17 Reacties

2 jaar geleden

Wat vervelend om te horen dat het je zo belemmerd! Hopelijk kun je er wat aan doen of helpen eventuele tips! Mag ik vragen wat je precies merkt en/of voelt? Ik twijfel namelijk of ik er ook last van heb..

2 jaar geleden

Zo’n beetje de hele dag door prikkelende armen/handen en vingers. Bij bepaalde handelingen zoals stofzuigen wordt het erger. ‘S nachts is er bijna geen houding waarbij het niet of minder is. Al lig ik op mijn rug met mijn armen strak naast me, ze blijven zo prikkelen en slapen.. hele dag dus een doof gevoel in armen/vingers en ook wel opgezette vingers.. ergggg vervelend!

2 jaar geleden

Brace gekocht bij bol.com 20 euro per stuk eerst 1 geprobeerd maar werkt super heb hem soms ook overdag aan zoveel pijn had ik. Nu snachts beide om en slaap goed als ik niet hoef te plassen 12 x hahaha

2 jaar geleden

Reactie op m00nbaby

Zo’n beetje de hele dag door prikkelende armen/handen en vingers. Bij bepaa ...
Pff... Dat lijkt me zeker heel vervelend en vermoeiend! Ik ervaar dus ook de opgezette vingers. Ik heb alleen wel meer een tinteling ipv prikkelend gevoel in mijn handen/vingers. En inderdaad met stofzuigen of andere handelingen merk ik dat mijn hand 'verdoofd' raakt

2 jaar geleden

In ieder geval in de nacht een brace gaan dragen. En als het echt niet te houden is eventueel ook overdag. Nadeel van de brace overdag is dat je je polsen niet kan buigen. Dit nam bij mij wel wat pijn weg bij mijn eerste zwangerschap maar zeker niet alle. Er is verder niet heel veel aan te doen helaas. Sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op ChantallS

Pff... Dat lijkt me zeker heel vervelend en vermoeiend! Ik ervaar dus ook d ...
Ja dan zou dit het ook heel goed kunnen zijn.

2 jaar geleden

Ik heb 1 brace en voor de andere hand gebruik in een skeeler bandschoen. Had ik toevallig nog liggen en werkt net zo goed als een brace. Ik heb ze af en toe de nachten om. Ik merk alleen wel dat als ik ermee heb geslapen dat mijn polsen erg stijf zijn. Ik heb de pijn in mijn vingers vooral in de ochtend, trekt eind van de ochtend gelukkig vaak weg. Maar bij het openen van de kraan of knoopjes dicht doen, dan doet dat erg zeer

2 jaar geleden

Zeker 'snachts braces dragen! Ik draag ze sinds week 15, heb 2 x de brace niet om gehad en heb hier een week last van gehad. Heb ze nu soms overdag om als ik veel pijn heb. Ik merk meer last als ik weinig doe. Moet soms even door de pijn heen om iets voor elkaar te krijgen maar sommige momenten ook echt kracht verlies en veel pijn dus t is een beetje aanvoelen... wordt helaas alleen maar erger en ik hoop dat t na de bevalling vanzelf weer verdwijnt🤞

2 jaar geleden

Ik heb hier sinds een week ook last van. Vorige zwangerschap had ik dit al na 12 weken, was niet uit te houden ‘s nachts. Als ik dan ‘s morgens uit bed ging trok het weg en had ik de hele dag nergens last van (nu weer hetzelfde). Een brace besteld alleen als ik deze draag word ik oprecht gillend van de pijn wakker ‘s nachts, dus lijkt het te verergeren. Vorige keer was het een paar dagen na de bevalling weg, dus hoop daar nu weer op!

2 jaar geleden

Wat eventueel even kan helpen is een hand fysio. Hou het wel in de gaten. Veel huisartsen schuiven het op de zwangerschapshormonen en dat het nog weg kan gaan. Helaas heb ik er bijna drie jaar mee door gelopen tot dat ik geopereerd werd.. Had het in beide handen namelijk 🥺

2 jaar geleden

Reactie op EefDol

Wat eventueel even kan helpen is een hand fysio. Hou het wel in de gaten. V ...
Ik ben tijdens zwangerschap idd ook naar fysio gegaan, dat gaf meer verlichting dan de brace. Na de bevalling geopereerd. Nu opnieuw zwanger en opnieuw CTS-klachten, maar aanzienlijk minder. Dus als het aanhoudt, zou ik idd zeker voor operatie gaan.

2 jaar geleden

Reactie op Nijssie92

Zeker 'snachts braces dragen! Ik draag ze sinds week 15, heb 2 x de brace n ...
Mag ik vragen waar je deze vandaan hebt?

2 jaar geleden

Reactie op m00nbaby

Mag ik vragen waar je deze vandaan hebt?
Via bol.com en dan gewoon zoeken op brace carpaal tunnel syndroom, krijg je veel keuze en verschillende prijzen. Ik heb echt de links en rechts maar je kunt ook bijvoorbeeld 1 doen die je voor links én rechts kunt doen. Zal ze zo snel mogelijk bestellen als ik jou was, de eerste nacht was voor mij een verademing echt waar🤭

2 jaar geleden

Juist niet gaan overbelasten. Als het niet gaat gaat het niet. Ik heb een tijdje eten voor mijn man gesneden omdat hij er zo erg last van had. Ook moelijk slapen. Hij kreeg medicatie ervoor. ( paracetamol, diclofenac en of ibuprofen) helaas kun je niet alle medicijnen slikken door de zwangerschap. Uiteindelijk werd de pijn minder. Ik hoop dat het na de zwangerschap over is voor je. Owja als je achter de computer zit en het is de hand waarmee je je muis gebruikt ff een kussentje ervoor leggen.

2 jaar geleden

Reactie op Nijssie92

Via bol.com en dan gewoon zoeken op brace carpaal tunnel syndroom, krijg je ...
Ik heb vannacht met een polsbeschermer (voor het skeeleren) geslapen maar vond dat niet heel prettig eigenlijk, maar misschien is dat heel anders🙈

2 jaar geleden

Dinsdag deze week ook last van. Vooral in de nacht. Wapperen met de handen in de lucht helpt een beetje. Worden de tintelingen minder. Houd dus vocht vast in m’n handen. Krijg m’n trouwring niet meer af. Hopelijk lukt dat nog wel, voordat het erger wordt 😖 Enige hulpmiddel is een brace denk ik evt?

2 jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Dinsdag deze week ook last van. Vooral in de nacht. Wapperen met de handen ...
Sinds deze week * (niet dinsdag 🤷🏼‍♀️)