19 Reacties

3 jaar geleden

Wat een bizarre situatie! Ik zou gewoon je eigen gezondheid kiezen, al is het ergens geen keuze natuurlijk... maar hoe wrang dat je zo noodgedwongen eerder met verlof moet gaan. Is er geen coulance regeling mogelijk?

3 jaar geleden

Reactie op Kaatjekato

Wat een bizarre situatie! Ik zou gewoon je eigen gezondheid kiezen, al is h ...
Tja, heb ook het idee dat mijn senior vindt dat ik gewoon kan werken dus het voelt niet helemaal goed ofzo, voel me niet gesteund

3 jaar geleden

Reactie op Johanna Catharina

Tja, heb ook het idee dat mijn senior vindt dat ik gewoon kan werken dus he ...
Ow nou daar zou ik mij niks van aantrekken. Het laatste wat je nu nog wilt zo ver in je zwangerschap is het ook krijgen dus ik zou gewoon je ziek melden. Jou gezondheid en die van je baby gaan nu voor.

3 jaar geleden

Ik zou ziek melden of kijken of je andere werkzaamheden kan uitvoeren waarbij je niet op die afdeling hoeft te komen en in contact hoeft te komen met je collega’s

3 jaar geleden

Kun je niet aangepast werk doen? Bijvoorbeeld op kantoor? Anders zou ik me ziek melden. Liever 2 weken korter verlof achteraf dan het risico lopen op..

3 jaar geleden

Je zou mogelijk ook naar juridisch loket kunnen gaan of bellen om te vragen om advies. Ik ben benieuwd wat voor rechten je hierin hebt en of je senior je mag pushen om je dan ziek te melden

3 jaar geleden

Reactie op Aww

Je zou mogelijk ook naar juridisch loket kunnen gaan of bellen om te vragen ...
Tijdens de zwangerschap en tot 6 maanden na de bevalling heeft u recht op aangepast werk als uw werkgever mogelijke gevaren niet of onvoldoende kan wegnemen. Ik zou je niet gaan ziekmelden. Je hebt recht op aangepast werk. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/vraag-en-antwoord/rechten-op-aangepast-werk-aangepaste-werktijden-en-verlof-tijdens-en-na-mijn-zwangerschap#:~:text=Uw%20werkgever%20moet%20zorgen%20dat,te%20geven%20of%20te%20kolven.

3 jaar geleden

Reactie op Aww

Tijdens de zwangerschap en tot 6 maanden na de bevalling heeft u recht op a ...
Oh dit is super om te weten, bedankt!

3 jaar geleden

Je bedrijfsarts kan hier jouw en je leidinggevende over adviseren. Die weet precies wat je rechten en plichten qua veilig werken zijn. Dus mijn advies om niet in een conflict terecht te komen: neem contact op met je bedrijfsarts.

3 jaar geleden

Ik zou ook zeker het juridisch loket bellen als je er niet uitkomt en je vooral niet ziek melden. Succes, hopelijk komen jullie eruit!

3 jaar geleden

Je moet sowieso geen diensten meer doen ivm het risico op schurft. Ik vind het eigenlijk wel gek dat je je dan ziek moet melden, want dat heeft er niks mee te maken. Het heeft ermee te maken dat het voor jouw zwangerschap nu niet veilig genoeg is om op werk te zijn. Lastig zeg. Is er niet een mogelijkheid dat je ander werk doet? Kun je hier niet iets van personeelszaken/verzuim over bellen wat te doen in zo’n situatie? Als het allemaal echt een probleem is dan maar ziek melden, maar het gaat echt tegen mijn gevoel in. Ook omdat je dan verplicht 6 weken van tevoren met verlof moet.

3 jaar geleden

Vervelende situatie! Persoonlijk zou ik het risico op schurft niet willen nemen. Het is super besmettelijk en risico op besmetting bij intensief patiëntencontact is groot, verder is de incubatietijd lang (2-6weken) dus ook als je nog geen klachten hebt kan het nog komen helaas.. Waarom raadt de verloskundige behandeling af? Je kunt het namelijk veilig behandelen tijdens de zwangerschap (oa met middelen die ook voor jonge baby's wordt gebruikt bij een schurftinfectie) Overigens is iemand 12 uur na behandeling niet meer besmettelijk.

3 jaar geleden

Reactie op Lillaila

Vervelende situatie! Persoonlijk zou ik het risico op schurft niet willen n ...
Ze raadt het af omdat ik geen symptomen heb, heb al een schimmelinfectie en het ontregelt de boel toch weer volgens haar.

3 jaar geleden

Reactie op Lillaila

Vervelende situatie! Persoonlijk zou ik het risico op schurft niet willen n ...
Klopt dat na behandeling men niet meer besmettelijk is, belangrijk is wel dat dan iedereen ook daadwerkelijk (zorgvuldig) behandelt.

3 jaar geleden

Reactie op Johanna Catharina

Ze raadt het af omdat ik geen symptomen heb, heb al een schimmelinfectie en ...
Keuze blijft natuurlijk aan jezelf maar advies is wel behandelen bij intensief contact omdat het risico op besmetting gewoon echt heel groot is en op wekenlang jeuk zit je nooit, maar nu al helemaal niet te wachten natuurlijk.. Of iets intensief contact is geweest kun je natuurlijk zelf het beste inschatten! In gun je vooral dat je geen klachten krijgt. Ik ben huisarts en zie helaas de laatste tijd mensen met heel veel nare klachten van schurft.. Eventueel kun je het ook nog eens bespreken met je huisarts natuurlijk. Veel succes!

3 jaar geleden

Reactie op Lillaila

Keuze blijft natuurlijk aan jezelf maar advies is wel behandelen bij intens ...
Ja lastig, ik heb niet direct intensief contact gehad met personen waarvan bekend is dat ze besmet zijn. Zoals je al zegt de incubatietijd is vrij lang dus je weet het niet. Over het medicijn lees ik inderdaad dat het geschikt is voor zwangere vrouwen maar ook dat er nog weinig gegevens beschikbaar zijn. Bewoners zijn ook nog niet behandeld overigens.