11 Reacties

2 jaar geleden

Ja bij ons is het vanwege koemelkeiwitallergie, maar ik denk dat het bij jullie misschien met de banaan te maken heeft?

2 jaar geleden

Onze kleine heeft een iets groenerige poep dan als ze banaan heeft gehad. Hier heeft ze ook een paar van die sliertjes erin zitten. Maar eerlijk, dat zijn de sliertjes van de banaan 🤣 Vooral als je zelf banaan geprakt heeft heb je de ‘vezeltjes’ van de banaan er door heen. Denk zelf als ik het zo zie dat het geen bloed is, maar puur een beetje er zo uit ziet door de bruinige ontlasting (hoogstwaarschijnlijk door de combi van bv en hapje). De darmpjes hebben weer even nodig om te wennen

2 jaar geleden

Wij zijn nog niet begonnen met hapjes (4e maand). Maar consultatie bureau gaf advies om niet met banaan te beginnen, aangezien dit een verstoppende werking kan hebben. En dit meende ik ook altijd, maar lees nu (google) dat dit ook alweer achterhaald is.

2 jaar geleden

Reactie op AnoniemTQM

Onze kleine heeft een iets groenerige poep dan als ze banaan heeft gehad. H ...
Houd dat bij jullie ook meerder dagen/poepluiers aan??

2 jaar geleden

Reactie op Dominique5893

Houd dat bij jullie ook meerder dagen/poepluiers aan??
We zijn sinds gisteren wat consequenter met hapjes begonnen. Dus nu ‘s ochtends fruit hapje en ‘s avonds groente hapje. Ze laat veel meer scheetjes, kwam ineens rond 23:00 (normaal heeft ze de laatste fles rond 20:00) voor nog een flesje en ‘s nachts om 5:00 ineens eventjes wakker en huilen > speen in gedaan en ze liet een dikke scheet en weg was ze 😂 Ook gestopt met de infacol. Deze doen we alleen nog bij het laatste flesje zodat de darmpjes iets rust krijgen. Ze moeten ook even wennen zowel lichamelijk als ook ritme in de verandering. Ze heeft nu 3 dagen banaan gehad en de poepluiers waren inderdaad sliertig!

2 jaar geleden

Zelfde poepluiers gehad na de banaanhapjes.

2 jaar geleden

Herkenbaar na ´t eten van banaan, was hier ook zo bij m´n zoontje.

2 jaar geleden

Dit is 100% banaan. Ik heb eergisteren mijn baby voor het eerst ook geprakt banaan gegeven. Dezelfde avond nog een poepluier met allemaal slierten. Was nog erger dan deze luier en er zat zelfs banaan in😅. Dus even tijdelijk denk ik stoppen met hapjes. Misschien is het lichaampje er nog niet goed klaar voor.

2 jaar geleden

Reactie op mieenae

Dit is 100% banaan. Ik heb eergisteren mijn baby voor het eerst ook geprakt ...
Ik heb consultatiebureau gebeld die zegt dat niet aan de banaan kan liggen ook omdat echt rode sliertjes zijn en ze maar zo weinig gehad heeft. Maar lees toch ook veel dezelfde verhalen hierboven! Het nadeel is dus dat ze na deze luier niet echt meer heeft gepoept alleen natte scheten 😝

2 jaar geleden

Dit hebben wij ook bij banaan hapjes!

2 jaar geleden

Als onze dochter banaan heeft gegeten dan heeft ze bij haar volgende luier allemaal zwarte sliertjes