19 Reacties

3 jaar geleden

Ik denk dat dat de indaling is. Of heeft de VK al aangegeven dat je kleintje ingedaald is?

3 jaar geleden

En ik heb een vraagje 😳, heb je tijdens het gesprek over je inleiding een datum gekregen dat je naar het ziekenhuis moet? Ik heb maandag gesprek over inleiding maar word helemaal gek van de onzekerheid

3 jaar geleden

Hoi, ik ben 34 weken en ik heb dat ook sinds 2 dagen vooral als ik loop krijg ik ineens zoon harde steek voelt heel naar inderdaad

3 jaar geleden

Hoi, ik ben 35 weken zwanger en voel dat sinds deze week ook. Het komt en gaat weer. Maar voelt heel onprettig. Ben igg. Blij te lezen dat meerdere dit hebben dus zal vast met indalen te maken kunnen hebben?

3 jaar geleden

Ik ben 37 weken van een tweeling en heb t gevoel of m’n hele onderkant beurs is ook m’n schaambot, alles denk dat t met indalen te maken heeft

3 jaar geleden

klinkt alsof de baby is ingedaald. Is dat zo?

3 jaar geleden

Ik heb dat sinds een week nu ook. Ben 36+6 vandaag. Ik heb zitten googelen en volgens mij past het bij bekkeninstabiliteit/bekkenpijn. Ik denk door de verweking?

3 jaar geleden

Reactie op MiekeBV

klinkt alsof de baby is ingedaald. Is dat zo?
Ja zeker! De baby was met 35 weken al volledig ingedaald

3 jaar geleden

Reactie op robinrn

En ik heb een vraagje 😳, heb je tijdens het gesprek over je inleiding een ...
Ja! Dat had ik met controle 37 weken. Wel fijn om te weten waar je aan toe bent.

3 jaar geleden

Herkenbaar! Heb het ook al een tijdje, een zware baby die ook al ingedaald en vast ligt (ben nu 36+1, de pijn begon ook al wel rond de 32 weken)

3 jaar geleden

Hier hetzelfde! Komt door de indaling.

3 jaar geleden

Kan bekkeninstabiliteit zijn

3 jaar geleden

Jup hier hetzelfde. Baby ligt al poos ingedaald. Ben nu 38+3 en krijg ergens volgende week mijn geplande keizersnee. Ben enorm aan het aftellen. Heb een peuter van bijna 2,5 rondlopen en dat maakt het misschien nog wel zwaarder. Alles voelt enorm beurs daar onder 😅

3 jaar geleden

Hier ook herkenbaar. Voelt de ene keer als een trap, de andere keer alsof er elk moment een arm uit kan steken. Verloskundige vertelde mij meer rust te nemen wanneer het gebeurt en dat het inderdaad de indaling is.

3 jaar geleden

Hoeft niet altijd indaling te zijn hoor, deze jongen is nog niet ingedaald (schijnt normaal te zijn bij nr 3) maar ik heb dat ook, al weken. Volgens mij heeft het (bij mij) met bekkenpijn te maken.

3 jaar geleden

Ben bij de fysio geweest met bekkenklachten en daar past het inderdaad bij. Op de plek van je schaambot zit je bekken aan elkaar met kraakbeen. Dit is super stevig kraakbeen wat je bekken bij elkaar houdt, maar aan het einde van de zwangerschap wordt dit steeds weker en kan tijdens de bevalling tot 3 cm oprekken. Door overbelasting kan deze plek pijnlijk aan gaan voelen. Normaal zijn je rechten buikspieren nog op hun plek om het bekken hier omhoog te trekken, maar die rechte buikspieren doen natuurlijk ook niks meer hoe verder je in je zwangerschap bent. Dit zal niet de perfecte medische uitleg zijn, maar bij mij kwam het er op neer dat ik iets meer rust moet gaan nemen (maar ook ivm andere bekken klachten).

3 jaar geleden

Ik ben nu 35+1 en heb dit gevoel ook al een paar weken, word steeds erger! Idd alsof m’n hele onderkant blauw is.. Kun je hier wat tegen doen? Is mijn 2e zwangerschap en ze is nog niet ingedaald

3 jaar geleden

Reactie op JoëlleKrukkert

Ik ben nu 35+1 en heb dit gevoel ook al een paar weken, word steeds erger! ...
Je zou naar een bekkenfysio kunnen gaan die kan zien of er ergens iets overbelast is en die de juiste oefeningen mee kan geven. Zo kan je fitter je bevalling en kraamtijd in.

3 jaar geleden

Reactie op Meljf

Hoeft niet altijd indaling te zijn hoor, deze jongen is nog niet ingedaald ...
Hier ook nr3, bijna 38 weken en niet ingedaald. Nr 2 is ook pas met de bevalling ingedaald 🙈.