15 Reacties

3 maanden geleden

Hier vooral nog die houten puzzels. En we hebben een nijntje puzzel van 2-5 stukken geloof ik, niet echte stukjes maar meer die je tegen elkaar aan kan schuiven. Echte puzzels eigenlijk nog niet geprobeerd.

3 maanden geleden

Als het een goede puzzel is, lukt 20 stukjes, 30 gaat met hulp, maar vaak is de spanningsboog niet groot genoeg 馃槄

3 maanden geleden

Hier is na 6 谩 9 stukjes wel hulp nodig. Hebben 1 zo'n doosje met 4 puzzels erin en dat is voorlopig uitdagend genoeg. Met de feestdagen komen er een paar puzzels bij.

3 maanden geleden

Hier net een echte puzzel voor het eerst gekocht van 9 stukjes. Is nog wel moeilijk, maar gaat op zich wel. Ik weet dat ze op de opvang ook wel puzzelt en dat dat redelijk gaat, maar doe het thuis eigenlijk te weinig aanbieden

3 maanden geleden

Reactie op Irene24

Als het een goede puzzel is, lukt 20 stukjes, 30 gaat met hulp, maar vaak i ...
Zo wat knap zeg! Geef je dan gewoon een puzzel en dan maakt hij/zij geheel zelfstandig een puzzel? Moeten wij meer gaan oefenen denk ik馃槄

3 maanden geleden

Reactie op Suus3010

Zo wat knap zeg! Geef je dan gewoon een puzzel en dan maakt hij/zij geheel ...
Ja ze doet het zelf. We zijn wel begonnen met helpen en elke keer wat meer stukjes. Ook is de ene puzzel wat makkelijker dan de andere. Het plaatje moet wel verschillende kleuren hebben en ook de stukjes moeten goed in elkaar passen.

3 maanden geleden

Reactie op Suus3010

Zo wat knap zeg! Geef je dan gewoon een puzzel en dan maakt hij/zij geheel ...
Nee joh, dat is kleuterniveau, de puzzels met 4-6-9 stuks zijn voor nu een prima start.

2 maanden geleden

Jaaa puzzelfase is het nu, 24 stukjes lukt prima.. 42 is nog lastig vaak helpen we met de rand en rest doet hij dan aardig zelf

2 maanden geleden

Vorige maand 49 zonder hulp en 60 met. Hij vond het even heel leuk en nu speelt ie meer met andere dingetjes. Zoveel stukjes is wel uitzonderlijk heb ik begrepen. Op de opvang hebben ze puzzels van 4-6-9-12 stukjes en dan daagt hij zich uit door alles door elkaar te gooien en de puzzels zo snel mogelijk te maken

2 maanden geleden

Zon 13 stukjes lukt hier, vaak doen we het dan wel samen.al ziet ze het meeste wel zelf. Samen oefenen helpt echt! En is leuk

2 maanden geleden

Wij zijn al lang bezig met puzzels en heb het aantal stukjes steeds verhoogd. Momenteel zit die aan 30 stukjes ongeveer. Eerste paar keer samen doen en als die moe ks wat meer hulp. Als die fris is kan die het zelf. Maar waarschijnlijk stimuleer ik iets anders minder en staat hou kindje weer voor he 馃槈

2 maanden geleden

Een puzzel met grote figuren op die meeste plaats innemen is makkelijkste. Ik zeg dan ook: met wie beginnen we? Bv pooh, dan zoekt die de stukjes van pooh en doet die aan elkaar. Ok en wie staat daarnaast, of kijk je ziet al een stukje van tijgertje,... zo leer ik hem hoe die een puzzel moet aanpakken

2 maanden geleden

Fijn om deze reacties te lezen. Ik had het topic geopend omdat wij niet echt vergelijkingsmateriaal in de buurt hebben. Onze kleine van 2,5 lost ook puzzels op van 30 stukjes maar als je googled zie je inderdaad dat dit ongeveer kleuterniveau is. Goed om in de reacties te lezen dat dit dus niet uitzonderlijk is.

2 weken geleden

Hier inmiddels puzzels van 50 stukjes. Wel van Cars en dat is z鈥檔 ALL TIME FAVORITE. Maar hij legt ze met veel plezier achter elkaar neer 馃

2 weken geleden

Die van ons puzzelt als een gek maar geen platte kartonnen puzzels, maar van die houten montessori dingen met steeds een andere uitdaging, dat vindt ze leuk. Platte puzzels hadden we ook thuis nog niet echt, maar ze kan tot zo'n 6 stukjes. Komt wel. Heb voor sint/kerst wat puzzels gehaald.