14 Reacties
3 jaar geleden
Mijn dochtertje heeft dat op dit moment ook en ik moest echt met haar naar de huisarts. Maar dit kwam omdat het haar ook de keel en slokdarm was in geslagen
3 jaar geleden
Via de huisarts heb ik Nystatine (vloeibaar met pepermunt smaak, dus geen ellende om in de mond van je baby te doen). Dit schijnt volgens huisarts, apotheek en lactatiedeskundige HET middel te zijn die je moet hebben.
Mijn lactatiedeskundige gaf aan. Als de apotheek 4x een bepaald ml adviseert, kan je beter na elke voeding de helft van de voorgeschreven dosis geven, omdat het veel sneller werkt als je het na elke voeding geeft.
Daarbij als je BV geeft is het dan belangrijk je eigen tepels ook wat te geven, aangezien deze anders ook last ervan kunnen krijgen. Daarvoor heb ik; miconazol. Zelfde verhaal...allen geven aan.. dit is wat je moet hebben. Smeer je heel licht op je tepel na de voeding. Goed met lauw water tepels schoonmaken voor nieuwe voeding, zodat baby het niet in z'n mond krijgt.
Bij mij werkt het goed voor de baby en mezelf.
Succes!
3 jaar geleden
Hoe lang duurt het voordat nystatine werkt? Hier is na een aantal dagen de tong volledig weg, maar binnenkant lippen en wangen is nog wel wit
3 jaar geleden
Vaak duurt behandelen met Nystatine erg lang of werkt het niet. Schimmels lijken namelijk steeds vaker resistent voor Nystatine. Een natuurlijke manier is idd pure bessensap na iedere voeding met watje op de tong met een gaasje en je tepels ook daarmee. Zonnatura heeft dit en gewoon bij de supermarkt of (natuur)drogist te verkrijgen. Ook pure kokosolie schijnt goed te werken en kan op tong en op je tepel gesmeerd en hoef je er niet af te halen voor het voeden.
3 jaar geleden
Reactie op Baby_girl
Pure bessensap? Bijvoorbeeld blauwe bessen in de blender dan oid?
Ja pure bosbessensap werkte bij mij ook heel goed!! Kan je bij de ekoplaza kopen in een grote fles. Wel zonder suiker nemen.
De gel en crème van de huisarts heb ik 3 weken gebruikt zonder resultaat
3 jaar geleden
Hier ook spruw, ugh... we zijn nu aan de Nystatine / miconazol combinatie bezig, maar ik ben er niet kapot van.
Eerste twee dagen leek de pijn bij het voeden en steken tussendoor alleen maar erger te worden, nu na dag drie lijkt het wat de goede kant op te gaan. Al dat wassen van handen, doekjes, beddengoed, tepels... het komt me danig de keel uit, dus ik hoop maar dat dit allemaal wat gaat helpen. En anders staat de kokosolie en bessensap al klaar.
3 jaar geleden
Fijne tips die kokosolie en bessensap. Thanks.
Iemand ooit eens advies gekregen van dokter hoelang je door moet gaan met die nystatine/miconazol smeren als het geen mega effect heeft?
Ik weet dat als het wel helpt, dan ga je nadat het weg is nog een week door. Maar ik heb bij mijn zoontje maar een paar kleine plekjes, alleen ze gaan niet weg en ik smeer nu ruim een week.
3 jaar geleden
Reactie op Laura2538
Fijne tips die kokosolie en bessensap. Thanks.
Iemand ooit eens advies ge ...
Ik moet een week behandelen en 1.5 tot 2 weken na behandelen dan is de kans minder dat het terug komt .
3 jaar geleden
Wij hebben ook nystatine gekregen. Hij dronk onrustig en had best veel witte plekjes! Maar na 2 weken 4 x per dag opgesmeerd te hebben is het nog niet weg. Ik ga nu de bessensap proberen voor de laatste plekjes. En heb ook kokosolie aan het begin geprobeerd maar het werd nog niet echt beter.
3 jaar geleden
Ons dochtertje kreeg spruw met 3 weken ongeveer. Zeker 4 weken! behandeld met Nystatine. Totaal geen effect. Ze werd er alleen maar misselijk van dachten we.
Daarna pure kokosolie gebruikt (helaas ook geen effect).
Ben toen met alles gestopt en wel alle flesjes (geef kv) en spenen goed uitgekookt iedere x. Ze is nu 10 weken en het is eindelijk weg