29 Reacties

2 jaar geleden

Dit is hier al maaaanden aan de gang, helaas geen tips buiten dat het wel went/wat overgaat. En na een periode vinden ze hun speelgoed wel weer leuk, dan weer een paar dagen niet en laat ik hem vooral meedoen op zijn leertoren (fruit klaarmaken en eten, mee "koken"). Ze willen vooral meedoen en als er dingen zijn die ze echt niet mogen, zet ze uit bereik en zet kindeslotjes op de kastjes

2 jaar geleden

Welcome to my world. Mijne is ook 14maanden en ik ben 39+2 weken zwanger. Hij moet nu als ik alleen met hem ben wat extra in de hoge stoel zitten is niet anders. Ik kan gewoon niet hele tijd meer achter hem aan lopen. Hij kan ook echt al goed lopen. In de box met speelgoed dan belandt al t speelgoed buiten de box. En buiten de box speelt hij liever met stoffer en blik, stofzuiger en gooit als je niet op let van alles in de prullenbak. Mijn vriend heeft gisteren zijn playstation weer bij de tv gezet en ik ben al helemaal geïrriteerd want mijn zoontje vindt de joysticks leuk maar dan gaat de playstation aan. Ik heb mn vriend al gewaarschuwd dat als t kapot gaat hij echt pech heeft. Ik probeer t nu zo makkelijk mogelijk te maken en houden. Anders ga ik lopen stressen en pijn lijden. Heel herkenbaar dus maar bij mij gaat hij toch echt vast in de stoel misschien een half uur langer dan normaal. En tussendoor eten en drinken verschonen samen slapen.

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Ik weet niet hoe groot je woonkamer is maar wij hebben een grote grondbox waar onze dochter in speelt als ik het even zat ben of als ik bijvoorbeeld ga koken.

2 jaar geleden

Zo een bedoel ik

2 jaar geleden

Hier 1 van alweer bijna 15 maanden en 1 van 7 weken. Als het soms te druk wordt kijkt ze even Bumba in der kinderstoel… verder niet echt tips maar lees wel graag mee.

2 jaar geleden

Wij hebben ook zo een grondbox en een ballenbak, daar kan hij zich goed vermaken. Maar ja ben net ook een kwartier bezig geweest met dat hij uit de berging moet komen. Hij is op avontuur, dus we hebben kinderslotjes op de kasten gedaan en 2 open gelaten. Die mag hij opendoen en speelgoed erin verstoppen. Merk dat hij het na een paar keer gehad heeft en weer gewoon gaat spelen.

2 jaar geleden

Wij hebben de kattenbrokken en waterbak op een tafeltje gelegd! Hij kan er niet meer bij. Werkt bij ons erg goed.

2 jaar geleden

Hier ook zwanger van de 2e en een dochter van 14 mnd, het is de leeftijd ben ik bang. Dat drammen en niet luisteren ineens pfff, maar ik blijf het gewoon herhalen en ingrijpen en hopelijk snapt ze uiteindelijk wat wel en niet mag

2 jaar geleden

Heel herkenbaar ik ben ook 10 weken zwanger van de 2de en mijn dochtertje is ongeveer 17 maanden maar precies het zelfde

2 jaar geleden

Hier was op een gegeven moment de woonkamer volop baby-proofen (als in: alles waar hij niet aan mag zitten of we niet willen dat hij aanzit wegleggen/hoger leggen/in een andere ruimte leggen) echt een uitkomst. Hierdoor hoeven we veel minder vaak in te grijpen en corrigeren, ik voelde me op een gegeven moment namelijk ook een politieagent. Misschien kun je zo nog een keer door het huis heen en kijken of daarin iets mogelijj is?

2 jaar geleden

Reactie op GN89

Hier was op een gegeven moment de woonkamer volop baby-proofen (als in: all ...
Ja dat is een goeie! Dat is inderdaad iets waar ik invloed op kan hebben. Op zijn onderzoekende houding en het opzoeken van grenzen wat minder haha. Dat hoort er eenmaal bij🙈

2 jaar geleden

Zoo herkenbaar. Ik weet dat herhaling werkt net als consequent zijn maar het is zooooo vermoeiend

2 jaar geleden

Hier ook zwanger van de tweede en een dreumes van 15 maanden. Wij hebben al vanaf het begin dat alles wat hij niet mag pakken hoger gelegd. Hij heeft een boekkenkastje waar hij wel boeken uit mag pakken en speelgoed op het kleed liggen. Verder betrek ik hem bij het koken en schoonmaken. Dan zit hij of in de hoge stoel en mag hij meekoken met een pollepel of geef ik hem een doekje om de tafel "schoon te maken" terwijl ik stofzuig. Vindt hij super leuk gek genoeg. En als ik soms echt te moe ben dan is het maar even een filmpje aandoen. En kids vinden op die leeftijd de simpelste dingen leuk. Geef hem een toiletrol en een pollepel en hij is er een uur mee zoet :P

2 jaar geleden

Reactie op littlebeeb

Ja dat is een goeie! Dat is inderdaad iets waar ik invloed op kan hebben. O ...
Ja het is echt een uitkomst hoor! Wij hebben zelfs een grondbox gemaakt van losse paneeltjes gekocht en die paneeltjes gebruikt om losse stukjes hek-constructie van te maken, gecombineerd met een traphekje voor de keuken en een voor de hal met trap. Ze mag dus alleen binnen die hekken in de huiskamer. Dat is best een groot gebied en binnen dat gebied kan ze nergens bij wat ze niet mag. Ik kan zelfs een dutje doen als ze even lief alleen speelt. En krijg nu het hele huishouden gedaan. Steeds tussendoor wat positieve aandacht geven helpt hier trouwens ook preventief om de hoeveelheid streken te verminderen.

2 jaar geleden

(Mijn man laat liever de aarde vergaan dan zijn eigen zooi opruimen of meehelpen in het huishouden, maar hij heeft wel zo zijn nuttige bijdragen en dit staat daarvan in de top 3😄)

2 jaar geleden

Het kattenvoer en dri nken staat omhoog de kastjrs zit beveiliging op alleen de kattenbak kan ze bij dus dan maar corrigerem

2 jaar geleden

Reactie op Kerooi

(Mijn man laat liever de aarde vergaan dan zijn eigen zooi opruimen of meeh ...
🤣

2 jaar geleden

Ik weet dat dit niet is wat je vraagt maar ik heb 3 jongens (5, 3 en 1) en ik vind politie agent tussen de 2 oudsten spelen nog veel vermoeiender :')

2 jaar geleden

Zorgen dat je kamer kind-proof is! Onze dochter kan hier naar hartelust rondrennen want er is niks wat kwaad kan. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik daar weinig aanpassingen voor hoefde te doen; hebben geen huisdieren, weinig breekbare spullen etc. Heb alleen de stopcontacten afgedekt en kasten met glas erin beveiligd. Maar dit scheelt zo. Zij helemaal blij omdat ze lekker vrijuit kan rommelen en ik hoef echt nooit in te grijpen

2 jaar geleden

Reactie op RM1990

Zorgen dat je kamer kind-proof is! Onze dochter kan hier naar hartelust ron ...
Heb je dan ook geen planten in de woonkamer staan? En ook niet de tv enzo op ooghoogte?😅