4 Reacties

2 jaar geleden
Hier ook een pittige kraamtijd van me eerste kindje … zware baarmoeder onsteking gehad en mn linkerkant was nog verlamd van de ruggenprik maar mocht wel de zelfde dag naar huis .. thuis alleen maar liggen bloeden flauwvallen en snachts niet kunnen lopen maar moeten kruipen… uiteindelijk kreeg ik onstekingremmers ik had geen koorts maar wel onsteking konden ze in het bloed zien… dus gingen ze verder kijken en kwamen ze uit baarmoeder ontsteking en nog antibiotica gekregen 😅 7 dagen mega slecht geweest uiteindelijk is de kleine 3 weken en het gaat een beetje beter alleen heb ik nu alsnog gebeld naar m’n arts voor een afspraak want mn buik voelt nog steeds niet goed hopelijk gaat het met jou beter en je goed laten verwennen hoe moeilijk het ook is !

2 jaar geleden
Vergeet niet hoe intensief kolfen en voeden is, en 9 dagen is erg kort hoor, met slaaptekort een bevalling en hormonen. een kraamtijd duurt 6 weken.
ik ben nu 4 weken verder en vind het nog steeds pittig, bij mij vroeggeboren kindje waardoor de borst ook erg moeizaam gaat en ik ook al weken kolf erbij en oefen mrt de borst wat soms lukt rn soms niet. in combi met een peuter maakt dat het zwaar. ik kijk het zelf nog even aan en als het zo blijft overweeg ik met de borst te stoppen, wil er ook voor mn peuter kunnen zijn namelijk. sterkte en wees lief voor jezelf!

2 jaar geleden
Bij mijn zoontje een hele zware kraamtijd gehad, achteraf bleek ik fluxus hebben gehad en placenta resten nog in de baarmoeder. Had al meteen last van me hechtingen(waren er maar 4) maar de kraamzorg keek er niet naar. Na 5 dagen de verloskundige maar gebeld bleek dat ze aan het ontsteken waren dus die moesten er direct uit. 2 dagen later kreeg ik koorts en kraamverzorgster net weg. Ik weer vk gebeld en moest direct urine inleveren en ze had geregeld met mijn huisarts dat k al antibiotica kreeg. Geen blaasontsteking bleek de volgende dag dus even na laten kijken in ziekenhuis. Bleek borst ontsteking, baarmoederholte ontsteking en baarmoeder slijmvlies ontsteking en een HB waarde van 5.2. Direct aan de 15 pillen per dag gezet om de pijn en koorts weg te krijgen. Week later nog steeds last (lees 14dagen na bevalling) weer naar het ziekenhuis en ontstekingswaardes waren goed dus moest maar rusten. 4 dagen later was het foute boel, kom uit de douche en overal liep het bloed. Direct vk gebeld die kon helaas niet langs komen maar wel videobellen om te kijken hoe extreem het was. Moest direct naar het ziekenhuis en wat ze na 5 echo’s (en 4 gynaecologen verder) eindelijk zagen na 18 dagen was dat er nog placenta in me baarmoeder zat. 2uur later voelde ik me als herboren op de bloedarmoede na. Nog 8 weken borstvoeding gegeven maar me lichaam was er klaar mee en wilde maar eens gaan herstellen.