11 Reacties
2 jaar geleden
Kan het zijn dat bij papa gewoon niet voelt als zijn eigen omgeving? Hij is daar in principe “maar” 2 nachten in de twee weken en natuurlijk veel vaker bij jou. Lijkt me goed om de dagen daar langs te lopen, kijken of je misschien nog wat tips kan meegeven rondom dagindeling/slapen/eten etc omdat jij de baby waarschijnlijk beter kent omdat hij vaker bij jou is. En als je je zorgen maakt over affectie zou je kunnen aangeven hoe jij dat aanpakt (bijv. max bepaalde tijd alleen laten spelen en dan samen iets ondernemen zoals boekje lezen, in de draagzak gaan wandelen, rollen en knuffelen op de grond etc.) Klinkt heel logisch maar misschien is de papa daar nog zoekende in?
2 jaar geleden
Reactie op GN89
Kan het zijn dat bij papa gewoon niet voelt als zijn eigen omgeving? Hij is ...
Ja ik wil ook vaker langsgaan maar hij zegt dan: ik heb ook tijd voor mezelf nodig. En als ik dingen zeg die hij zou kunnen doen wat betreft affectie enzo zegt ie: ja maar ik ben jou niet. Het is mijn weekend dus doe het op m’n eigen manier. Ik vind het zo zielig voor m’n kleintje, duidelijk aangedaan
2 jaar geleden
Oh wat moeilijk. Ik begrijp helemaal dat je hart ervan breekt. Misschien geen rechtstreeks antwoord op je vraag maar als jullie co-ouderschap via de rechtbank zouden regelen, worden kindjes op deze leeftijd nooit zo lang van hun primaire hechtingsfiguur (in de meeste gevallen de moeder) gescheiden. Baby's op die leeftijd zitten nog vollop in het proces van de hechting. Ik vrees dus ook dat dit is wat je aan je kindje merkt. Niet dat er iets is wat papa niet goed doet, maar papa kan jou niet vervangen. Jij kunt papa uiteraard ook niet vervangen dus die bezoekjes zijn ook nodig. Maar kan je samen kijken dat de momenten korter zijn dat jullie van elkaar gescheiden worden?
2 jaar geleden
Reactie op NathalieVR
Oh wat moeilijk. Ik begrijp helemaal dat je hart ervan breekt. Misschien ge ...
Dat ik zeg maar in zijn weekend nog even langs ga bedoel je? Dat zou een optie kunnen zijn. Ik video bel wel elke keer in zijn weekend, maar hij wilt natuurlijk gewoon knuffelen. Ik werk ook nog eens 4 avonden per week waardoor die steeds bij iemand anders is (geen vaste oppas) dat werkt natuurlijk ook niet mee.
2 jaar geleden
Reactie op suuss1991
Dat ik zeg maar in zijn weekend nog even langs ga bedoel je? Dat zou een op ...
Geen mogelijkheid om de momenten korter te maken? Telkens enkele uurtjes bijvoorbeeld naar papa in plaats van een heel weekend met overnachting.
2 jaar geleden
Ik herkn dit precies bij mn dochtertje als ze maar 1 dag bij haar vader is. Ik denk dat ze in de war is: vaders reageren namelijk minder snel/correct op hun signalen (liefde nodig, glimlach nodig, etc). Dat kunnen mannen gewoon minder goed. En een baby denkt dan: huh?! Waarom begrijpt hij me nou ineens niet?
Dat bedenk ik er dan bij. Heeeel zielig. Wij gaan ook uit elkaar, en ik vrees nu al voor de dagen dat ze bij hem moet zijn. (Altijd maar 1 dag gelukkig, maar toch). Later zal het veel beter gaan/makkelijker zijn. Als ze zelf kan communiceren dan.
2 jaar geleden
Ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat vaders minder snel of zelfs niet correct reageren op hun kleintje. Ik kan me voorstellen dat je kindje moet wennen om van de ene omgeving weer in de andere te zijn en dat op deze manier verwerkt. Om het weekend 2 nachtjes is natuurlijk ook niet zo veel, dus misschien te weinig tijd om dat ook echt als ‘zijn’ omgeving te zien. Hoe lang duurt het voor je kindje weer ‘normaal’ doet?
2 jaar geleden
Reactie op Gemmpie
Ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat vaders minder sn ...
Hij heeft de hele dag zo gedaan, en om 16:00 moest ie weer naar oma omdat ik werken moest. Echt m’n hart 💔 maar dit is al 6 weken zo. In totaal 3 maanden dus omdat ie om het weekend gaat. Hij kijkt me niet aan, doet helemaal niks. Zit bij me en doet gewoon niks. Zo niet gewend
2 jaar geleden
Wat erg voor je. Het is inderdaad niet leuk om je baby zo te zien. Ik denk ook niet dat je baby er wat aan heeft om daar om de week 2 nachtjes heen te gaan. Kun je je ex niet een paar uurtjes op bezoek hebben om t weekend ? Als je baby dan een peuter/kleuter is dan wellicht weer een nachtje proberen..
Dat is hoe ik het deed 10 jaar geleden. En nu heb ik een hele leuke stoere jongen die uitkijkt naar de weekenden bij zijn vader.
Sterkte. ♥️