12 Reacties

2 jaar geleden

Onze dochter heeft dit ook en eigenlijk al vanaf dag 1( moesten langer blijven omdat ze 37.6 en hoger was, totdat het koeler werd in de kamer toen was ze ineens 37.4) maar ik maak mij pas zorgen als ze niet meer alert is, koorts heeft etc.. maar hier dus ook heel normaal elke avond 37.5/6/7

2 jaar geleden

Maak je alsjeblieft geen zorgen! Mijn dochtertje heeft dit ook vrijwel standaard boven de 37,5. Het is een uitzondering wanneer ze lager zit. Vanwege echt koorts toen ze 3 weken was en paar weken na de opname zei ik dit ook tegen de kinderarts en die zei: Soms hebben kinderen de thermostaat gewoon wat hoger staan. Zolang hij gewoon vrolijk is, normaal drinkt, normaal poept en plast is het helemaal prima! Vanaf 38 en hoger zou ik pas meer opletten, maar ook dan niet meteen zetpil ofzo, alleen als er zichtbaar pijn of ongemak is.

2 jaar geleden

Hier ook een hoge lichaamstemperatuur van mijn zoontje. Niets om ons zorgen over te maken volgens onze vroedvrouw en kinderarts. Zijn eerste weekjes zelfs vaak 37,8 of 37,9 graden, omdat hij toen altijd goed dronk en vrolijk/actief was moesten we hem niet laten nakijken. Bij 38 graden en hoger zijn we wel alert en durven we al eens iets te geven.

2 jaar geleden

Onze dochter ook altijd rond de 37,5+ Vond het ook heel raar in het begin..

2 jaar geleden

Reactie op Irmaaatje

Onze dochter heeft dit ook en eigenlijk al vanaf dag 1( moesten langer blij ...
Ik voeg hier nog even aan toe dat mijn eigen lichaamstemperatuur ook altijd hoog is🫣dus misschien iets wat ze overnemen van 1 van de ouders

2 jaar geleden

Hier standaard rond de 37.3/37.4 dus hartstikke netjes. Maar met een koortsstuip verleden bij de oudste denk ik elke x heeft ze nou verhoging, omdat ze altijd zo warm voelt😂

2 jaar geleden

Hier hetzelfde, en ik heb het zelf ook dus zal wel erfelijk zijn 😂

2 jaar geleden

Wat een toeval dit… ik maakt me echt zorgen. Onze dochter zit ik de avond bijna standaard op 37.5 of hoger. Maar wij zijn niet de enige zo te zien

2 jaar geleden

Ohh. Dames, mag hopen dat we niet om elke scheet die dwars zit of bezorgdheid gelijk de thermometer erin hangen. Wat onwijs zielig. Gebruik je verstand. Zodra er signalen zijn van niet oké dan lekker meten. Mijn zoontje na de kraamweek niet meer getemperatuurd. Alles was prima te verklaren. Verkoudheidje, prikjes enz.

2 jaar geleden

Reactie op Mevrboes

Ohh. Dames, mag hopen dat we niet om elke scheet die dwars zit of bezorgdhe ...
Denk dat dat voor zich spreekt. Maar aangezien je dagelijks je kindje vasthoud en je dus ook voelt wanneer deze warmer is dan normaal, is het oké om even te temperaturen. Niemand gaat meer bij elke verschonen een thermometer in de kont duwen als dit niet nodig is. Maar als ik vermoed dat ze hoger zit dan wat voor haar normaal is, doe ik dat wel zodat ik de slaapkleding/slaapzak daar een beetje op kan aanpassen. Of ik meet ff met de oorthermometer. Dus nee, zeker niet bij elke scheet die dwars zit (al zou dat wrs wel helpen om de scheet los te laten komen, maar dat terzijde).

2 jaar geleden

Reactie op Mevrboes

Ohh. Dames, mag hopen dat we niet om elke scheet die dwars zit of bezorgdhe ...
Misschien doen wij dit wel juist omdat we ons verstand gebruiken… zou dat niet zonder reden doen namelijk :)

2 jaar geleden

Dit is heel normaal, en echt verschillende per kind. Mij dochter heeft standaard een lichaamstemperatuur van 36,7/36,8. Terwijl mijn zoontje altijd boven de 37 zit. Hij heeft het ook sneller warm en zweet meer. Tegen de avond is de lichaamstemperatuur standaard hoger. Dus ik zou me zeker geen zorgen maken.