10 Reacties

2 jaar geleden

Ik denk dat de baby ook op een verjaardag gewoon lekker kan slapen hoor. Baby's kunnen meer hebben dan je denkt. Gewoon lekker laten slapen in de bak van de kinderwagen (zou deze meenemen als je met de auto ergens heen gaat. Autostoel mogen ze niet zo lang in.) En zo proberen aan het eet, slaap en wakker ritme te blijven. Slaapt de baby een slaapje niet is dat ook geen ramp, zolang je de volgende dag weer gewoon het standaard ritme probeert op te pakken.

2 jaar geleden

Sowieso is er een stukje voorspelbaarheid fijn. Dus dingen als voeden, verschonen, slapen in dezelfde volgorde. Verder gaat bij ons de kinderwagenbak altijd mee. Een plekje voor Fenna zelf en lekker geborgen. Haar zus heeft op die manier in heel veel vreemde kamers toch haar dutje kunnen doen op haar eigen tijd. Maar dat gaat ook niet bij elk kind. Onze tweede kon dat niet. Niet van hand tot hand laten gaan. Verder vooral kijken wat werkt voor jullie kindje. Als een uitje beloont wordt met urenlang gekrijs, ben je er snel klaar mee.

2 jaar geleden

Gewoon uitproberen! Wij zijn met 3 weken naar een verjaardag en twee paasbrunches geweest en dat was een beetje veel. Weten nu dat we dat niet zo vaak achter elkaar moeten doen. Gister wel naar vrienden geweest en daar heeft ze geslapen in de kinderwagen. Dat ging dus wel weer goed.

2 jaar geleden

Wij doen het tot nu toe nog volledig op gevoel en zijn verzoek. Het is een makkelijk kindje tot nu toe dus weinig last van prikkels uit de omgeving. Gaan gewoon met hem naar terrasjes, uit lunchen, naar familie etc. Hij slaapt gewoon lekker door. Dat kan vast niet met ieder kindje dus het is een kwestie van uitproberen! Vanaf volgende week (als hij 6 weken is) gaan we iig proberen wat meer een avondritueel te maken. Hij slaapt nu nog hoe en waar het uitkomt en gaat pas mee naar ‘bed’ als wij naar bed gaan.

2 jaar geleden

We hebben met de eerste ook altijd een vast ritme aangehouden qua eten en slapen. Voor ons werkte dat heel goed en gaf het juist de mogelijkheid om erop uit te gaan. Eten nemen we gewoon mee, en kan overal wel. Voor het slapen is er de kinderwagen of het liefst de tent. We proberen overdag ook wel het autorijden te plannen op de slaaptijd. Onze oudste is bijna twee en dit werkt top. Hierdoor is ze bij bezoek ook lang gezellig en tevreden.

2 jaar geleden

Wij doen nu nog alles op verzoek (kleine man is 3,5 weken). We hebben een makkelijk ventje en hij gaat overal mee naartoe, hebben al een verjaardag gehad en zijn gisteren wezen lunchen in een restaurant. Vanavond gaat hij mee naar een zakenafspraak. Wel proberen we alles in een vaste volgorde te doen (wakker worden, verschonen, aanleggen, eventueel nog eens verschonen, wakker tijd, slapen) ook proberen we elke avond rond 20.00 uiterlijk thuis te zijn, dan begint namelijk zijn slaapritueel. Naar de slaapkamer, wassen (soms badje soms douchen, en op andere dagen gezichtje en billen wasje met een warm washandje) slaapspulletjes aan, boekje lezen, nog even knuffelen, voeden en zijn bedje in 🙂 Sochtends hebben we ook een vast ritueel, en op deze manier is voor hem elke dag vrij voorspelbaar, terwijl we toch van alles ondernemen. Nou zijn wij tot nu toe gezegend met een ventje dat overal slaapt, zich makkelijk laat wegleggen, en niet snel onder de indruk is van drukte. Wij kiezen er trouwens wel heel bewust voor om hem alleen zelf vast te houden, zeker als we niet thuis zijn. Heel verhaal zo

2 jaar geleden

Goed om te horen dat (voor jullie) het in ieder geval niet betekent dat je niks meer mag 😅 hoewel de dagelijkse rituelen bij ons nog wel iets strakker mogen. Daar maar eens naar kijken 🤔

2 jaar geleden

Als ik wat in plan probeer ik maar 1 activiteit per dag te doen. Vorige week op de verjaardag van mijn neef en nicht geweest met de kleine van 3 weken en die heb ik het eerste uur lekker op mij gehouden. Daarna ging ze even van arm tot arm en daarna weer lekker mee naar huis genomen en rust gegeven. Denk ook wel dat ze makkelijk worden van uitstapjes. En je merkt vanzelf als het niet gaat 🥲 dus gewoon lekker je ding doen, je gevoel volgen en je kindje in de gaten houden! Ze zijn ook allemaal anders 🤗

2 jaar geleden

Ik ben enorm makkelijk. Sleep de jongste (nu 8 weken) overal mee naar toe 🤣 Heb dit bij de oudste ook altijd gedaan en nog steeds. Ik geef bv maar ben aan het afbouwen naar kunstvoeding omdat ik bijna weer moet werken maar bv is zo lekker makkelijk. Ik geef het overal en als hij op dat moment een flesje kunstvoeding moet neem ik warm water mee en poeder. Slapen doet hij dus eigenlijk overal, in de kinderwagenbak, in de autostoel, in de newbornset op de kinderstoel, in de draagzak of in de box. Hij gaat mee met ons naar boven in zijn co sleeper als wij gaan slapen en na zijn voeding snachts slaapt hij lekker op of bij mij. (Puur omdat ik hier zelf zo van geniet) 🤗 Nu prijs ik mij enorm gelukkig met 2 hele makkelijke kindjes.

2 jaar geleden

Wij gaan sinds week 1 met de baby op pad. Ik zorg dat we haar ritme volgen. Dus als zij bijvoorbeeld honger signalen geeft dan krijgt ze de fles. Ze slaapt het beste in de draagzak en heel soms in de kinderwagen. Op een verjaardag slaapt ze op mijn schoot. Ik merk wel dat als er teveel geuren zijn dat ze daar meer last van heeft dan geluiden. Ze wordt daar onrustig van en helpt om dan de ruimte uit te gaan.