32 Reacties

één jaar geleden

Zwaren boodschappen laat ik in de auto liggen, die haalt mijn man dan uit de auto later en boodschappen wat in de koelkast en vriezer moet neem ik natuurlijk gelijk mee🤭 ik heb bekkenproblemen dus we doen het al een tijdje zo en werkt prima😊

één jaar geleden

Ik probeer zo min mogelijk te sjouwen maar met een kind van 16 maanden is dat heel lastig. Boodschappen moeten gewoon gedaan worden. Maar mijn man tilt vaak wel de zwaardere dingen, maar als hij niet thuis doe ik het wel gewoon. Ik probeer dan wel gewoon even te rusten en niks te doen naar al dat sjouwen en dan ga ik weer door waar ik mee bezig was. Ik heb voornamelijk last van mijn banden. Best vroeg al helaas. Ben inmiddels 23+5

één jaar geleden

Ik laat mijn man inmiddels ook best veel tillen ja. Ook ivm harde buiken is tillen voor mij echt niet meer relaxed en dan moet je wel 😅 maar af en toe ontkom je er niet aan, zeker met nog een 2 jarige 🙈 qua boodschappen zou je kunnen kijken of je ze kan laten bezorgen. En anders in ieder geval een winkelkar gebruiken. Ik zou niet meer gaan lopen met zware boodschappen tassen in ieder geval.

één jaar geleden

tja....lastig he. ik heb zelf een peuter van 14 kilo die ik toch echt regelmatig moet tillen... ik merk wel dat als ik dat veel moet doen (hangt beetje van haar bui af) ik veel last krijg van rug en banden. probeer het dus zoveel mogelijk te vermijden. ik zou vooral op gevoel doen als je een keuze hebt dus en qua boodschappen valt dat allemaal wel mee denk ik, maar zware dingen beter van niet vooral als je het merkt aan je rug.

één jaar geleden

Ik roep mijn man om de auto uit te laden😉 is ons eerste kindje dus hoef nog geen peuter te tillen, daar ontkom je haast niet aan lijkt me

één jaar geleden

Kind van 13+ kilo vaak nog tillen.. erg zwaar lichamelijk

één jaar geleden

Voor ons het eerste kindje dus hoef ook nog geen ander kindje te tillen op dit moment.. verder kijk ik gewoon wat wel of niet gaat eigenlijk.. een beetje je gezonde verstand gebruiken denk ik dan maar🙈

één jaar geleden

Zoontje van 2,5 jaar van 17 kilo.... Tsja

één jaar geleden

oeh zegt internet dat? dochter is ook 15 kilo.. en met sporten/krachttraininh pak ik ook nog gewoon gewichten tot 20kg eigenlijk..

één jaar geleden

Boodschappen doet mijn vriend, ik kan al wat langer minder ivm bekkenpijn. Als je al met de auto boodschappen doet (en niet bij de Lidl bv) zou ik sowieso kiezen voor laten bezorgen, is duurzamer en hoef je niks te tillen :) Verder let ik wel erg op, de was doet mn vriend ook meestal bijvoorbeeld, en als hij niet thuis is dan til ik het tree per tree, heel rustig.

één jaar geleden

Zoontje van 2 denk 13/14 kilo? Op het werk kratten gevuld met brood of andere dingen ook wel 10/15 kilo. Probeer er wel een beetje op te letten maar ontkom er niet aan.

één jaar geleden

Ik til vrijwel niet, ook ivm bekken. Wasmanden etc laat ik mijn man de trap af tillen. Man doet ook de boodschappen

één jaar geleden

Ik til zo min mogelijk, laat mijn vriend het meeste tillen. Maar wij hebben ook konijnen en momenteel is het nodig om die soms te tillen, ze wegen tussen de 6 en 7 kg. En soms doe ik een klein boodschapje alleen en dan zit je er ook al heel snel overheen..

één jaar geleden

Ik ben hondentrimster en til de honden meerdere keren op. De verloskundige zei dat ik vooral op mijn houding moet letten, het gewicht maakt niet zoveel uit. Vrouwen die al een kind hebben ontkomen er ook niet aan natuurlijk. Maar ik laat daar waar kan anderen zoveel mogelijk voor me tillen

één jaar geleden

Mijn vriend tilt de zware boodschappen en ik vraag hem zoveel mogelijk om de wasmand enzo te tillen. Ik til niet echt zwaar meer en ik ben zwanger van mijn eerste kindje, dus dat scheelt ook. Miss voor de moeders die al een kindje hebben een idee om bij de commode een trappetje te doen, zodat je kind er zelf op kan klimmen? Toen ik nog in de kinderopvang zat, hadden ze dit ook en was wel makkelijk.

één jaar geleden

Zolang je lichaam niet aangeeft dat het niet meer kan hoef je je echt niet aan de 5 kilo regel te houden. Ik werk momenteel nog in de supermarkt, moet regelmatig zware dingen tillen en moet volgende week van het werk uit stoppen aangezien ik dan 6 maand ver ben. Moest ik mogen, ik zou nog even door doen. 🤷‍♀️ Gewoon gezond verstand gebruiken en luisteren naar je lichaam.

één jaar geleden

Dat word lastig met een kleine van 16 maanden die altijd de verkeerde kant op loopt. Word op een dag aardig wat getild. Werk in de zorg daar probeer ik wel op te letten met tillen. Maar verder ervaar ik tot op heden weinig klachten van het vele tillen.

één jaar geleden

Ik pak met krachttraining nog gewichten tot 20/30kg, maar let dan wel extra op mijn houding. Sterke spieren zijn alleen maar goed, denk ik dan :) (dingen als verhuisdozen de trap op sjouwen doe ik wel minder en laat ik vooral mijn vriend doen)

één jaar geleden

Ik zou zelf even aanvoelen of tillen nog lukt of niet. Hier gaat tillen ook steeds minder goed, heb heel snel pijn aan m'n schaamstreek en rug. Dus dan til ik even wat minder. Kleine stukjes m'n dochter tillen na wat rust lukt nog wel maar ook niet meer teveel want teveel pijn. Van de week dacht ik nog even een commode 2x over een drempel te tillen met laag bukken. Nou, dat gaat dus echt niet meer. Kreeg mega pijn en ben nu al de hele week weer aan het herstellen hiervan en slaap al 3 nachten met paracetamol. Gaat nu gelukkig alweer wat beter. Gewoon zelf goed blijven aanvoelen waar je fysieke grenzen liggen!

één jaar geleden

Ik til wel veel meer hoor. Gisteren ook de baby van vrienden getild die nu 7 kilo is. Dat voelt zó licht... Als ik ergens pijn krijg stop ik gelijk met tillen... Wat zijn eigenlijk de risico's van te zwaar tillen?