12 Reacties

2 jaar geleden
Ons zoontje is vooral gek op z’n rammelaars, een paar badspeeltjes, een spiegeltje, Freddie de vuurvlieg (van Lamaze) en een zachte stoffen bal met een belletje erin. Hij speelt regelmatig zelfstandig, zeker in de ochtend. En dan doen wij het huishouden en vermaakt hij zich prima als we gewoon tegen hem kletsen. En soms spelen we mee. Hij speelt best veel, eigenlijk als hij niet eet of slaapt of we lekker aan het wandelen zijn :)

2 jaar geleden
Hier speelt hij super goed zelf al tijden! Meestal van slaap tot slaap. We spelen soms ook mee natuurlijk! Einde dag (uur of 5/6) is het klaar dan wil die vermaak. Favoriet zijn dingen met touwtjes eraan en rammeldingen en blokken

2 jaar geleden
Hier laat ik hem (7,5 mnd) best vaak een beetje meeklooien met wat ik aan het doen ben of wat er in huis te vinden is. Een van zn favoriete dingen is momenteel dingen uit dingen trekken dus we hebben bv een grote zachte sisal mand waar al zn speeltjes in zitten, t leukste vindt ie alles daaruit trekken. Maar ik laat hem ook wel eens boodschappen uit de boodschappentas trekken bijvoorbeeld 😅 (als ik bezig ben de boodschappen op te ruimen)
Verder is qua speelgoed hier een activiteitenkubus een hit en dan vooral dat kralending, met van die spiralen en bogen waar kralen omheen zitten. En alles waar fliebertjes, flapjes, touwtjes etc aan zitten waar ie aan kan voelen en friemelen. Hij speelt eigenlijk de hele dag, tenzij we even de deur uit gaan ofzo, en ik zit (lees: lig😂) er ongeveer de helft van de tijd bij en de andere helft ben ik zelf bezig met iets en speelt hij zelf. Nu dat hij begonnen is met staan (sinds een week ongeveer) speel ik weer iets meer actief met m omdat hij alleen nog maar dat staan wil oefenen en dat lukt m nu alleen nog met handjes vasthouden / aan ons optrekken dus hij wil weer tijdelijk wat meer aandacht van ons. Zn speelgoed heeft wat minder prioriteit voor hem nu. Als ik moe ben ga ik gewoon op de vloer bij hem liggen als een soort menselijk klimrek en laat hem zn gang gaan 😅.

2 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties! Leuk om te lezen. Ons dochtertje speelt vooral met alles wat geen speelgoed is (met name waslabels aan kleden en speelgoed… haar grootste obsessie) en het “dingen ergens uit trekken” ook heel herkenbaar! Ze kan nu tijgeren / kruipen en dan merk ik dat ik nog wat huiverig ben met wat ze allemaal kan pakken en bij kan (mijn eerste kindje). Daarnaast werk ik zelf 5 dagen en voel ik mij soms heel schuldig als ik ‘s avonds of in het weekend niet elke minuut met haar speel. Maar goed om te lezen dat jullie kindjes ook zelfstandig spelen! En er afwisseling is

2 jaar geleden
Reactie op Eikenblad
En dit lelijke ding😅 Hele dag aan die rubberen slierten friemelen en knage ...

Wat leuk! Waar heb je die gekocht?

2 jaar geleden
Reactie op Mien2023
Is dat wat bij temu bestellwn? Zie daar veel leuke dingetjes! Maar weet het ...
Was ook wat sceptisch haha maar kwam netjes op tijd aan en lijkt tot nu toe prima allemaal! Heb wel simpele dingetjes gekocht waar niet veel fout aan kan gaan haha. En had zo’n soort stoffen zakdoekdoos met doekjes gekocht die ging wel eerst de was in want die stonk 😂 Vind die magneetjes waar je mee kan bouwen ook zo leuk en zijn daar een stuk goedkoper maar of die dan ook net zo goed plakken enzo..🤷🏼♀️