29 Reacties
2 jaar geleden
Bij ons was het “ergste” na een kleine week voorbij! Inmiddels gaan de overdag slaapjes beter, hij komt ook niet meer meerdere keren per nacht. Het inslapen duurt nog wel langer dan normaal, maar hij is niet meer zo onrustig als eerst tijdens het inslapen🤞🏻
Wat bij ons hielp in de nacht was in het donker voeden en zo min mogelijk interactie, zo viel hij vaak tijdens de voeding al een beetje in slaap en ging het wegleggen beter. Succes!
2 jaar geleden
Hier slaapt ze wel goed in, maar sinds twee dagen is ze om het anderhalf uur wakker snachts. Vaak is het vinger of speen in de mond en dan wordt ze rustiger en kan ze weer in slaap vallen gelukkig. Maar zelf lukt het haar niet. Dus moet wel elke keer m'n bed uit.
Daarnaast krijgt ze ook haar eerste tandje waar ze van over de zeik is dus dubbel pret 😅
I feel you🙏 hoop indd dat het niet heel lang gaat duren en we straks weer kunnen genieten van onze nachtrust. En de kleintjes uiteraard ook. 😋
2 jaar geleden
Reactie op MR1995
Bij ons was het “ergste” na een kleine week voorbij! Inmiddels gaan de over ...
Wat fijn dat de piep niet te lang heeft geduurd, dan biedt hoop haha.
Dank voor je tip! Met voeden sliep ze eigenlijk altijd door voorheen. Nu is ze erna klaarwakker. Maar wie weet helpt het om de interactie meer te beperken.
2 jaar geleden
Ze slaapt meestal naast mij in bed, ipv de co-sleeper. Dochter en ik vallen allebei in slaap van borstvoeding geven. Als ze wakker wordt ga ik aan haar andere kant liggen voor de andere borst en vallen we beiden weer in slaap. Zo verhuis ik 3-6 keer door het bed 's nachts, maar hebben we weinig slaapverlies 😇. Heel weinig last ook 's nachts van de slaapregressie op deze manier. Het dekbed doe ik net aan over mij heen en de rest over de rand van het bed, zodat het niet over onze dochter heen kan. Hoorde laatst ook dat iemand een slaapzak gebruikt: is nog handiger denk ik. En je hebt dus ook van die baby slaapzakken voor volwassenen: als ik van te voren had geweten dat ik zolang met mijn dochter in bed zou slapen had ik die gekocht. Man slaapt intussen alweer 4 maanden bij onze zoon op de kamer, tot grote vreugde van onze zoon (4 jaar). Wel de helft van de tijd: hij is veel weg voor werk.
2 jaar geleden
ik doe heel zacht lampje aan ook tijdens borstvoeding en hou mijn eigen ogen dicht zodat ik daarna ook zelf makkelijk weer kan doorslapen en geen interactie behalve voeden (ondanks de grote grijns die ik zie, ik ga pas terugkletsen in de ochtend) als hij toch wakker is na voeden of wegleggen valt hij meestal na kwartiertje kletsen tegen zichzelf alsnog in slaap en ik doe even oordoppen in dan zodat ik zelf kan slapen weer hij is dan toch tevreden en hoor hem door de oordoppen heen maar wel stuk zachter
2 jaar geleden
Zou willen dat het einde in zicht is, helaas al een maand elke nacht feest hier. Heb geen tips misschien zoek ik tips maar moeten we het maar uitzitten🙁
2 jaar geleden
Toen we hier aan de slaapregressie begonnen liet ik de kleine in zijn eigen bed liggen. Niet oppakken zodra hij wakker was maar alleen de speen in de mond en zijn knuffel in de armen. En hoe zwaar het ook was. Toch even laten krijsen en huilen. Dit heeft 2 weken geduurd ongeveer en nu slaapt hij weer door of wordt even kort wakker en valt zelf in slaap. Hij krijgt flesvoeding maar zijn nu ook gestopt met de fles van half 11 dus slaapt nu redelijk de nacht door
2 jaar geleden
En erbij vergeten te melden dat ik overdag op let hoe veel hij slaapt. Ik laat hem in de ochtend 1 uur slapen. Vroeg in de middag ongeveer 2 uur en laat hem na de fles van 15 uur nog even slapen. Vanaf half 5 houdt ik hem wakker voor zijn hapje en laatste fles. Heeft wel even nodig en werkte niet van 1 op andere dag😉
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Hier is het al 4 weken raak. Vooral in de nachten. Elke 1,5uur een speen want hij valt dan meteen weer in slaap dus heeft geen honger. Soms opeens 3uur achter elkaar slapen en dan elke 45 minuten een speen. Als ik 5/6 uur slaap dan is het veel. Overdag ging tot toe goed maar vandaag is ook dat een drama.
Hopelijk zitten we aan het eind van deze fase want ik wil wel wat meer slaap.
2 jaar geleden
Hier ook sinds een paar dagen bezig! Wij zijn begonnen met een wat “ strakkere “ routine en ‘s avonds een heel rustig proces van in bed leggen. Ook de laatste voeding voor het naar bed gaan in de (donkere) slaapkamer geven. Ze houdt zichzelf erg bezig met op haar buikje draaien en het terug draaien lukt niet goed wat de hele nacht voor frustratie zorgt! Verder probeer ik maar te denken dat het een fase is, leg haar ‘s nachts dan wel even aan (BV) maar niet te lang aangezien het meer voor troost is. Ook niet te veel interactie, dus niet kletsen en weer terug leggen als ze slaperig wordt.. hopelijk is het snel weer voorbij want ze sliep net zo goed haha!
2 jaar geleden
Reactie op Alishav
Mag ik vragen wanneer de slaapregressie begon bij jullie?(hoeveel weken war ...
19 weken en 3 dagen oud toen het bij ons begon. (Het is nu dus pas 2 dagen gaande dus wss nog even te gaan 😅)