17 Reacties

één jaar geleden

Lukt het misschien om bij stuwing 4 min te kolven? Dat was bij mij de tip van de lactatiekundige.

één jaar geleden

Ik kreeg de tip een luier natmaken even in de vriezer en die erop leggen. Dat is groter en kouder dan koolbladeren. Verder zoveel mogelijk afblijven als je geen borstvoeding geeft. Geloof me het gaat echt minder worden

één jaar geleden

Zakjes appelstroop in de vriezer doen als koel kompressen. Dat word wel koud maar bevriest niet

één jaar geleden

En paracetamol!

één jaar geleden

Coldpacks vanuit de koelkast bij je bh in stoppen, zakjes appelstroop vanuit de vriezer en wat bij mij helpt is koude arnica gel op mn borsten smeren (en dan de bh weer aan uiteraard). En elke 5/6 uur 2 paracetemol. Sterkte! Het is 🤬🤬 maar vanaf de 3e dag wordt het minder!

één jaar geleden

Ik kreeg net de tip van de kraamhulp om salie thee te drinken.. nog niet geprobeerd dus maar wellicht wel het proberen waard!

één jaar geleden

Wat bij mijn hielp: kraam verband in 2e knippen, nat maken en invriezen. En diepvries zakjes met appelstroop (dat was mn nummer 1). Het ‘mag’ niet direct op je borst, maar ik deed het wel 🤣, was zooo lekker verkoelend

één jaar geleden

Reactie op robinrn

Wat bij mijn hielp: kraam verband in 2e knippen, nat maken en invriezen. En ...
Oja, zakjes appelstroop ook invriezen 😳

één jaar geleden

Bij mij hielp paracetamol, coolpads en zakjes appelstroop uit de vriezer! Saliethee trouwens ook 😊

één jaar geleden

Ik slikte paracetamol (ook voor de hechtingen), maar het was maar twee dagen echt pijnlijk, daarna was het wat ongemakkelijk, deed geen zeer. Na ruim een week heb ik nu nergens last meer van. Weer heerlijk kunnen slapen en douchen zonder bh.

één jaar geleden

Strakke bh's Warme douche Masseren (al ben je er bijvoorbeeld 2uurtjes mee bezig savonds) Warme kruik .. Heb er zelf 1dag enorm veel last van gehad .. de rest vooral aangehouden om te blijven doen .. heb zelf op mn borsten geslapen en nog geen paar dagen verder en het was weg

één jaar geleden

Appelstroop uit de vriezer, echt top!

één jaar geleden

Reactie op Mamaaavan2

Appelstroop uit de vriezer, echt top!
Ja!!

één jaar geleden

Reactie op Mamaaavan2

Appelstroop uit de vriezer, echt top!
dit ja , en niet aankomen en ook met douchen een bh aan en geen warmte er bij. ik zat gister op mn hoogtepunt 😮‍💨 dag 5. Vandaag niet meer hoeven koelen en hopelijk is het morgen weer op zn retour 🤞🏻

één jaar geleden

Reactie op TianaSBM

Strakke bh's Warme douche Masseren (al ben je er bijvoorbeeld 2uurtjes me ...
Warmte is juist als je kunstvoeding geeft niet altijd handig met de stuwing heb ik na 2 keer ervaren 🙈

één jaar geleden

Reactie op TianaSBM

Strakke bh's Warme douche Masseren (al ben je er bijvoorbeeld 2uurtjes me ...
Warmte en masseren stimuleren juist de bv. Als je kv geeft niet heel handig 🙈

één jaar geleden

Phytolacca decandra D6! Dat remt de melkproductie. Ik neem het in meteen na de bevalling, geen last!