37 Reacties
2 jaar geleden
Oei moeilijk ja, ik weet als geen ander hoe lastig een huilende baby is, maar ik ben ook gevoelig voor geluid en vind geluid van een ander nog vervelender :') Ik zou eens een keertje overdag aanbellen en rustig uitleggen dat je het kindje vaak hoort huilen en vragen hoe het zit, evt meedenken als ze nog geen oorzaak of oplossing hebben. Meer als moeders onder elkaar om te helpen. Als je aangeeft dat je ze hoort begrijpen ze denk ik echt wel dat je daar last van hebt... lastig!!!
2 jaar geleden
Heel vervelend voor jullie uiteraard, maar wat wil je met het gesprek bereiken?
Ik neem aan dat ze al gestrest zijn om hun huil baby, en met klachten van buren wordt het voor hun zeker niet makkelijker. Je kunt ze hooguit vragen om het kindje op een andere kamer te leggen. Maar het is de vraag in hoeverre ze dit kunnen en willen… heb je al eens gedacht aan white noise? Ons zoontje slaapt overdag en s nachts telkens met white noise en slaapt hierdoor als een roosje. Dit voorkomt dat hij last heeft van storende omgevingsgeluiden (zoals grote zus met een drift bui 😅)
2 jaar geleden
Ik begrijp dat het ontzettend lastig en vervelend is, maar wat zou je precies verwachten van de buren? Ze zullen ongetwijfeld alles doen om hun baby stil te krijgen en ze kunnen hem of haar ook niet ergens anders weg stoppen. Door het gesprek aan te gaan zullen ze zich waarschijnlijk nog rotter voelen, terwijl ze het probleem waarschijnlijk niet kunnen oplossen. Begrijp me niet verkeerd hoor, het is ontzettend lastig. Ik denk alleen niet dat er een oplossing is. Als die er was dan zouden die ouders dat al lang gedaan hebben.
2 jaar geleden
Ik snap inderdaad dat het dus voor hun ook vervelend is maar er zijn toentertijd al eens uitspraken gedaan dat hun weer last hebben van de buren aan de andere kant dus dat ze hun eigen kindje dan ook niet meer stil gingen houden. Kan natuurlijk niet zo wezen dat wij daar dan ook de dupe van zijn. En er spelen wel iets meer dingen waarvan ik denk dat ze er misschien meer moeite in zouden kunnen steken, daar kan ik alleen hier nu even niet over uitwijden😬 maar het klinkt echt alsof het hier in huis is zo hard.. en wij steeds meer bevestiging krijgen dat ze het kindje laten huilen ipv er naar toe gaan, en ja dan vind ik het wel kwalijk
2 jaar geleden
Wat zou je ermee opschieten om bij je buren, die het waarschijnlijk al heel moeilijk hebben met het gekrijs van hun pasgeboren baby, aan te kloppen? Wat ga je zeggen? Mag het wat zachter? Ze kunnen moeilijk de mond van hun baby afplakken met ducttape. Als jullie er last van hebben, koop een paar goede oordoppen of ga slapen met witte ruis.
2 jaar geleden
Ik snap inderdaad dat het dus voor hun ook vervelend is maar er zijn toente ...
Waar je ogen niet waren, moet je mond niet praten..
2 jaar geleden
Wat zou je ermee opschieten om bij je buren, die het waarschijnlijk al heel ...
Het is geen pasgeboren baby… en waar m’n ogen niet waren? Sorry maar ik zie zelf dat ze op de bank blijven zitten en hun kind laten krijsen🤦🏽♀️
2 jaar geleden
Oja oordoppen slaap ik al mee en witte ruis helpt niet bij ons kindje helaas
2 jaar geleden
Maar je schrijft net dat ze er niks aan kunnen doen en het niet hun keuze is en daarna zeg je dat ze het bewust doen? Sorry maar het wordt nogal verwarrend en tegenstrijdig. Het is in ieder geval duidelijk wat je wilt, dus dan zou ik dat vooral doen als je je mening al gevormd hebt.
2 jaar geleden
Oké misschien is het niet allemaal heel duidelijk uitgelegd, ik vind het altijd lastig om zulke verhalen helemaal in 1x uit te typen…
Inderdaad dat het kindje huilt kunnen ze niks aan doen, ik weet ook dat ze dan in het begin pogingen doen om het te laten stoppen. Maar als het niet lukt, zou ik zelf mijn kindje meenemen naar beneden etc. Om het proberen rustiger daar te krijgen zodat niet de hele straat er hinder van heeft, aangezien het beneden een stuk minder gehorig is hier dan boven… dat doen ze niet, ze gaan dan zelf beneden zitten en laten hun kindje boven krijsen… dat weet ik omdat ik dit zelf zie en hoor. En DÁT vind ik wel iets waar wat aan gedaan kan worden.
