31 Reacties

24 dagen geleden

Hier echt helemaal precies hetzelfde aan de hand voor ook al 4-5 weken. Ik twijfel ook heel erg, omdat de dag nog te lang voor dr is op maar 1 dutje. Ingewikkeld he? Helaas dus geen tips/advies voor je... maar ik lees wel mee!

24 dagen geleden

Reactie op Nitij

Hier echt helemaal precies hetzelfde aan de hand voor ook al 4-5 weken. Ik ...
Fijn die herkenning! Vind dit zo ontzettend lastig!! Vanochtend na 30minuten proberen dacht ik, we gaan gewoon kijken hoe je het doet op 1 slaapje.. het liefst stelde ik het ook nog wat langer uit, omdat ze nooit echt een hele geweldige slaapster is geweest. Volgende week is ze 13 maanden..

24 dagen geleden

Lastig hè, vooral al die adviezen die op het internet staan.. maar gelukkig is dit maar een richtlijn. Mijn dochtertje is van 30 maart en, tegen alle voorschriften in, heeft ze al sinds dat ze 10.5 maand is, nog maar 1 slaapje overdag. Ik begon echt te merken dat ze met haar 1e dutje eigenlijk nog helemaal niet moe was. Hier ook nooit echt een vast ritme gehad maar heel goed op signalen letten. Ik bracht haar dus steeds later naar bed voor haar “1e dutje”, waardoor het 2e dutje telkens net wat te laat was. Vanaf toen heb ik geprobeerd om haar dutje iets wat te rekken, meestal zo’n 4 uur nadat ze wakker was. Ze sliep dan ook gelijk ruim 2 uur, wat ik voldoende vond voor de hele dag. Dus toen heb ik het maar zo gelaten, en dit gaat nu nog steeds hartstikke goed. Ze wordt ‘s ochtends rond 09:00 wakker, gaat dan rond 14:00 slapen, wordt rond 16:00/16:30 wakker, en gaat rond 21:00 weer naar bed. Misschien niet de meest ideale tijden volgens het boekje, maar voor ons werkt het. Daarnaast ben ik een stay at home mom dus vind ik het fijn dat ze niet heel vroeg wakker wordt in de ochtend. Helaas slaapt ze hier nog niet volledig door, ze wordt nog zo’n 2x wakker maar valt dan met een speentje gelijk weer in slaap. Hopelijk heb je er wat aan! En veel succes!

24 dagen geleden

Reactie op Jaléya’s mom

Lastig hè, vooral al die adviezen die op het internet staan.. maar gelukkig ...
Bedankt voor je verhaal! Wat heerlijk zeg een kindje die tot 9uur slaapt! Als dit voor jullie werkt is dat toch helemaal top! Ik werk zelf 3 dagen dus op die dagen moet mijn dochter wel wakker zijn voor 07.30 (ontbijt, aankleden en naar de opvang of naar mijn moeder) Ik denk dat als wij naar 1 slaapje gaan dat we die rond 12.15 aanbieden en dan tot een uurtje of 15.00, zodat ze savonds weer rond 19.00 naar bed kan, maar dat is voor ons de meest ideale situatie ;p natuurlijk maar afwachten of onze dochter met een sterke persoonlijkheid er ook zo over denkt ;p

24 dagen geleden

Reactie op Alishav

Bedankt voor je verhaal! Wat heerlijk zeg een kindje die tot 9uur slaapt! A ...
Mij hoor je ook echt niet klagen haha! 🙈 wat je aangeeft lijkt mij inderdaad prima. Wat ik al zeg ik houd meestal zo’n 4 a 4.5 uurtjes aan vanaf dat ze wakker is. Dat komt hier gewoon het beste uit. En ik zorg trouwens ook dat ze met een gevulde maag naar bed gaat zodat ze daar in ieder geval niet wakker van wordt! 😊. Veel succes er mee, het kan echt zoeken zijn maar volg vooral je moedergevoel wat vrijwel altijd goed zit. Alles wat op internet staat heb ik los gelaten en daar ben ik blij mee want dit werkt voor ons gewoon het beste. En die sterke persoonlijkheid.. nu zal het nog wel eens lastig zijn maar gelukkig heeft ze die in zo’n gekke wereld! 😜🍀

23 dagen geleden

Hier een tweeling. De ene slaapt van 9.30 tot 10.15 uur en van 13.45 tot 15.30 uur. De ander van 13.15 tot 15.45 uur. Beiden slapen ong 11 uur 's nachts (19.45 tot 6.45). Het is echt per kindje verschillend, zo werkt het hier goed. Natuurlijk verschilt het een beetje per dag, maar zo gaat het vaak ongeveer.

