8 Reacties

vorige week

Wij hebben binnenkort een rondleiding gepland staan bij een basisschool. Ons zoontje word in maart dit jaar 3.

vorige week

Hier in Vlaanderen kunnen kinderen vanaf 2,5j instappen in de peuterklas/kleuterschool. Indirect kies je dan meestal ook de basisschool waar de peuterklas zich bevindt. In januari 2025 werden alle ouders met een kindje uit 2023 uitgenodigd voor kennismaking op de verschillende scholen uit de buurt voor het schooljaar 2025-2026. Ons zoontje startte pas op 3/11/2025, dus was de oriëntatie ook bijna een jaar eerder.

vorige week

Reactie op Bloempje3690

Wij hebben binnenkort een rondleiding gepland staan bij een basisschool. On ...
Ah gelukkig! Ik twijfelde al een beetje of het niet veel te vroeg is, maar ik lees nu ook wel meer over inschrijven rond de 3e verjaardag.

vorige week

Wij hebben al 2 rondleidingen gehad op een basisschool. In onze wijk zit geen basisschool dus wij moeten of een dorp hiernaast of in andere wijken kijken. Hier zitten we met het probleem dat veel scholen al wachtlijsten hebben. Onze zoon wordt in maart 3.

vorige week

Ik had begrepen dat je vanaf 3 jaar kunt inschrijven en werd aangeraden dat ook echt zo snel mogelijk te doen. Ons meisje word in maart 3 jaar maar we hebben wel al een basisschool op het oog (de basisschool waar haar psz zit)

vorige week

Is het overdreven om bij 4 scholen te gaan kijken?

vorige week

Reactie op maart_baby

Is het overdreven om bij 4 scholen te gaan kijken?
Ik vind van niet. Het gaat tenslotte over een plek waar je kind veel tijd zal doorbrengen, dus maak je graag een grondige keuze. In de gemeente waar ik woon, zijn 7 scholen. We hebben de 4 dichtstbijzijnde scholen bezocht. Als die 4 ons niet aanstonden, hadden we nog de 3 verder gelegen scholen bezocht en desnoods ook buiten de gemeente gekeken.

vorige week

We hebben al een paar maanden terug rondleidingen gehad ! En inschrijven moet ook al voor mei 2026 terwijl ons zoontje natuurlijk in maart 3 wordt . Dus allemaal best snel .