11 Reacties

3 jaar geleden

Is de wond dicht? Misschien kun je litteken massage ondergaan.. dit kan de boel soepeler maken. Is het geen niche (holtevormig litteken)? Dit kun je krijgen na een keizersnede. In ieder geval niet mee blijven rondlopen want pijn is niet normaal. Was er op de echo iets te zien? Was deze inwendig of uitwendig?

3 jaar geleden

Reactie op LGE

Is de wond dicht? Misschien kun je litteken massage ondergaan.. dit kan de ...
De wond is dicht, zowel de VK als dokter als ziekenhuis hebben dat bevestigd. Hij is wel even ontstoken geweest maar dat is gestopt met AB-creme. Ik masseer mijn litteken zelf. Op de echo was helemaal niets te zien en het ziekenhuis zegt dus niets te kunnen doen tot 16 weken. De echo was uitwendig. Het lijkt (volgens de dokters) ook geen niche te zijn...

3 jaar geleden

Reactie op demidawn

De wond is dicht, zowel de VK als dokter als ziekenhuis hebben dat bevestig ...
Je kunt evt een osteopaat raadplegen. Die kunnen net wat beter omliggend weefsel behandelen. Vaak hoor je dat je erna wat minder pijn ervaart. En wat betreft echo soms kun je op inwendige echo beter dingen zien dan uitwendig.

3 jaar geleden

Heel erg herkenbaar dit ! Ik heb nu 12 weken geleden een keizersnede gehad, en precies hetzelfde gevoel, soort beursigheid. En de pijn zit best een stuk boven het litteken, ook een soort dof heel gek. Dit is al wel minder geworden maar nog steeds niet weg. Toevallig heb ik jaren terug ACNES gehad en voor behandeld en geopereerd, en dit voelde voor mij wel heel erg anders ACNES kan je met 1 vinger aanwijzen, en deze pijn die ik nu heb ik verspreid over een veel groter gebied. Mocht je nog vragen hebben over ACNES kan je die altijd bij me stellen ! Heel veel sterkte en hopelijk word het snel beter bij je.

3 jaar geleden

Heb je je al laten controleren op diastase ?,

3 jaar geleden

Hey, Ik heb ook nog steeds klachten, afgelopen week check bij de gynaecoloog gehad en alles was goed. Ik zit nu op 9 weken pp en ze gaf aan dat het komt doordat de onderhuidse hechtingen nog niet opgelost zijn. Dat zou in de komende weken moeten verbeteren. Ik merk wel een duidelijk verschil wanneer ik teveel heb gedaan, dan doet het al pijn bij aanraking, ten opzichte van wanneer ik binnen mijn grenzen blijf. Ik kan ook nog erg weinig bewegen en ik ben bij een bekkenfysio & oedeemtherapeut onder behandeling voor het litteken/ het vocht wat ik nog vasthoud rondom het litteken & mijn bekkenklachten. Dat geeft iets verlichting. Qua workout: ik kan momenteel: 8 herhalingen bruggetje, 4 herhalingen mini sit up en 6-8 hh mini squats. Alles 1 rondje en lang niet elke dag. Als ik er meer van doe heb ik beduidend meer klachten dus ik probeer het rustig op te bouwen. Qua aankomen: ik bleef een tijdje stil staan/ kwam een kilo weer aan, toen ben ik meer op mijn voeding gaan letten (gewoon 4 eetmomenten, niet te veel toegevoegde suikers en veel groenten/ fruit/ volkoren granen). Daar val ik nu zelfs mee af, ze zeggen altijd 80% voeding en 20% beweging. Ondanks dat het machteloos voelt en ik ook een grote mentale strijd heb momenteel is het goed om te kijken waar ik wel invloed op heb. Wellicht iets andere klachten dan jij hebt, maar hoop dat je er iets aan hebt. ❤️

3 jaar geleden

Reactie op LGE

Je kunt evt een osteopaat raadplegen. Die kunnen net wat beter omliggend we ...
Ja, ik overweeg dit idd... Dankjewel!

3 jaar geleden

Reactie op Anoniem19955

Heb je je al laten controleren op diastase ?,
Yep, daar was geen sprake van!

3 jaar geleden

Reactie op Anoniemeusername2303

Hey, Ik heb ook nog steeds klachten, afgelopen week check bij de gynaecoloo ...
Dankjewel voor jouw bericht, dat helpt!

3 jaar geleden

Reactie op VeraJames

Heel erg herkenbaar dit ! Ik heb nu 12 weken geleden een keizersnede gehad, ...
Hoe voelde ACNES bij jou? Want het klinkt wel vergelijkbaar. De pijn die ik heb is dus wel heel specifiek, echt een rechte lijn (verticaal) boven mijn litteken van 5/10 cm. Was dat bij jou ook zo? Bij mij doet het heel veel pijn als ik daar aanrakingen heb. Hoe hebben ze het bij jou vastgesteld?

3 jaar geleden

Reactie op demidawn

Hoe voelde ACNES bij jou? Want het klinkt wel vergelijkbaar. De pijn die ik ...
ACNES voelde bij mij echt als ondragelijk, ik had het een 2 kanten zelfs. De pijn vergeleek ik altijd met prikkeldraad door mijn spieren in mijn buik. Bij mij waren het echt pijnaanvallen. Ze hebben het bij mij pas na jaaaaaaren pijn ontdekt, ze spuiten dan een tandartsvloeistof in en als de pijn dan afneemt dan kan het duiden op ACNES. Is wel al 10 jaar geleden dus kan zijn dat het nu anders gaat.