6 Reacties
vorige maand
Ontbijtkoek, pruimensap en gewoon sowieso eten, als je maar genoeg van allea blijft geven, en samen geniet van eetmkmentkes, dan kan ze het misschien wat meer loslaten en ontspannen?
vorige maand
Reactie op Framblij32
Ontbijtkoek, pruimensap en gewoon sowieso eten, als je maar genoeg van alle ...
Van alles en eetmomentjes dus. Sorry voor de typfoutjes!
vorige maand
Reactie op Framblij32
Van alles en eetmomentjes dus. Sorry voor de typfoutjes!
Bedankt voor je tips, hier kan ik wel wat mee!
vorige maand
Mijn dochter stopte ook met poepen.
Ik heb een maandlang elke zondag een klysma moeten geven.
Maar zij wou ook geen pruimen, geen pruimensap oid proberen.
Via de huisarts lactulose gekregen zodat het zachter werd en daardoor haar angst minderde.
Daarna eerst weer geleerd in de luier te poepen en een stickerkaart voor weer op de wc te durven poepen.
En ineens was ze volledig poepzindelijk.
Ze blijkt wel autisme te hebben dus dat kan voor de poepblokkade hebben gezorgd
vorige maand
Hier hadden we dit van de zomer en hier was autonomie de sleutel. Helemaal zelf kunnen gaan, zonder druk vanuit ons. Dus potje in een ruimte dichtbij de woonkamer en aangegeven: als je moet, kan je zelf gaan. En niet meer op het potje of de wc gezet als we zijn paniek zagen. Hij moest er echt even zelf doorheen en dit was uiteindelijk wat het beste werkte: even helemaal loslaten en hem zijn gang laten gaan.
4 weken geleden
Hier een zoon die last heeft van obstipatie geef ik lactulose. Moet ik soms zelf ook nemen en in appelsap proef je er echt niks van! Kan je zo bij apotheek krijgen.
Het helpt bij obstipatie maar niet de angst natuurlijk. Daarvoor proberen boekjes te lezen over naar potje gaan.
Gaat die op het potje of grote wc? Laatste heeft mijn zoon plots een angst van gekregen (bang erin te vallen, is nog nooit gebeurd dus weet niet van waar dit komt...)