8 Reacties
vorige week
Wij hebben binnenkort een rondleiding gepland staan bij een basisschool. Ons zoontje word in maart dit jaar 3.
vorige week
Hier in Vlaanderen kunnen kinderen vanaf 2,5j instappen in de peuterklas/kleuterschool. Indirect kies je dan meestal ook de basisschool waar de peuterklas zich bevindt.
In januari 2025 werden alle ouders met een kindje uit 2023 uitgenodigd voor kennismaking op de verschillende scholen uit de buurt voor het schooljaar 2025-2026. Ons zoontje startte pas op 3/11/2025, dus was de oriëntatie ook bijna een jaar eerder.
vorige week
Reactie op Bloempje3690
Wij hebben binnenkort een rondleiding gepland staan bij een basisschool. On ...
Ah gelukkig! Ik twijfelde al een beetje of het niet veel te vroeg is, maar ik lees nu ook wel meer over inschrijven rond de 3e verjaardag.
vorige week
Reactie op maart_baby
Is het overdreven om bij 4 scholen te gaan kijken?
Ik vind van niet. Het gaat tenslotte over een plek waar je kind veel tijd zal doorbrengen, dus maak je graag een grondige keuze.
In de gemeente waar ik woon, zijn 7 scholen. We hebben de 4 dichtstbijzijnde scholen bezocht. Als die 4 ons niet aanstonden, hadden we nog de 3 verder gelegen scholen bezocht en desnoods ook buiten de gemeente gekeken.
vorige week
We hebben al een paar maanden terug rondleidingen gehad ! En inschrijven moet ook al voor mei 2026 terwijl ons zoontje natuurlijk in maart 3 wordt . Dus allemaal best snel .