49 Reacties

één jaar geleden

Strippen heeft niks door gezet. Net wel slijmprop verloren ( gedeelte). Dus ben benieuwd wat het gaat doen .. 2 jaar geleden kreeg ik daarna mijn weeen vrij snel er achter aan .🤞🏻🤞🏻🤞🏻

één jaar geleden

Ik ben inmiddels 40+4 en ik heb vanavond om half 8 mijn eerste strip poging. Ik hoop dat het iets zal uithalen. Van de week al flinke voorweeën gehad. De verloskundige is toen geweest en dacht dat het echt was begonnen, want ik had 2cm ontsluiting. Uiteindelijk na een nacht krampen en wakker liggen trok het toch weer weg. Ik hoop dat vanavond het een en ander in gang zal zetten en dat ik onze kleine snel mag ontmoeten 💙💙

één jaar geleden

Ik ben gisterochtend om 9 uur gestript en sinds deze ochtend toch wel echt duidelijk menstruatie achtige krampen. Ik hoop zo erg dat het doorzet maar: is het nu beter om wat te gaan doen of moet ik nou gaan ontspannen om dat oxytocine hormoon aan te maken? 😅

één jaar geleden

Ik ben ondertussen al 2 weken geleden bevallen, maar bij 41 weken gestript ergens halverwege de ochtend. Leek eerst niet goed te lukken, want baarmoedermond zat vrij ver naar achteren. Uiteindelijk toch goed gelukt bij 2 cm ontsluiting. Moest daardoor wel redelijk lomp, maar was te doen haha. Ze gaf aan dat het bij 1 op de 7 ongeveer doorzet en dat je sowieso wel wat krampen enzo kan verwachten door het woelen zelf. In de avond om 11 uur zette het toch door en in de nacht al vrij snel weeen om 3/4 minuten. Bij mij heeft het dus wel wat gedaan! Begreep dat de kans van slagen groter is, hoe verder je bent.

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Ik ben gisterochtend om 9 uur gestript en sinds deze ochtend toch wel echt ...
Vraag ik me ook steeds af. Juist actief zijn om er wat beweging in te krijgen of juist ontspannen en knuffelen voor de oxytocine? Misschien wat afwisselen hierin? Zolang het allemaal maar goed voelt?

één jaar geleden

Reactie op Startune

Vraag ik me ook steeds af. Juist actief zijn om er wat beweging in te krijg ...
Ik denk dat ik straks de vk even bel, misschien hebben zij goede tips? 🙊

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Ik ben gisterochtend om 9 uur gestript en sinds deze ochtend toch wel echt ...
Mijn verloskundige adviseerde na her strippen even een wandeling te gaan maken etc en gewoon mijn dingen te blijven doen+

één jaar geleden

Reactie op Startune

Vraag ik me ook steeds af. Juist actief zijn om er wat beweging in te krijg ...
Mijn verloskundige geeft aan dat een beetje afwisseling inderdaad goed is. Je hoeft niet de hele dag in touw te zijn, maar lekker even een rondje wandelen is wel goed maar ook zeker je rust pakken. Ze geeft ook aan dat je het zelf niet echt in de hand hebt, als de bevalling wil doorzetten dan doet dat het wel zegmaar 🙈

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Ik ben gisterochtend om 9 uur gestript en sinds deze ochtend toch wel echt ...
Wat ik zelf heb gedaan die dag is een stukje gewandeld en daarna lekker beentjes omhoog. Savonds even gezellig gehad met mijn man en snachts begon het😂 mijn verloskundige gaf me zelf die tip😂

één jaar geleden

Reactie op Sylvanadg

Wat ik zelf heb gedaan die dag is een stukje gewandeld en daarna lekker bee ...
Haha dit laatste zit ook zeker in mijn planning 😂

één jaar geleden

Ik ben gisteravond om 19.30 gestript en heb vandaag al heel de dag wat menstruatie achtige krampen. Ook ben ik m’n slijmprop vanmorgen verloren. Helaas zet tot nu toe niks echt door. Iemand ervaring hiermee? Kan ik nog iets verwachten vandaag? 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Ik ook m’n slijmprop verloren vanochtend en sindsdien ook heel de tijd bruinig slijm. Ook wel wat wee-achtige pijn. Hoop dat we niet meer te lang hoeven te wachten!!

één jaar geleden

Reactie op mamaCor

Ik ook m’n slijmprop verloren vanochtend en sindsdien ook heel de tijd brui ...
Ik ga voor je duimen!

één jaar geleden

Reactie op MariekeVisser

Ik ga voor je duimen!
En ik andersom voor jou!!

één jaar geleden

Reactie op mamaCor

En ik andersom voor jou!!
Hoe gaat het met jou? Ik ben vanmorgen voor de tweede keer gestript. Heb af en toe wat krampen, maar niet regelmatig en het zet ook niet goed door. We blijven duimen 💙

één jaar geleden

Reactie op MariekeVisser

Hoe gaat het met jou? Ik ben vanmorgen voor de tweede keer gestript. Heb af ...
Ik ben vanmiddag met 40+5 ook voor de tweede keer gestript. Ik hoop toch zo dat het einde avond/vannacht gaat beginnen! Succes allemaal 🤞🏻

één jaar geleden

Reactie op MariekeVisser

Hoe gaat het met jou? Ik ben vanmorgen voor de tweede keer gestript. Heb af ...
Ik wacht op een telefoontje van de vk. Die zou vandaag bellen om te vragen hoe het gaat en of ik evt nog een keer gestript wil worden.. maar de dag is nog jong hè! Inderdaad, we blijven duimen! Wachten duurt soms zooo lang..

één jaar geleden

Hier een dilemma wat ik ga doen. De verloskundige stript eigenlijk pas vanaf 41 weken. Ben nu 40+1 en heb al 3 weken harde buiken en voorweeen. Lichamelijk en psychisch zit ik er echt doorheen. Elke beweging zorgt voor een pijnlijke harde buik. Ben er zoooo klaar mee. Alleen wil ik ook graag de natuur zijn gang laten gaan, zou zo graag willen weten hoe het zou beginnen bij mij(vorige bevalling ingeleid). Het voelt een beetje of geen van beide keuzes goed is😣

één jaar geleden

Reactie op milimeter

Hier een dilemma wat ik ga doen. De verloskundige stript eigenlijk pas vana ...
Misschien toch opperen voor een strippoging? Helemaal als je er doorheen zit. Misschien heb je nog geen ontsluiting en is het niet eens mogelijk maar dan weet je dat ook. Strippen kan net een zetje in de goede richting zijn waardoor inleiden tzt wordt voorkomen. Maar houd er wel rekening mee dat strippen niet altijd resultaat heeft. Ik vond het in ieder geval een fijn idee om ‘iets’ te kunnen proberen.

één jaar geleden

Net weer gestript, ik kom thuis en voelde ineens heel veel nattigheid.. kan het zijn dat m’n vliezen nu gebroken zijn? Het is echt waterig, met bloed…