21 Reacties

3 jaar geleden

Geen, heb bij mijn eerste hoogstens 1 maand een speen gebruikt en die speen kwam uit een blije doos of iets in die trant. Heb nu weer allemaal verschillende spenen gekregen uit dat soort pakketten dus heb die wel in huis mocht het nodig zijn. Maar ik schaf niks aan 😅 eerst maar is afwachten of deze baby wel een speen nodig is.

3 jaar geleden

Ik heb van Philips Avent omdat ik die ook voor de fles gebruik. Bij mijn eerste later pas meer de speen gaan gebruiken. Had toen een paar verschillenden in huis, en gekeken welke hij beter pakte. Deed combinatie flesvoeding en borstvoeding en ga dat nu weer doen

3 jaar geleden

Ik ga een paar spenen kopen van verschillende merken (3 ofzo). Ik ga voor de dental spenen. Zal geen borstvoeding gaan geven en ind omdat de ronde meer kans hebben op gebit- en ontwikkelingsafwijkingen ga ik eens proberen of ze de dental spenen wil pakken. Zal een kwestie van proberen zijn dus ik zie wel of het lukt en anders is het zo bijgekocht😌

3 jaar geleden

Ik zou proberen zonder speen te doen. Gaan wij ook doen. Hebben bij onze eerste een speen gegeven en is een groot drama om af te leren 😅

3 jaar geleden

Ik ga voor difrax , ook voor mijn zoons jaren geleden gehad wel de dental. heb ook bibs liggen uit een kadodoos .

3 jaar geleden

Havea

3 jaar geleden

Wij gaan voor geen speen🤷🏼‍♀️ Heb er wel in huis uit de gratis babyboxen, dus mocht het drama worden heb ik ze bij de hand. In het begin raden ze het sowieso af als je borstvoeding wil geven, en om er nu later mee te beginnen lijkt mij onnodig… je moet het ook weer afleren en dat is vaak drama🙈 Daarnaast ben ik de dochter van een tandarts, en geloof mij maar… ook die spenen die zogenaamde vriendelijk zijn voor het gebit zijn dat niet😅

3 jaar geleden

Bij mijn zoontje difrax natural gebruikt. Wilde eerst ook geen speen maar in het ziekenhuis kreeg hij er al een in zijn mond gestopt van daar. En achteraf was dat ook goed want hij had heel veel zuigbehoefte (net als de meeste baby's trouwens). Afleren hebben we net pas gedaan (bijna 2 jaar). Colt turkey gestopt en heeft er geen nacht slechter om geslapen dus het is niet bij iedereen drama om te stoppen ;)

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties 🤗

3 jaar geleden

Ik zou juist geen ronde speen kopen, is super slecht voor de kaken van baby’s ! Volgens mijn tandarts zouden ze verboden moeten worden .! Maar ik heb geen idee verder, dit is ook mijn eerste 😜 ik ga proberen zonder

3 jaar geleden

Philips avent hebben we gebruikt bij de 1e en gaan we nu weer gebruiken. Was ook de tip van de kraamhulp. En mijn dochter vond die zelf ook het fijnste

3 jaar geleden

Ik zou niet te veel spenen aanschaffen want hier heeft hij er geen eentje gebruikt ☺️

3 jaar geleden

Ik heb veel spenen gekregen als cadeaus 😂 dus kan van alles uitproberen haha. Zelf geef ik daar geen geld aan uit want ik zelf bijvoorbeeld als baby accepteerde geen enkele speen, kon me moeder ze allemaal mooi weggooien haha Maar ik heb wel begrepen dat zo een platte beter is voor babys kaak en later tanden. Want ja je tepel is rond maar ook veel zachter dan zo een speen, en vormt dus naar babys mond.

3 jaar geleden

Heb er zelf 2 van phillips avent gekocht, en heb er ook paar uit dozen en gekregen bijv difrax, bibs en hevea. Dus ook wel wat keuze hier.

3 jaar geleden

Reactie op maaike1991*

Ik zou juist geen ronde speen kopen, is super slecht voor de kaken van baby ...
Mijn zoontje heeft een bibs speen gehad de eerste 1,5 jaar. Hij wilde niet anders dan een ronde speen. Je zag het letterlijk terug aan de vorm van zn tandjes, ze groeide echt een beetje rond. Ondanks dat ik de spenen regelmatig vervind en het rubber dus niet echt uitzette. Nu hij een driekwartjaar van zn speen af is is alles wel weer bijgetrokken. Ik las dat ze nu ook bibs hebben met 1 platte kant, dus misschien die deze ronde maar proberen

3 jaar geleden

Geen speen. Ik heb mijn eerste twee kinderen borstvoeding op verzoek gegeven, allebei spuugden ze de speen die we hadden uit (denk difrax oid, uit een babydoos) ja dan niet hoor. Ik ga geen 10 spenen kopen haha 😋 beide waren redelijk tevreden kindjes, dus denk dat de borstvoeding voldoende was voor de zuigbehoefte. Bij de derde ga ik het denk ik niet eens proberen, geen speen beviel prima.

3 jaar geleden

Je baby kiest welke dat die neemt ;) Over het algemeen worden de ronde spenen eerder geaccepteerd door baby's dan de afgeplatte (dental) spenen. Logisch lijkt me ook als je weet dat een tepel ook rond is. Dan lijkt een afgeplatte me niet zo natuurlijk te liggen in de mond. Weet dat alle spenen (rond en dental) niet 'goed' zijn en dat het belangrijkste blijft dat je ze met mate gebruikt. Heeft je kindje geen voorkeur dan ga je het beste voor de dental..is beter voor het gebit maar blijft evengoed 'slecht'. Het gebit trekt ook heel snel bij wanneer je eenmaal stopt met de tut

3 jaar geleden

Ik heb spenen gekocht van mijnnami soother speen. Uit ervaringen van mensen om mij heen bevallen die heel goed en als ik recensies lees over de speen ben ik ook tevreden met wat ik lees. Maar het is per baby verschillend wat ze fijn vinden.

3 jaar geleden

Ik heb op advies van de kraamzorg Difrax spenen gehaald, dit sloot het mooiste aan bij borstvoeding. Maar spenen 'mogen' pas wanneer je borstvoeding goed loopt geven ze dan wel aan

3 jaar geleden

Wij gaan proberen geen speen te doen, maar als we er niet aan ontkomen absoluut geen ronde speen. Heel slecht voor het gebitje. Een tepel is ook rond, maar die vormt zich helemaal naar het mondje, heel ander verhaal dan een speen 🥲