14 Reacties

4 maanden geleden

Wij zijn meteen overgestapt op een eenpersoonsbed in plaats van een peuterbed, met dekbed en een valhekje van de ikea. Het slapen gaat heel goed, hij blijft prima in zijn bed liggen en komt er niet uit. In het begin wilde hij graag onder zijn dekbed slapen, maar de laatste weken niet meer. Nu slaapt hij gewoon in een dikkere pyjama. We dekken hem steeds toe als we even gaan kijken, maar hij wurmt zich er telkens weer onder vandaan 馃槄. Het enige nadeel is dat hij nu natuurlijk wel zelf hun bed uit kan, en dus soms al om 6:15 of 6:30 naast ons bed staat 馃き.

4 maanden geleden

Onze jongste van 2,5 slaapt nog in een ledikant. Hij heeft wel op vakantie al in een groot bed geslapen met hekje. Dit ging super goed. Daar kreeg hij gewoon nog de slaapzak aan. Over 2 maanden krijgt hij het bed van zijn grote broer, ik denk dat hij daar eerst ook in slaapzak zal slapen omdat hij niet onder een deken wil nog. De oudste was 2 jaar toen hij een groot bed kreeg maar hij kreeg nog 2 of 3 maanden zelf de keus in welk bed hij wou voor we het ledikant weghaalden. Hij sliep ook eerst nog in de slaapzak in het grote bed, dat ging prima.

4 maanden geleden

Reactie op Esmu93

Onze jongste van 2,5 slaapt nog in een ledikant. Hij heeft wel op vakantie ...
Nooit een peuterbed dus gebruikt en na de slaapzakken direct grote dekbedden. Maar wel een bed met hekje.

4 maanden geleden

Ik volg graag even. Wij denken er ook over om ons zoontje over te doen in een 'gewoon' bed

4 maanden geleden

Die van ons is 2 jr en 5 mnd en slaapt sinds ong 6 weken in een peuterbed. Eerste weken ging het heel goed, bleef in de ochtend in zn bed tot we hem eruit haalden. Maar op een gegeven moment was dat klaar en nu staat hij elke ochtend rond 7u naast mn bed, terwijl hij eerder sliep tot 8u/half 9. Hij slaapt bij ons gewoon in zn slaapzak want deken wil hij nog niks van weten, vindt hij maar gek. En slaapt ook nog zonder kussen want slaapt op zn buik.

4 maanden geleden

Wij hebben een bedhuisje van 200x90 gekocht, met dun dekbed en plat hoofdkussen (plat omdat ze op deze leeftijd geen kussen nodig hebben, maar ons zoontje ligt nu eenmaal graag op kussens). Wij hebben hem gedurende een maand of 3 laten kiezen tussen zijn ledikantje (met open kant) en zijn nieuwe bed zodat hij rustig kon wennen. Toen zijn broertje in juli 6 maand werd en zijn dutjes op de slaapkamer zou beginnen doen, hebben we ons zoontje uitgelegd dat het ledikantje vanaf nu voor broertje was en samen de zijkant gesloten en matrasje weer een stand omhoog gezet. De definitieve overstap naar het grote bed is probleemloos verlopen.

4 maanden geleden

Onze dochter hebben we ongeveer een 4 maanden geleden rustig laten wennen. We hadden een nieuw huis en haar nieuwe bed en haar ledikant(dicht) stonden in haar nieuwe kamer. We merkte dat het een spelletje werdt, grote bed slapen, kleine bed slapen, in bed uit bed, schreeuwen. We hebben toen na een aantal weken heel "abrupt" haar kleine bedje weg gehaald(ze had toen 2 nachten in haar nieuwe bedje geslapen en dit ging redelijk goed) In haar ledikant lag ze met een slaapzakje en een plat kussen, in haar grote bed met een plat kussen, deken en of slaapzak.(Ze ligt liever wat warmer, altijd zo geweest) Eerste paar dagen zei ze het nog wel, kleine bed slapen, waarop wij zeiden je kleine bedje is naar een ander kindje, jij bent heel groot en mag in je grote nieuwe bed slapen. Na een klein weekje haar nooit meer over "het kleine bedje" gehoord en mevrouw slaapt al weken zonder problemen in haar grote bed (met uitzondering van onrustige nachten een periode, maar dat was ook zo in haar kleine bed, nu gaat dat gelukkig weer goed) Grote bed is trouwens een 90 bij 200, zodat we niet over een klein jaartje weer een ander bed moesten kopen haha

4 maanden geleden

De oudste hebben we gelijk naar een normaal bed gedaan. Tweeling de ene een peuter bedje, samen met de oudste in ook een peuter bedje op 1 kamer. De andere helft van de tweeling in het grote bed van de oudste. En wel gelijk beiden een dekbed. De ene wil haar slaapzak niet aan, de ander wel. Bij het grote bed maken wij het dekbed overdwars op, zodat de kans op uit bed vallen kleiner is. Peuter bedje had ik een eenpersoons dekbed voor gekocht, maar spijt van. Staat heel rommelig vind ik. Maar misschien vinden anderen het wel kunnen :)

4 maanden geleden

Wij zijn met 2 jaar en 2 maanden overgestapt naar een groot bed. Mevrouw was zindelijk en ik vond het belangrijk dat ze zelf naar de wc kon gaan. 2 grotere zussen dus ze vond het helemaal leuk om ook een groot bed te hebben.

4 maanden geleden

Wij gaan deze kopen ; dit Kura bed van IKEA kan in 6 standen en beginnen dan met deze stand ivm val beveiliging. Uiteindelijk als hij groter is een hoogslaper . Maar geen peuter bed, zonde van het geld vind ik

4 maanden geleden

Wij zijn met 2 jaar en 4 maanden overgegaan naar een peuterbed 70x140 met hoge zijkanten. Hier voor gekozen omdat het kamertje waar hij nu slaapt te klein is voor een eenpersoonsbed. Hij kreeg ook een klein kussentje, maar hij ligt er meer naast an op. We gingen in 1 keer over. En dit ging echt super goed. We noemen het zijn grote jongens bed en hij is er heel trots op. Hij komt er pas zelf uit als we erbij zijn. En ligt nog wel in zijn slaapzak met een lakentje.

4 maanden geleden

Onlangs zijn ledikant opengedaan maar toen rolde die er steeds uit en werd wakker. Dus 2 handdoeken een rol gemaakt en onder matras beschermer gestoken, ging fantastisch en zonder problemen geslapen. Aan 1 kant steek ik de dons onder de matras, als die dan teveel beweegt gaat die niet tever en blijft hij warm genoeg. Volgende maand gaan we een 1 persoonsbed kopen + kopkussen, en 2 kantjes zodat die er niet uit valt. Ik verwacht geen problemen 馃榾

4 maanden geleden

Hoi! Gelijk van ledikant naar 1 persoonsbed hoor, met bedhekje: dat wel. Het grote voordeel van een 1 persoonsbed: dan kan je er zelf ook even bij gaan liggen als het slapen niet wil. Bij onze zoon een aantal jaar terug ook gedaan. En heb al een 1 persoonsbed voor onze dochter staan: als ik tijd heb om hem in elkaar te zetten gaat zij ook naar een 1 persoonsbed. Eerste tijd laat ik haar nog wel haar peuterkussen en ledikant dekbedje houden hoor: anders is alles nieuw.

2 maanden geleden

Peuterbed hebben hem al tijd naast ledikant gehad. Nu komt hij alleen 鈥榮 nachts er uit en kruipt bij ons in bed en slaapt verder 馃ぃ