Hallo mama's
Van het consultatiebureau krijg ik het advies om te starten met probiotica (etos darmkrampjes werkt onvoldoende). Ons mannetje krijgt steeds meer last van krampjes waardoor die snel wakker wordt en ook steeds eerder komt voor voeding (na 2 uur al). We blijken een hongerige baby te hebben. Speciaal voeding voor krampjes wordt afgeraden omdat dit licht verteerbaar is en hij dan mogelijk nog meer honger krijgt. Vandaar het advies voor probiotica omdat mijn verwachting is dat als de krampjes minderen hij langer zal blijven slapen voor de volgende voeding.
Hij heeft de hele dag last van krampjes, in de avonduren en tweede helft van de nacht is het het ergste dat hij er ook daadwerkelijk wakker van wordt en er om huilt. Wat is het beste tijdstip om de probiotica te geven?
Volgens mij raden ze zelf ochtend aan, dat heb ik ook gedaan met de eerste. In 2 flessen gedeeld omdat het binnen 5 min gedronken moet worden. Hoor ook veel goeds over Vitals
Ik gebruik ook probiotica en geef borstvoeding. Neem dit voor t slapen gaan zelf in. Dochter van 3weken lijkt nauwelijks last te hebben van krampjes met een uitzondering daar maar wijd ik meer aan t eten wat ik dan op heb.
Vervelend altijd die krampjes hè. Wij doen het volgende:
Probiotica Orthiflor in de middag geven, schijnt beter te zijn omdat hun maagje dan al wat gevuld is.
Darmkrampjes druppels van de Etos bij elke fles
Overgestapt op Hegen flessen
Of het nou mazzel is of door deze dingen komt, ze is nu 6 weken en heeft vrijwel nooit krampjes