13 Reacties

2 jaar geleden

Ieder kindje is anders en de een lust het wel en de ander weer niet.

2 jaar geleden

persoonlijk zou ik dat echt niet doen. Vroeger zeiden ze hele andere dingen, 100 jaar geleden deden ze jenever op de speen zodat een baby goed slaapt

2 jaar geleden

Ik zal persoonlijk voor 1 smaak per keer gaan maar dat doet iedereen ook anders. Maar volgens mij heeft sinaasappelsap wel een laxerende werking (werd mij meerdere malen door verschillende mensen geadviseerd toen mijn zoontje niet kon poepen maar uiteindelijk nooit getest dus weet het niet zeker)

2 jaar geleden

oke dat is natuurlijk wel heel wat anders haha

2 jaar geleden

Wij zijn van plan wat moedermelk toe te voegen als dat nodig is om het wat smeuïger te maken. Sinasappelsap zou ik zelf niet zo snel doen geloof ik.

2 jaar geleden

Sowieso is voeding naast (moeder) melk nog niet echt lekker voor de darmen tussen de 4 en 6 maanden. Banaan met sinasappel hen ik goede herinneringen aan. Vooral met liga koek erdoor 🤤 Ik ga het maar eens maken voor mijn dochter van 2 als ze ziek is. Mijn moeder mocht het destijds niet aan mij geven want het was ongezond. Bij mijn jongere broetje MOEST ze het juist geven... Doe wat goed voelt als moeder ♡ Jij bepaalt het voor je kindje.

2 jaar geleden

Ik en mijn zussen kregen dat volgens mijn moeder vroeger al vanaf 6 weken en later met nog een liga er door. We hebben het overleefd.

2 jaar geleden

Ik heb bij onze dochter het schema van mamaroos kookt gevolgs. Eerst alle groentes met starten diverse soorten eerst etc.. en pas fruit na alle groentes. Dmv wat olijfolie en kookvocht prima gewoon smeuiig. Toeval of niet.. onze dochter lust en eet alles aan groentes en fruit. Heb het schema alweer klaar liggen om alles te maken en weer zelfde te doen. Inclusief toevoegen van pindakaas en ei op gegeven moment ivm de mogelijke allergien anders. Zo uit mn hoofd zit daar ook geen sinaasapppel tussen zelfs nog

2 jaar geleden

Diëtiste raar hier aan te wachten met citrus en aardbei ivm mogelijke overgevoeligheid/allergie en sowieso is het advies tegenwoordig te beginnen met groente. Inderdaad als oefenhapjes eerst losse smaken. Het gaat sowieso in het begin puur om het oefenen. Ik heb bij alle drie het volgende gedaan 1ste week wortel, 2de week brocolli, 3de week erwtjes, 4de week bloemkool. En dan elke dag iets anders. Om smeuïg te maken olijfolie of wat moeder/poeder melk of water. Met fruit pakte ik het zelfde aan, ik stoom het altijd in het begin dus dan is het al smeuïg genoeg. Heel veel succes en plezier

2 jaar geleden

Ik volg het advies van het voedingscentrum. Zij hebben een 4-delige miniserie over het aanbieden van de eerste hapjes. Werd gemaild door de GGD. Sinaasappelsap werd niet genoemd 😉.

2 jaar geleden

Als je het smeuïg wil maken, doe het dan met (moeder)melk. Sinaasappelsap lijkt me niet heel geschikt voor die kleintjes en onnodig.

2 jaar geleden

Reactie op Bijnamoedervan2

Sowieso is voeding naast (moeder) melk nog niet echt lekker voor de darmen ...
Jaaa ik ook altijd sinaasappelsap met Liga en banaan 🥰

2 jaar geleden

Nee joh, dat was typisch zo’n jaren 80 ding, net als Liga. Ik zou sowieso puur eten geven en niet geperst maar goed dat ben ik, wij doen ook baby led weaning.