11 Reacties
2 jaar geleden
Hoi! Mijn zoontje heeft FPIES syndroom, dit is een hele zeldzame allergie die niet alle artsen kennen. Een van de belangrijkste symptonen daarbij is overmatig spugen. (Bijna altijd binnen 1-4u na het eten van t voedsel waar hij niet tegen kan). Geen idee of dit het geval is bij jouw zoontje, maar wellicht kan je daar naar googlen of dit het misschien is.
2 jaar geleden
Ei is namelijk wel iets wat veel bij FPIES voorkomt. Dit kan ook pas na een tijdje ontstaan, dus het kan eerst een aantal keren goed gaan, en daarna toch die reactie geven. Er is ook een topic over FPIES in deze app, ik vind het wel heel erg klinken alsof dit het kan zijn. Het is niet fijn als dat het is, maar dan weet je in ieder geval wel waar je mee te maken hebt. Ik zit zelf onder begeleiding en advies bij Dokter Ted Klok in deventer.
2 jaar geleden
Reactie op lrndrs
Ei is namelijk wel iets wat veel bij FPIES voorkomt. Dit kan ook pas na een ...
Thanks voor de tip, ik zat even te googlen en het lijkt wel veel er op.
Heb mijn JGZ verpleegkundige gemaild, hoop dat zij mij verder kan adviseren en anders door naar de huisarts en dan neem ik dit zeker mee!
2 jaar geleden
Hier hadden we precies hetzelfde. Echt heel erg spugen na ei ineens, terwijl het eerst wel goed ging. Hij moest alleen erg spugen, maar verder geen andere klachten na ei, zoals rode vlekken of moeilijk ademen oid.
Na overleg met artsen en de allergoloog bleek dat onze kleine man gewoon een gevoelig maagje heeft en een grotere hoeveelheid ei nog niet lekker valt.
In plaats van een half ei per week in 1x te geven, geven we nu per week op 2 verschillende dagen een kwart ei.
Dat gaat gelukkig wel helemaal goed.
De allergoloog zei dat heel veel kindjes dit hebben dus wie weet jouw zoontje ook!
2 jaar geleden
Wellicht kun je nog proberen om gebakken ei door het groentehapje te mixen.
2 jaar geleden
Mijn dochter heeft ook FPIES voor ei. Je kan ook op de forum een topic vinden met veel info.
2 jaar geleden
Reactie op AnoniempjeJ
Thanks voor de tip, ik zat even te googlen en het lijkt wel veel er op.
He ...
Graag gedaan! Het is alleen wel zo dat niet alle zorgverleners en artsen deze allergie kennen omdat het heel zeldzaam is, zelfs niet alle allergologen zijn ervan op de hoogte. Het kan dus zijn dat ze geen idee hebben waar je het over hebt. Maar het is wel fijn als dit het is en het dan ook geconstateerd wordt, want ik heb nu altijd medicijnen bij me tegen het spugen, en ook een instructieformulier met informatie voor ambulance personeel stel de reacties heel heftig. Mijn zoontje viel namelijk tijdens het spugen ook meerdere malen bewusteloos weg (uiterste reactie). Dus ik had ook echt medische zorg nodig maar dat hoeft niet altijd te gebeuren natuurlijk.
2 jaar geleden
Mijn dochter had dit ook op die leeftijd, 鈥榮 avonds in bed steeds overgeven. We hebben een tijdje geen ei meer gegeven en zijn het daarna opnieuw gaan proberen. Het gaat nu heel goed (ze is inmiddels 2 jaar) Het consultatiebureau bij ons gaf aan dat er ook altijd een di毛tist mee kan kijken.
2 jaar geleden
Bedankt voor de tips allemaal.
Ik heb met CB overlegd en moet nu eerst 4 tot 6 weken niet geven en daarna weer opnieuw introduceren. Als hij dan weer reactie krijgt moet ik naar de HA door voor verwijzing voor mogelijke allergie毛n check. Hopelijk niet nodig 馃
2 jaar geleden
Ons 1e zoontje had dit precies zo met pindakaas ook een FPIES, toevallig paar weken geleden de test gehad met 2.5 jaar en is er overheen gegroeid! 馃榿
Ons zoontje van 7 maanden heeft helaas direct een flinke reactie op ei gehad (1e stap). Wij hebben nu de verwijzer gekregen omdat dit echt meer wijst op een allergie 馃槬. Iemand hier ook ervaring mee?