12 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Gemmpie
Dit is een bacterie die veel vrouwen bij zich dragen. Als je daar positief ...
Dankjewel voor je reactie. Ja toch wel geschrokken inderdaad.
3 jaar geleden
Reactie op 228-Elise
Vraagje; wordt er standaard getest op streptokokken b?
Nee, niet standaard. Vaak wordt het ook niet gezien en weet een zwangere dus niet dat ze drager is. Ze zien dit alleen als urine op kweek wordt gezet, bijvoorbeeld bij een blaasontsteking.
3 jaar geleden
Reactie op Momofboyandunborn
Dankjewel voor je reactie. Ja toch wel geschrokken inderdaad.
Ik heb dit vorig jaar gehad en moet dit ook weer laten onderzoeken heb daar vorig jaar antibiotica voor gekregen en nu zeiden ze inderdaad antibiotica met de geboorte van t kindje
3 jaar geleden
Wanneer je positief test tijdens de zwangerschap hoeft het niet te betekenen dat dit ook zo is tijdens de bevalling.
Vroedvrouw Margot heeft hier een hele goede insta video over gemaakt, echt een aanrader! Oh en probiotica aan het einde van de zwangerschap blijkt ook goed te zijn. Als je hier meer over wilt weten zou ik aanraden om contact te zoeken met een orthomoleculair therapeut. Ik hoop dat je hier iets aan hebt😘
3 jaar geleden
Ik had een nierbekkenontsteking bij mijn eerste zwangerschap waardoor ik hierop getest werd en positief was (was toen 35 weken zwanger). Gevolg was dat ik tijdens de bevalling een antibiotica infuus moest om besmetting bij mijn zoontje te voorkomen.
Al met al ging mijn bevalling zo snel dat ik nooit het ziekenhuis gered heb en preventie niet meer mogelijk was. We hebben toen een week lang mijn zoontje elke 3 uur moeten temperaturen om te kijken of hij geen koorts kreeg. Gelukkig is er geen infectie geweest.
Deze zwangerschap word ik weer tegen het einde getest of de bacterie aanwezig is. Zo ja, dan gaan we kijken of we het infuus gaan dit keer wel gaan halen in het ziekenhuis.
3 jaar geleden
In Belgie wordt er standaard op getest op het einde van de zwangerschap via een vaginale wisser. Vrouwen die er positief op testen krijgen standaard antibiotica van het moment ze in arbeid gaan. Het nadeel ervan is dat zo een besmetting komt en gaat...op het moment van de test kan het dus anders zijn als op het moment van de bevalling. Het is dus de vraag of het altijd een meerwaarde is. Want antibiotica krijgen heeft natuurlijk ook echt zijn nadelen.
In nederland kijken ze of je risicofactoren hebt alvorens ze gaan testen/behandelen
3 jaar geleden
Reactie op Doularoos
Wanneer je positief test tijdens de zwangerschap hoeft het niet te betekene ...
Idd! Vroedvrouw margot heeft heel duidelijke uitleg. Sowieso een tip om te volgen als je zwanger bent en graag voorbereid bent