9 Reacties
3 jaar geleden
Bij onze eerste hadden wij eigenlijk altijd de slaapzak in een maat groter dan zijn kledingmaat. Ze moeten voldoende ruimte hebben bij de voeten.
Onze 2e is nu 56 cm en de slaapzak 56/62 is al aan de krappe kant aan het worden. Hij gaat vandaag of morgen ook over op maat groter.
Wat je verder kan doen is eventueel een slaapzak zonder mouwen en dan een lange mouw romper eronder doen. Of een pyjama shirt met lange mouwen.
3 jaar geleden
Wij hebben nu een winter slaapzak TOG 3.0 maar doen er dan een boxpakje en romper met korte mouwen onder. Wij hebben er 1 van de prenetal maat 56/62 met de gedachte dat hij er inderdaad in een maand is uitgegroeid maar dan wordt het toch warmer en deze was dan maar 20 euro
3 jaar geleden
De zeeman verkoopt slaapzakken met tog 1.5 zonder mouwen. Ik heb 70cm gekocht, deze zou ze met 3 maanden kunnen passen. Het is voor mij ook allemaal nieuw, dus ben ook nog zoekende..
3 jaar geleden
Ik heb toevallig net gisteren een slaapzak aangeschaft, ons meisje heeft maar 62 en heb een 70cm 4seizoenen slaapzakje gekocht van jollein.
3 jaar geleden
Reactie op Irmaaatje
Qua slaapzak zelf zou ik de zomerslaapzak nemen zodat je eronder extra laag ...
Hoe weet je of de opening te groot is? Veel te groot kan je natuurlijk zien 😅 maar dat zal niet wanneer de maat maar iets te groot is.
Want te strak wil je natuurlijk ook niet..
3 jaar geleden
Die van ons is 54cm en slaapt nu in een gekregen slaapzak maat 50/56 van de Hema en dat past prima. Hij is niet te dik, maar ook niet te dun. Tog waarde van deze slaapzak weet ik niet. Wat ik ideaal vind, zijn de afritsbare mouwen. 's Nachts heeft ze een romper met broekje aan met mouwen en overdag rits ik ze eraf en kan ze haar kleding gewoon aanhouden.
3 jaar geleden
Reactie op Charlie-87
Hoe weet je of de opening te groot is? Veel te groot kan je natuurlijk zien ...
Bij puckababy heb je klitteband om het buikje heen zodat het hoofdje niet door de te grote opening gaat