13 Reacties
2 jaar geleden
Ik zou zeker voor besnijden gaan in dit geval. Ook met de toekomst in gedachten. Dit zal niet een probleem zijn die 1,2,2 verholpen ks (voor altijd). Weet ook niet of hormoonzalf wel zo goed is.. ik ben sowieso een voorstander van besnijden omdat dat ook hygiënischer is en daarnaast vind ik oprecht dat het er besneden beter uitziet dan onbesneden wat betreft “schoonheid” (letterlijk en figuurlijk haha)
Ik snap je zorgen maar een besnijdenis op deze leeftijd herstelt ook super snel!
2 jaar geleden
Mijn zoontje is 8 mnd. en toevallig vorige week vrijdag geopereerd. Hij had iets anders dan een te strak voorhuidje, maar omdat ze z’n voorhuid nodig hadden voor de operatie ziet hij er nu wel besneden uit. Als ik zou mogen kiezen was het ook niet mijn keuze om te laten doen, maar het moest. Wat ik super fijn vond is dat het op deze leeftijd erg “makkelijk” is. Voor zowel je kindje als voor jou. Ze begrijpen het allemaal nog niet. Kennen geen angst. Het lijkt mij erg lastig om het op latere leeftijd te doen wanneer ze meer begrijpen en pijn ook anders gaan ervaren.
2 jaar geleden
Er aan toegevoegd:
Ik zag er erg tegenop, maar het is me tot nu toe echt meegevallen. En inderdaad, ze herstellen snel! Als ik het zo lees is het nu beetje uitstel van iets wat waarschijnlijk wel zal moeten gebeuren. Maar snap je heel goed hoor!
2 jaar geleden
Mijn zoontje is besneden, dus ik kan je alleen onze ervaring vertellen.
De ingreep was heel snel, binnen 10 minuten klaar. Daarna was het goed insmeren met vaseline, echt heel veel, bij elke luierwissel. Na dag 2 elke dag even weken in water en na 2 weken was de zwelling weg en prima. Hij had alleen dag 1 wat last, zetpil en klaar.
2 jaar geleden
Ik zou juist niet zomaar besnijden, ik vind dit echt onnodig om zomaar te doen als het niet medisch noodzakelijk is. Een besneden penis ziet er echt anders uit en heeft ook consequenties als je zoontje later seksueel actief wordt. Maar nogmaals, als hij echt veel last heeft is dit natuurlijk nodig, maar ik zou eerst proberen met rustig oprekken. Mijn vriend heeft dit als kind gehad en dat is helemaal goedgekomen onder besnijden.
2 jaar geleden
Wat staan jullie voor een moeilijke keuze! Mijn eerste gedacht is...de zalf. Besnijdenis kan indien het zijn effect mist of jullie op een andere manier toch van gedacht wisselen nog altijd.
Maar ik zou zeker goed in gesprek gaan met de uroloog. Vraag de statistieken op...wat zijn de nadelen als je voor de zalf zou kiezen. Welke risico's houdt een besnijdenis in.
Als je alle info verzamelt hebt, ben ik er zeker van dat jullie een geinformeerde keuze kunnen maken waar jullie achterstaan.
2 jaar geleden
Ik verbaas me over de negatieve reacties als: het is mishandeling. Belachelijk dit.
We hebben het hier over een mogelijke medische noodzaak. Dat is niet een mening, dat is aan een arts om te bepalen. Het is denk ik niet juist om hier om een mening te vragen of je het wel of niet moet doen.. dat is aan jou en de arts om te bepalen(medische noodzaak). Het enige wat je kunt doen is ervaringen aanhoren van moeders die een besnijdenis hebben meegemaakt en hoe dat ervaren is. Dat is denk ik een beetje de reden waarom je deze topic bent gestart.
Ik zou je willen zeggen, het is niet zo negatief als anderen hier allemaal beweren. Dus laat je niet bang maken. Als het moet dan moet het. Een te strakke voorhuid zou in de toekomst ook de penis kunnen krom trekken. Dat wil je ook niet lijkt me. Maar mijn advies is. Ga in gesprek met de uroloog. Vraag naar de voordelen en nadelen. En als er op dit moment nog mogelijkheden zijn om een operatie misschien te voorkomen. Doen natuurlijk!!!
Ik wens jou veel succes met het verloop ervan😘
2 jaar geleden
Wij hebben ook besneden met 10 maanden.. hoe eerder hoe beter eigenlijk. Het is veel hygiënischer en indd geen last meer van ontstekingen. Het was 2 dagen even gevoelig en daarna niks meer te merken. Ben blij dat we het gedaan hebben
2 jaar geleden
Ik heb het met mijn zoontje gered met zalf, maar dat was ook wel een heel stuk minder strak als bij jouw zoontje schat ik zo in. Maar dat was ook niet makkelijk hoor, het duurt enorm lang voor de zalf de huid zo verdunt heeft dat het ruimte bied. Tot die tijd kan het smeren ook erg pijnlijk zijn.
Ik heb in amerika gewoons waar het heel normaal is om je kindje te laten besnijden, het is zelfs een beetje vreemd als het niet gebeurd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het als partner een stuk fijner vind en echt veel hygiënischer. Omdat ik niks anders gewend ben twijfel ik soms echt hoe ik mijn zoontjes straks moet leren hun piemels te wassen 🙈
2 jaar geleden
Bij mijn zoontje hebben ze toen de huid losser gemaakt , binnenkant wat losser gesneden dus niet besneden. Heeft goed gewerkt tegen de blaasontstekingen die die steeds had door te nauwe voorhuid