combinatie met baby vind ik bij vlagen heel pittig. Ik zou vooral je moeder de tijd gunnen om de hond goed op te voeden, dan komt het oppassen later wel.
3 jaar geleden
Puppen ontdekken de wereld doormiddel van hun mond, net als baby's. Het bijten is niet rot bedoeld, maar puppytandjes doen wel zeer natuurlijk. Het bijten kan verergert worden door slaap gebrek, want net als baby's, hoort een pup gemiddeld 18 tot 20 uur per dag te slapen.
Ze zou de pup dus bijvoorbeeld kunnen laten slapen wanneer jullie kleine op schoot gaat en wanneer deze in de box is, kan de pup er weer uit. En wanneer de pup is uitgerust zou deze minder bijten, dus dat is het moment dat je ze samen kunt laten. Goede begeleiding is altijd noodzakelijk, de pup moet het allemaal nog leren.
3 jaar geleden
Reactie op marjanroe
De pup gaat de baby dan als concurrentie zien en daarmee heb je kans dat ie ...
Bedankt!