23 dagen geleden

Reactie op Jaléya’s mom

Mij hoor je ook echt niet klagen haha! 🙈 wat je aangeeft lijkt mij inderda ...
Bedankt! Ik merk dat ik door al die berichten op google van slaapcoachen zo onwijs onzeker wordt! Ik denk dat ik inderdaad meer moet gaan kijken naar mijn kleine meid ipv "de boekjes" :)

23 dagen geleden

Reactie op Mamavandriemeisjes91

Hier een tweeling. De ene slaapt van 9.30 tot 10.15 uur en van 13.45 tot 15 ...
Hebben jou kindjes moeilijk gedaan met het ochtendslaapje/de overgang naar 1 slaapje of ging dat gewoon vanzelf? En wat een verschil dan, toch komen ze uiteindelijk op ongeveer de zelfde tijd kwa hoeveel slaap over de dag, alleen anders ingedeeld!

23 dagen geleden

Hier een kleine van 13 maanden die al een maand meestal 1 slaapje doet op een dag. Soms zijn we onderweg en valt hij in de wagen, op de fiets of in de auto in slaap. 2 slaapjes werd vaak een strijd en dat was voor ons beide niet leuk. Nu met 1 slaapje gaat het makkelijker, maar vind ik de dagen soms heel lang duren. Hij slaapt nu van 20.30 tot 07.30 soms tot 8 uur. En dan zo rond 13 of 13.30 weer slapen. Dit slaapje duurt meestal 75 min soms langer.

23 dagen geleden

Reactie op Alishav

Hebben jou kindjes moeilijk gedaan met het ochtendslaapje/de overgang naar ...
Degene die nog maar 1 slaapje doet, kwam 's middags niet meer in slaap. Toen het ochtend slaapje verkort naar 15 min, maar dan ging ze alsnog pas 14.30 uur slapen. Dat vond ik tijd om haar 's morgens niet naar bed te doen :)

23 dagen geleden

Reactie op Mamavandriemeisjes91

Degene die nog maar 1 slaapje doet, kwam 's middags niet meer in slaap. Toe ...
Duidelijk! Bedankt voor je berichtjes!♥️

23 dagen geleden

Reactie op SusanB88

Hier een kleine van 13 maanden die al een maand meestal 1 slaapje doet op e ...
Bedankt voor je berichtje! Fijn om te lezen dat ook bij jullie kleintje het dus werkt om1 slaapje te doen en de nachten ook goed gaan! Ik lees dat jou kindje 75min slaapt smiddags, is je kindje dan niet 'vermoeid' omdat hij "kort" slaapt?

23 dagen geleden

Onze dochter is ook 13 maanden oud en doet sinds een week standaard nog maar 1 dutje. Elise laat tegenwoordig nooit merken dat ze moe is omdat ze geen slaapsignalen geeft, veel te druk met stuiteren. Daar gaat ze gewoon mee door zolang je haar laat. Dus ik ben haar steeds later in bed gaan leggen en uiteindelijk werd dat iets als: (tijden bij benadering) 8-9u wakker 14-15u naar bed 17-18 wakker 19-21 naar bed Nu geen of nauwelijks strijd meer bij de dutjes en die waren altijd zooooo moeilijk😅 echt een opluchting en dat ze zo lang slaapt bij haar dutje vind ik ook heerlijk!

23 dagen geleden

Ook slaapt ze nu btw véél dieper overdag en 's nachts. Ze was enorm gevoelig voor wakker worden van van alles, maar dat is ook over. En oververmoeid is ze echt niet

23 dagen geleden

Reactie op Alishav

Bedankt voor je berichtje! Fijn om te lezen dat ook bij jullie kleintje het ...
Ja, maar ik maak hem niet wakker en probeer het te verlengen, maar meneer denkt er zelf anders over

23 dagen geleden

Reactie op SusanB88

Ja, maar ik maak hem niet wakker en probeer het te verlengen, maar meneer d ...
Zo te horen heeft hij ook een eigen willetje ;p

23 dagen geleden

Reactie op Kerooi

Onze dochter is ook 13 maanden oud en doet sinds een week standaard nog maa ...
Bedankt voor je berichtje! Fijn om te horen dat ook bij jou 1 slaapje goed werkt. Wel lastig als ze geen slaapsignalen geeft. Inderdaad een mooi lang slaapje voor 1 slaapje! :)

23 dagen geleden

Reactie op Alishav

Zo te horen heeft hij ook een eigen willetje ;p
Zeker weten

23 dagen geleden

Onze zoon is van 14 maart en doet sinds een week ook (met uitzonderingen) 1 slaapje per dag (12:30 - 15:00). Overdag werd echt drama met naar bed brengen, duurde lang en hij sliep maar kort. De nachten gaan ook beter sinds hij maar 1 slaapje doet.

23 dagen geleden

Reactie op majelrensen

Onze zoon is van 14 maart en doet sinds een week ook (met uitzonderingen) 1 ...
Bedankt voor je reactie! Denk je dat bij jullie het kwam door de slaapregressie of dat hij echt toe was aan 1 dutje?