32 Reacties
3 jaar geleden
Ik was bij mijn eerste Rhesus D negatief en heb bloedgroep O negatief. Extra bloed geprikt en ik maakte geen antistoffen aan tegen mijn zoontje dus hoefde geen prik. Mocht ik die prik toen wel moeten, ook prima. De prikken zijn er juist om eventuele gevolgen te voorkomen dus zou je niet druk maken, alles komt goed hoor ookal zou je de prikken moeten.
3 jaar geleden
Ik heb dit gehad tijdens mijn eerste zwangerschap. Alles is gewoon goed gegaan! Precies de stappen doorlopen die jij beschrijft ☺️
3 jaar geleden
Ik heb het ook gehad in mijn vorige zwangerschap en heb toen twee spuiten gehad. Een met 28 weken en een na de bevalling. De stoffen worden pas aangemaakt bij bloedcontact tussen moeder en baby, wat in de zwangerschap bijna nooit voorkomt.
Hier een artikel wat je misschien gerust stelt https://babyopkomst.nl/rhesus-en-antistoffen-in-bloed/
3 jaar geleden
Ik ben ook negatief en mijn man is positief dus kans dat de kleine positief is. De verloskundige gaf aan dat bij de eerste zwangerschap sowieso nog niets mis kan gaan, want je lichaam moet eerst antistoffen aanmaken tegen positief. Verder is het tegenwoordig makkelijk op te lossen dus ik maak me geen zorgen.
3 jaar geleden
Ik ben ook Rhesus D negatief, bloedgroep A negatief. Dus ik had me bij de vorige zwangerschap al helemaal voorbereid op de prikken, maar uiteindelijk toch niet nodig want ons kindje bleek ook een negatieve bloedgroep te hebben. M'n man is wel positief waarschijnlijk, dus wel kans dat ik nu bij de tweede wel prikken moet, maar maak me er niet druk om, zijn veel vrouwen die dit hebben.
3 jaar geleden
Yes hier O negatief. Ook ik moet extra bloedprikken. Verder niks spannends bij mij. Kwam niks geks uit
3 jaar geleden
Yep hier ook a-negatief. Man en zoon hebben een positieve bloedgroep. Heb dus bij de vorige zwangerschap alle injecties gehad en ben nu zwanger van de tweede met tot nu toe een goede echo en kloppend hartje. Ben benieuwd wat voor bloedgroep dit kindje heeft 😃
3 jaar geleden
Hoi allemaal! Zojuist de uitslag binnen van mijn bloedonderzoek en ik heb negatief en de kleine positief. Een spuit is it dus! Wat kan ik verwachten?😬 spuit in bovenarm? Bil? Klachten?
3 jaar geleden
Yep hier ook a-negatief. Man en zoon hebben een positieve bloedgroep. Heb d ...
Niets klachten van gehad hieroo. Enkel op kinkhoestvaccin had ik reactie.
3 jaar geleden
Ja hier ook negatief en dit is mijn 3e zwangerschap. Vorige 2 zwangerschappen niks meer over gehoord dus dan zullen mijn kinderen ook wel negatief hebben ga ik vanuit? Nu heb ik nog niks gehoord erover maar zeker niet je druk maken hoor
3 jaar geleden
Hier ook O positief met D negatieve rhesus. Ik moest nog een keer extra bloed laten prikken in week 27, maar er zijn geen antistoffen gevonden dus ik hoef ook geen prik. Maar bekijk het open, het is een relatief veel voorkomend iets waar ze heel goed op kunnen handelen dus probeer je niet druk te maken, het komt heus goed 😊