12 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op avs1991
Vervelend zeg! Een vriendin van mij ervoer hetzelfde probleem en zweert bij ...
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar ik vind het nog al een dingetje, hoe vaak moet Je bijvoorbeeld een schone aantrekken.
Ik had gehoopt helemaal geen maandverband meer nodig te hebben, ik vloeide vanaf het begin al nauwelijks (ze hebben de placenta verwijderd en me helemaal schoongemaakt) maar ik kan nog niet zonder helaas
3 jaar geleden
Blijf er niet te lang mee rondlopen, door hormonale veranderingen kan je lichaam zo van slag zijn dat je speciale zalf moet gebruiken om dit te kalmeren. Naar de huisarts en desnoods terug als de klachten blijven. In de tussentijd: cetomacrogolzalf, daar zitten geen allergenen in en kan ook goed op aangedane huid.
3 jaar geleden
Ik had wegwerp maandverband van Sanature en toen het vloeien minder werd weer mijn eigen katoenen (wasbare) maandverband van Imse Vimse. Ik had een natuurlijk kraampakket met ook katoenen kraamverband en kon toen ook echt niet meer wennen aan de normale maandverbanden, wat een zweterige plakkerige zooi was dat.
3 jaar geleden
Herkenbaar! Na het kraamverband vond ik gewoon maandverband echt ineens verschrikkelijk😅 Gevoel dat alles schuurt en met mijn hechtingen is dit echt geen pretje! Ik vloei nog weinig en draag nu menstruatieondergoed: wat een uitkomst!👌🏼 Zit lekker, lekt niet door en voelt totaal niet vies (was ik bang voor😅) en stinkt niet. Ik verschoon nu 2x per dag en ‘s nachts draag ik nog kraamverband just to be sure en dat zit voor mij het lekkerst met de hechtingen en bloeduitstorting.
3 jaar geleden
Ik ben overgestapt naar katoenen ondergoed ( bij licht vloeien) want zelfs in katoenen/natuurlijk maandverband of ongesteldheidsbroekjes zit nog plastic..en dat ging broeien en jeuken. Agja, die vieze doorlek onderbroeken gooi ik tzt wel gewoon weg. Bij mij is de jeuk gestopt en geen geschuur meer