28 Reacties
2 jaar geleden
Haha hier hetzelfde probleem, maar elastiekjes boven op dr hoofd met een knotje laat ze nu weer zitten. Eerst trok ze die eruit, maar was een fase denk ik?😂
2 jaar geleden
Wat voor elastiekjes gebruik je? Als je van die rubberen doet, kan ze die niet zo makkelijk uittrekken. Daarnaast zou ik zoveel mogelijk proberen om haar haren naar de zijkanten te kammen zodat je een scheiding krijgt en het haar niet meer voor het gezicht zit.
Met mijn oudste geleerd om hier eerder mee te beginnen want die heeft tot 2 jaar ofzo er zo bijgelopen en nu met de jongste ben ik alvast begonnen met opzij kammen ondanks dat ze nog niet zo heel veel heeft.
Dus: rubberen elastiekjes en naar de zijkanten kammen!
2 jaar geleden
Hier maak ik inderdaad gewoon staartjes, vlechtjes en dergelijke... maar ben al met 4/5 maandem begonnen met staartjes door de flinke bos haar van mijn dochter. Daardoor laat ze het goed toe dat ik haar haartjes doe en zij blijft er gelukkig ook goed af.
Waarom zou een pony knippen trouwens uitstel van gedrag zijn als je dat gewoon goed bij houdt? Ik denk dat dat erg mooi zou staan bij jouw dochtertje🥰
Op de foto was het haar net ingevlochten door de kapper (niet geknipt).

2 jaar geleden
Reactie op Sophie87
Wat voor elastiekjes gebruik je? Als je van die rubberen doet, kan ze die n ...
Wat voor rubberen elastiekjes bedoel je dan? Naar de zijkant kammen al geprobeerd, gaat vanzelf weer naar voren 🤣. Ze heeft denk ik hetzelfde haar als ik heb, lekker eigenwijs hahaha
2 jaar geleden
Reactie op Framblij32
Hier maak ik inderdaad gewoon staartjes, vlechtjes en dergelijke... maar be ...

Ja klopt als je het bijhoud haha. Maar ik wil het langer laten groeien (heb zelf ervaring met pony’s en dat is vaaaaak knippen omdat t heel snel groeit haha)
Vlechten lukt helaas nog niet, al geprobeerd 😅
2 jaar geleden
Reactie op Maaariska
Wat voor rubberen elastiekjes bedoel je dan? Naar de zijkant kammen al gepr ...
https://www.bol.com/nl/p/haarelastiekjes-1000-stuks-haarelastiekjes-meisjes-kind-dames-elastiekjes-rubber-haar-haar-elastiekjes-klein-gekleurde-elastiekjes-1000-stuks/9300000141542668?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Dit soort elastiekjes bedoel ik.
En met het kammen bedoel ik voornamelijk wanneer het nat is van bad of douchen omdat je dan echt goed bij de wortel kunt komen met de kan en het dan van richting kan laten veranderen. Duurt wel even, ook kun je dan 's ochtends het haar nat sprayen en het weer de goede kant op kammen. Als je het kamt wanneer het droog is, valt het zo weer terug idd. 😅
2 jaar geleden
Reactie op Sophie87
Ja nat of droog kammen maakt beide niet uit 🤣 gaat beide in haar ogen alleen dan zit er een middenscheiding in haha. Ik heb van die elastiekjes in huis! (Voor mezelf ooit gekocht) ga het uitproberen! Laatste keer dat ik die had gebruikt kreeg ik t niet in haar haar maar ga t nogmaals proberen hahaha dank je!
2 jaar geleden
Reactie op Sophie87
Vind dit erg gevaarlijk voor een kindje van 15 maand.
2 jaar geleden
Hier hetzelfde probleem, ik doe er vaak een dikke(ere) bandana in (voor zolang als het duurt) zodat het haar uit haar gezicht is. Verder accepteer ik nu maar even .... ze moet net als jouw dochter, even over dat punt heen. Dat het langer is en je er een vlecht in kan doen bijvoorbeeld.
2 jaar geleden
Reactie op Maaariska
Vanwege stikgevaar als ze het in haar mond doet bedoel je? Mee eens hoor, z ...
Ja klopt.
Ze zijn ook niet zo opvallend en zo dun.
2 jaar geleden
Hier hetzelfde probleem, ik doe er vaak een dikke(ere) bandana in (voor zol ...
Ja precies wat ik bedoel haha, even door dat punt heen 😅 Die mini elastiekjes kunnen ook niet trouwens, trekt ze ook uit. En iemand anders hier reageerde ook al stikgevaar dus doe ik ook liever niet weer.
2 jaar geleden
Vind dit erg gevaarlijk voor een kindje van 15 maand.
Het voordeel van rubber is dat ze het niet uit kunnen trekken dus ook niet in hun mond kunnen doen. Ik krijg ze er zelf tenminste nauwelijks uit. Als je ze er niet goed in doet, zijn ze er idd zo uit en kunnen ze die in hun mond doen. En als ze het probeert gaat dat gepaard met schreeuwen omdat het niet goed lukt en kun je er dus snel genoeg bij zijn.
Maar goed, je moet je er zelf prettig bij voelen natuurlijk.
Ik heb overigens de eerste link gepakt wat naar voren kwam bij het zoeken naar rubberen elastiekjes. Het was een voorbeeld. :)
2 jaar geleden
Reactie op Sophie87
Ik doe precies hetzelfde. ‘s ochtends nacht dan die elastiekjes erin en twee kleine knotjes maken. Mevrouw zit er niet meer aan 😄