20 Reacties

één jaar geleden

Ja hoor dit mag gewoon dit hoef je niet nuchter te doen. Ik heb hem vorige week dinsdag gehad

één jaar geleden

İk moet het ook doen en Hier is het wel aangeraden om nuchter te zijn

één jaar geleden

Ik moest ook nuchter zijn. Mocht 10 uur van tevoren niks meer eten of drinken...

één jaar geleden

Moet je een drankje drinken? Ik neem zelf suikertesten af in het ziekenhuis en je moet nuchter naar de test komen en je mag gedurende 2 uur dan niet eten of drinken. Anders kunnen ze niet goed zien wat je lijf met het drankje doet.

één jaar geleden

Ik heb hem afgelopen vrijdag gehad maar ik moest ook nuchter komen.

één jaar geleden

Ik moet niet nuchter zijn. Afspraak is ook om 13u, zou anders wel lang zijn 😅

één jaar geleden

Ik heb anderhalve week geleden ook de suikertest gehad en ik moest wel nuchter zijn. Ik mocht de dag ervoor eten tot 22.00 uur, daarna nog wel wat water drinken.

één jaar geleden

Als je de gewone suikertest hebt, moet je niet nuchter zijn (1uur na drankje bloedname). Bij de uitgebreide moet je wel nuchter zijn. Dan ga je nuchter binnen, krijg je een bloedname en drink je erna pas het drankje.

één jaar geleden

Ik heb de instructie gekregen savonds om 22.00 te stoppen met eten en zo vroeg mogelijk in te plannen. Ik heb hem donderdag om 08.00. Na die 22.00 zou ik ook alleen water mogen drinken. Bij twijfels en aangezien de wisselende antwoorden zou ik voor de zekerheid gewoon de verloskundige even bellen tijdens kantoortijd. Dan weet je zeker dat je goed zit en geen valse waarden krijgt;)

één jaar geleden

Ik heb een afspraak om 09:00 en ik mag vanaf 22:00 in de avond daarvoor niks meer drinken of eten. Zal anders even bellen met je verloskundige die weten dat precies

één jaar geleden

Ik ga inderdaad even bellen voor de zekerheid! Bedankt voor jullie reacties :)

één jaar geleden

Ik moest nuchter zijn vanaf 22.00 avond van tevoren. Een beetje water drinken mocht evt. wel. Om 8.30 bloed prikken en drankje drinken, om 10.30 nog een keer bloed prikken. In tussentijd niets eten of drinken en niet teveel bewegen.

één jaar geleden

Het hangt ervan af of je de korte of uitgebreide suikertest doet. Ik heb vorige week de korte suikertest gedaan. Toen mocht ik 2 uur op voorhand niet meer eten en enkel nog water drinken. In mijn geval kwam dat neer op wel ontbijten, maar niet middageten (om 12u45 drankje drinken en 13u45 prikken). Helaas afwijkend resultaat, dus mag ik woensdag de uitgebreide suikertest doen. Hiervoor mag ik vanaf 22u dinsdagavond niet meer eten (wel nog wat water), op woensdag om 8u nuchter laten prikken, dan drankje drinken en na 2 uur wachten weer prikken.

één jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Ik moest nuchter zijn vanaf 22.00 avond van tevoren. Een beetje water drink ...
Bij mij was hetzelfde

één jaar geleden

Ik moest nuchter zijn, als je eet dan beïnvloed je je suiker waardes te veel. Maar er zijn volgensmij verschillende soorten testen ik moest nuchter en dan zo,n heel smerig drankje drinken

één jaar geleden

Voor zij die het willen weten. De gewone suikertest daar moet je niet nuchter voor zijn, mocht je de uitgebreide moeten doen dan moet je wel nuchter zijn. Best sowieso bij gewone suikertest niet té suikerrijk ontbijten zei ze ook.

één jaar geleden

Reactie op Sanfils

Het hangt ervan af of je de korte of uitgebreide suikertest doet. Ik heb vo ...
Idem hier!

één jaar geleden

Reactie op Em2

Voor zij die het willen weten. De gewone suikertest daar moet je niet nucht ...
Idem, dokter zei om geen banaan ofzo te eten net voor de test. Had m vroeg dus heb gewoon niets gegeten om zekee te zijn en de test was van de eerste keer in orde 👍

één jaar geleden

Ik heb vandaag de test gedaan (kleine) en moest ook nuchter zijn kreeg ook een goor drankje te drinken :)

één jaar geleden

Ik had de glucosetest (GT) vandaag. Moest nuchter zijn. Was ook gemeld door de verloskundige, het stond op de verwijsbrief én de afspraak bevestiging. Misschien kun jij het op die manier ook checken? Hee zoet drankje, werd er we wat misselijk van en daarna ook wat hoofdpijn. Na de test even gebleven om een appel te eten en toen even via het winkelcentrum naar huis. Kwam net helemaal trillend thuis. Snel boterhammen gegeten. Hoop niet dat ik suiker heb..