25 Reacties

één jaar geleden

Zelf heb ik hier geen ervaring mee, wel weet ik dat het soms kan lijden tot het vroegtijdig breken van de vliezen, ik zou als je je zorgen maakt het gewoon met je vk bespreken, niet al te veel stressen, geniet nog lekker van je kleintje in je buik ❤️

één jaar geleden

Bij mij was ook te veel vruchtwater gezien op de echo. Ik heb een vervroegde diabetes test gehad en deze was positief. Dit zou eventueel een reden kunnen zijn. Verder zei mijn gynaecoloog ook dat ze in de meeste gevallen er niet achter komen waarom er teveel vruchtwater is, en dat het kindje toch gewoon gezond en normaal wordt geboren.

één jaar geleden

Hey hoi, Toevallig vandaag voor controle geweest. 3 weken geleden prima vruchtwater nu teveel. Oorzaak flinke zwangerschapsdiabetes. Ik heb gevraagd of kwaad kon, gynaecoloog gaf aan van niet. Bij zekerheid en geruststelling gewoon even vragen!

één jaar geleden

Toevallig ook hetzelfde nieuws gekregen gisteren. Vrijdag moet ik de suikertest doen.

één jaar geleden

Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook erg veel vruchtwater maar is er niets verder onderzocht en ons zoontje is gezond geboren gelukkig. Dat het nu wel gedaan wordt maakt toch dat je zorgen maakt maar ik probeer me er aan vast re houden dat we een al een gezond kindje hebben.

één jaar geleden

Reactie op spsom

Toevallig ook hetzelfde nieuws gekregen gisteren. Vrijdag moet ik de suiker ...
Ik heb hem er net opzitten. Succes vrijdag 🍀

één jaar geleden

Ik heb ook te veel vruchtwater, maar dat kan verder geen kwaad. Had het bij de eerste ook. Ben bij beiden getest op zwangerschap diabetes, want dat kan daar bij passen. Maar bij beiden had ik daar geen last van.

één jaar geleden

Fijn om hier ook positieve ervaringen te lezen; lees zulke enge dingen op internet. Moet niet googlen weet het maar ik wil toch wat info opzoeken 🙈 Zwangerschapsdiabetes is wel vervelend natuurlijk kan ik mij voorstellen maar als het niet schadelijk is voor de baby 🥰 Dank jullie wel

één jaar geleden

Ik vroeg me af hoe ze meten of je teveel vruchtwater hebt? Is dat iets wat tijdens een standaard controle opvalt aan de grootte van de buik bij het voelen of komt het omhoog tijdens een van de echo’s? Ik ben er benieuwd naar omdat mijn moeder het in beide zwangerschappen heeft gehad en ik er dus zelf een beetje extra alert op ben. Fijne zwangerschap verder allemaal ❤️

één jaar geleden

Reactie op GN89

Ik vroeg me af hoe ze meten of je teveel vruchtwater hebt? Is dat iets wat ...
Ben ik ook benieuwd naar. Bij de 20 weken echo is bij mij wel echt de hoeveelheid vruchtwater opgemeten.

één jaar geleden

Reactie op GN89

Ik vroeg me af hoe ze meten of je teveel vruchtwater hebt? Is dat iets wat ...
Bij mij zag onze verloskundige het met de groeiecho omdat ze op dat moment je hoeveelheid vruchtwater meten.

één jaar geleden

Reactie op Sylh

Bij mij zag onze verloskundige het met de groeiecho omdat ze op dat moment ...
Met hoeveel weken is de groeiecho? Ik heb volgens mij alleen nog maar een liggingsecho over een hele periode...

één jaar geleden

Reactie op Toetieee

Met hoeveel weken is de groeiecho? Ik heb volgens mij alleen nog maar een l ...
Ik heb er nu een gehad met 27+4 en onze verloskundige doet hem met 30 en 35 weken

één jaar geleden

Mij gave. Er aan dat dit vaak 2 mogelijke redenen heeft. Zwangerschapsdiabetes of groot kind.... Daarmee vorige keer de test 3 keer mogen doen en groot kind geen suikerziekte, deze keer terug veel vruchtwater en test weer ok....

één jaar geleden

Reactie op Sylh

Ik heb hem er net opzitten. Succes vrijdag 🍀
Heb je al de uitslag?

één jaar geleden

Reactie op spsom

Heb je al de uitslag?
Ja negatief…

één jaar geleden

Reactie op Sylh

Ja negatief…
Goed nieuws toch? Gaan ze verder onderzoeken of ga ze nu ervan uit dat alles goed is?

één jaar geleden

Reactie op spsom

Goed nieuws toch? Gaan ze verder onderzoeken of ga ze nu ervan uit dat alle ...
Morgen verder… heb onze verloskundige wel drie keer gevraagd vanmorgen ter bevestiging dat alle echo’s goed zijn en dat zijn ze. Snap er niks van en mede daar maak ik me zo’n zorgen nu. Moeten morgen naar een ander ziekenhuis

één jaar geleden

Reactie op Toetieee

Met hoeveel weken is de groeiecho? Ik heb volgens mij alleen nog maar een l ...
Ik had laatst ook nagevraagd bij de vk hoe het eruitziet na de 20wk echo en toen vertelde ze mij idd ook dat ik alleen nog een liggingsecho ergens in de 30wk en dus ook geen groeiecho’s. Bijzonder dat dat zo verschilt.

één jaar geleden

Reactie op GN89

Ik had laatst ook nagevraagd bij de vk hoe het eruitziet na de 20wk echo en ...
Ik heb hem gehad omdat ik een afwijkende vorm van baarmoeder heb en wordt ook begeleidt door de gynaecoloog in het ziekenhuis. Met een normale zwangerschap krijg je hem niet denk ik