9 Reacties

2 jaar geleden

Wat pittig! Dit is volgens mij niet meer ‘wat minder’ slaap, maar gewoon bijna geen. Je dochter maakt ‘s nachts ook max 1,5 uur achter elkaar? Is het misschien een idee om te kijken of ze bijvoorbeeld 1 nacht per week bij iemand kan logeren, zodat jullie in ieder geval die nacht allebei goed kunnen slapen. Of iemand die bij jullie thuis komt om de nacht te doen. Eventueel kan je hier ook betaald iemand voor inschakelen als je dat fijner vindt! Er zijn nachtnanny’s. Verder: kan je overdag met haar mee-slapen? Misschien toch even de ziektewet in tot jij wat bent bijgetankt en je dochter beter slaapt? Hoe oud is ze nu? En wat betreft je collega’s, probeer het naast je neer te leggen. Ja, af en toe een slapeloze nacht of wat minder slaap per nacht hoort er wel een beetje bij, hoe pittig ook. Maar jij slaapt niet een beetje minder, maar gewoon bijna niet en dat al langere tijd. Ik vraag me af of je collega’s dit zouden trekken, vast niet! Weten ze dat je vaak maar 2-3 uur slaapt (en misschien ook nog niet eens achter elkaar?)? Zo nee, zou ik dat wel vertellen.

2 jaar geleden

Ik snap dat het moeilijk is/vervelend kan voelen, maar volgens mij is in dit geval het echt beter om je ziek te melden. Daarbij moet je een manier gaan vinden om wel te slapen. Ik neem aan dat de kleine naar de opvang is als jij thuiswerkt? Dan zou ik dat zo houden en ipv werken in elk geval een paar weken die uren proberen echt alleen maar te slapen.

2 jaar geleden

Wow, dit klinkt als gewoon fysiek onmogelijk vol te houden. Weet je waarom je dochter zo slecht slaapt? Komt ze telkens voor de borst/fles? Geef je borstvoeding? Is de groeicurve goed? Ik zou zoals eerder genoemd in ieder geval hulp zoeken. De nachten afwisselen is een goeie eerste stap! Dan krijgt in ieder gevel een van de twee een beetje slaap. Hebben jullie een extra kamer/bank waar je evt kan slapen? Dit is niet vol te houden en niet gezond. Respect dat je überhaupt nog werkt zo!

2 jaar geleden

Bedankt voor de reacties en tips... Ik was eerder bang dat mensen alsnog zouden zeggen dat het erbij hoort en ik niet moet zeuren, zo voelt het... Ben inmiddels aan het werk en als ik eenmaal opgestart ben dan gaat het meestal redelijk gelukkig.. Vannacht maar eens kijken om idd toch af te wisselen

2 jaar geleden

Ik heb dit gehad in de 1e 3 weken en dit was al niet te doen. Mn moeder is toen 3 dagen blijven slapen zodat we konden doorslapen. Als dit nog langer was doorgegaan zonder hulp in te schakelen was ik gillend gek geworden. Ik zou echt kijken als iemand desnoods 1 nacht van je kan overnemen of 1 hele dag zodat je kan opladen.

2 jaar geleden

Reactie op kikokijb

Bedankt voor de reacties en tips... Ik was eerder bang dat mensen alsnog zo ...
Echt, je zeurt niet. Wat heftig! Ik vond om de drie uur in de kraamweek al pittig en merkte de gevolgen. Dus je stelt je niet aan en dit hoort er niet bij. Ik hoop dat je hulp kan vinden. Sterkte!

2 jaar geleden

Misschien een slaapcoach inschakelen? Wel prijzig maar hoor er goede verhalen over. Ik had gister deelgenomen aan een webinair van de slaapclub. Met kortingcode: GAAP . Krijg je 100 euro korting (ik weet niet hoe lang die nog geldig is) het is nog steeds wel prijzig maar als het na 2 weken niet heeft geholpen krijg je volgens mij je geld terug.

2 jaar geleden

Hey, Wat heftig zeg, en tegelijk ben ik opgelucht dit te lezen. Al die fijne verhalen van kindjes die doorslapen, begin bijna te denken dat ik iets verkeerd doe. Ons zoontje geeft ons ook al 4 maanden slapeloze nachten, inmiddels alles geprobeerd.. zijn ritme volgen, slaapchema’s, strikt voedingsschema. White noise, papfles (dit was echt een drama) en nog veel meer.. Het is inderdaad niet te doen en het enige wat ik kan zeggen is, ik weet hoe het voelt en het is echt mega mega zwaar maar er komen betere tijden aan. Ik denk dat we ons daar dan maar aan vast moeten houden.. ooit gaan ze doorslapen, toch? En je hoeft je helemaal nergens voor te schamen, en collega’s zonder kinderen of collega’s die nooit zulke nachten hebben gehad zullen het toch niet begrijpen. Probeer je daar niet teveel van aan te trekken. Houd vol mama 💪🏻❤️

2 jaar geleden

Ik heb mijn opleiding tot kinderslaapcoach bijna afgerond dus wil je best helpen met adviezen maar weet niet of ik hier mijn gegevens mag delen