Ik vroeg verder ook alleen om advies, of er misschien mensen hier zijn die dit ook hebben meegemaakt en mij advies kunnen geven hoe je zo’n gesprek dan het beste aanpakt… aangezien we verder geen hekel ofzo aan hun hebben en het geen burenruzie hoeft te worden. Maar het ook niet maanden nog zo door kan gaan omdat we geen oog dicht doen zo. Ik vroeg niet om aangevallen te worden😐 ik bedoel het oook allemaal zeker niet verkeerd en ben niet boos ofzo op iemand maar ik trek het gewoon niet meer zo.
2 jaar geleden
Het is geen pasgeboren baby… en waar m’n ogen niet waren? Sorry maar ik zie ...
Ik ga ook wel eens beneden zitten om even tot mezelf te komen als ze niet willen slapen. Maar ik vraag me ook af hoe je dat ziet? Ga je dan op straat kijken waar ze zijn als de baby huilt? Ik snap het niet.
Maar dan alsnog. Je zult het er mee moeten doen. Moet ook wel heel gehorig zijn om die baby te horen krijsen terwijl je al oordoppen in hebt. Of dat het gekrijs van de baby van de buren boven het geluid van de white noise uitkomt, zodat je baby er nog steeds wakker van wordt.
Misschien kan je beter zelf de boel isoleren als de muren zó dun zijn.
2 jaar geleden
Ik ga ook wel eens beneden zitten om even tot mezelf te komen als ze niet w ...
Dat snap ik, maar je laat je kind dan niet uren krijsen neem ik toch aan?
Ik hoor de baby huilen en kan in de weerspiegeling vd auto’s zien dat ze in de kamer zitten, en als ik de hond uitlaat kan ik het ook zien. Het is hier beneden dus niet echt gehorig maar de bovenverdiepingen wel, qua isolatie is daar niks mogelijk… en oordoppen heb ik dus al in. Vandaar ook dat we met hun in gesprek willen alleen niet zo goed weten hoe dit aan te pakken…. Want het er maar mee doen vind ik op deze manier wel erg kort door de bocht… ik ben net weer een beetje mens na m’n eigen burn out ook en zit er niet op te wachten er op deze manier straks weer zo bij te zitten…🙈
2 jaar geleden
Ik vind eigenlijk dat er best heftig op jou gereageerd wordt. Je snapt neem ik aan zelf ook wel dat je er niet naar toe kunt met: laat je baby stoppen met huilen, want ik heb er last van. Maar misschien kun je op een rustig moment eens vragen hoe het met de ouders gaat? Dat je de kleine vaak hoort huilen, of je iets voor ze kunt betekenen. Zoiets? Dan heb je het wel benoemd, maar niet de buren nog wanhopiger gemaakt.
2 jaar geleden
Ik snap je frustratie. De jongste slaapt over het algemeen onwijs goed hier, de oudste daarentegen al 2 jaar een drama. Krijsen etc. Wij kunnen hem mee naar beneden nemen maar daar maken we het alleen maar erger mee. Dan wordt ie weer wakkerder terwijl in het donker op zijn kamer hij uiteindelijk wel moe wordt.
Wij worden er zelf al 2 jaar knettergek van. Letterlijk alles wat we kunnen bedenken hebben we geprobeerd. Ik snap dat dit voor mijn buren vervelend kan zijn, maar ik zou het echt niet waarderen als ze er over zouden komen klagen. Dat het vervelend is weten wij ook, we zitten er elke dag mee op standje gehoorbeschadiging.
Hoe je het kan brengen en of het slim is om te doen ligt denk ik helemaal aan wat voor buren je hebt, en wat de band met hun is.
2 jaar geleden
Het is een lastige situatie en jij zou het anders aanpakken dan zij het doen met hun huilende baby, maar je weet niet wat ze al geprobeerd hebben en misschien is laten huilen voor hun de laatste optie en oplossing. Er zijn ouders die laten huilen oké vinden en er zijn ouders niet hun kindje niet willen laten huilen. Ouders doen wat bij hun past en wat voor hun goed voelt.. Ik ben het er mee eens dat je hun kunt vragen of jij ze kunt helpen of ergens mee kunt ondersteunen. Ik denk dat als je zegt dat je het laten huilen niet oké vindt, zij zich er aangevallen kunnen voelen.
Als mijn zoontje huilt, neem ik hem ook niet mee naar beneden, want ik wil dat hij in z’n slaapkamer blijft (met of zonder ons) tot het ochtend is. Misschien willen zij dit ook en is beneden voor ‘wakker tijd’.
2 jaar geleden
Mijn dochter heeft ook maaaaanden lang ‘s nachts gehuild, maanden lang non stop oorontsteking maar dat terzijde.
Ik heb haar ook wel is laten huilen omdat ik het zelf niet meer aan kon.
Dus ik denk dat je beter kan vragen of het wel goed gaat met hun? Een huilende baby is niet niks. En als het echt elke nacht uren lang huilt snap ik heel goed dat ze beneden gaan zitten ( misschien kunnen ze het zelf ook niet meer aan??)