23 Reacties

één maand geleden

Oh jeetje. Naja ik kan je vertellen dat ik ook erg snel moe ben, en erg snel hoofdpijn kan krijgen, ik zorg ervoor dat ik genoeg drink, ik heb ook altijd snoep mee naar mijn werk, want vindt het persoonlijk fijn om dan te snoepen, terwijl ik dit thuis niet doe😂😂 en ik eet ook voldoende, brood, een breaker tussendoor. Etc.

één maand geleden

Zoo herkenbaar! Ik ben een volledig alleenstaande moeder van een vroege vogel tussen 5-5.30 wakker. Ik ben begonnen met koffie drinken sinds ik werk en een kind verzorg🤣 Ik heb voor mezelf over 2 maanden een hotel geboekt om 24u bij te slapen want het begint na een jaar toch wel op te breken de vermoeidheid. Misschien kan je met je partner afspreken om om de beurt een nachtje weg te gaan(naar vrienden, familie, hotel oid) zodat je echt kan slapen. Kan me voorstellen dat je anders toch wakker wordt of gaat helpen.

één maand geleden

Ohja. Ik herken dit zo erg. Vaak vragen mensen; hoe doe je dat. Antwoord; je gaat gewoon door. Je kan niet anders. Vroeg naar bed. Allebei een hobby / sport waar we minimaal 1x per week voor op pad gaan. Dan houden we ons brein ook een beetje gezond. Maar jeetje wat hunker ik naar meer slaap. Nu weer paar nachten drama met slapen en overdag veel huilen. Krijg er echt beetje hoofdpijn van.

één maand geleden

Reactie op DaniqueDion

Oh jeetje. Naja ik kan je vertellen dat ik ook erg snel moe ben, en erg sne ...
Ja! Ik eet ook zoveel :)

één maand geleden

Reactie op Ser83

Zoo herkenbaar! Ik ben een volledig alleenstaande moeder van een vroege vog ...
Wauw knap dat je alles alleen doet zeg! Lekker om 24 uur bij te slapen ;) Wij waren laatst een nachtje weg, het resultaat ik werd continue wakker en kon om 06.00 niet meer doorslapen 😂

één maand geleden

Reactie op Kiki123V

Ja! Ik eet ook zoveel :)
Dat is wel goed hoor. Ik vergeet altijd te eten. Dit had mijn moeder ook altijd. Aan de lijn hoef ik niet. Maar eigenlijk wat meer eten wel. Maar door de vermoeidheid heb ik zo Geen trek.

één maand geleden

Reactie op Maartjex93

Dat is wel goed hoor. Ik vergeet altijd te eten. Dit had mijn moeder ook al ...
Dit heb ik juist andersom. Hoe moeier ik ben, hoe meer ik eet. En dan liefst ongezond 🤭 maar niet eten is ook niet zo gezond!

één maand geleden

Hahaha herkenbaar! Vanochtend kon ik wel janken, vanaf 05.00 uur ofzo al wakker en nog moeten werken. Als ik moe ben, word ik eerst hyper en dan ga ik idd ook eten, snacken, maar op werk is het wel vaker fruit dan chocolade. Rond middaguur een dip, dan ga ik in de pauze even wandelen om wakker te worden. Vanavond weer een poging doen tot vroeg slapen.

één maand geleden

Heel herkenbaar, hier al ruim 3.5 jaar slaapgebrek (de oudste sliep pas door toen de jongste werd geboren.. ) er zitten dagen tussen dat ik het heel zwaar heb en dan neem ik wat verlofuren op en slaap die middag bij.. is noet anders. Wat ik wel weet en ontzettend veel energie heeft gekost is mezelf ook echt onderhouden. 3x per week krachttraining, zelf care etc.. energieleven krijgt daardoor toch een boost. En uiteraard af en toe uit logeren om bij te tanken. Maar het is doorbijten ook en ik weet dat het ooit beter wordt

één maand geleden

Op tijd naar bed gaan. Soms al wel 20 uur. Verder eet ik ook veel chocola, koek, snoep als ik moe ben om soort van energie op peil te houden. Ik ben fulltime thuis, maar ook dat is fysiek erg pittig en emotioneel ook zwaar. Verder sta ik altijd om 5 uur op met onze vroege peuter en dan liggen we nog wat half te wachten in het donker op en matras in de woonkamer en slaap ik nog half wat. Mijn man staat dan om 6 uur 'echt' op en ik ga dan tussen 6 en 7 nog een uur bijslapen in bed. Zo hou ik het vol. Onze baby en peuter zijn allebei ook zeker nog 1,2,3 keer per nacht wakker.

één maand geleden

Wij hebben 1 a 2 dagen dat alles snel is: kleine thuis, makkelijk koken (groenten uit de diepvries, snelle hap voor ons en potje voor kleine ofzo) en echt samen met de kleine bed in.

één maand geleden

Herkenbaar, als alleenstaande fulltime mama is het hier met momenten erg pittig. Ik heb mijn uurrooster aangepast zodat ik langere dagen werk wanneer zoontje naar de crèche gaat, en zo 1 namiddag in de week voor ´mezelf´ heb (lees: huishouden doen zonder eens baby in de gaten moeten houden, boodschappen,..). Planning is key hier. Ik maak een weekmenu en kook vnl in het weekend om dan in de week snel uit de diepvries te halen of slaatje te maken. En vroeg gaan slapen, ik probeer tegen 21u30 ook in bed te liggen maar dat lukt meer niet dan wel helaas..

één maand geleden

Wij hebben wel een redelijk goede slaper, maar nog soms zo moe. In het weekend mogen we beide een ochtend blijven liggen. Zo heb ik vanochtend uit kunnen slapen (zelfs tot 11 uur...) en morgen mag mijn vriend blijven liggen. Dit werkt voor ons ideaal.

één maand geleden

Geen idee… ik heb maar 1 kindje, kan me niet voorstellen hoe mensen met 3 kids dit doen. Zo moe zo moe

één maand geleden

Reactie op bloempje11

Geen idee… ik heb maar 1 kindje, kan me niet voorstellen hoe mensen met 3 k ...
Elke avond om 2130 naar bed. De oudste slaapt altijd door. De middelste bijna altijd. De jongste is een draak, maar voor gejengel ga ik er niet uit. Verder leuk werk hebben, geeft energie, genieten van het grut, soms mopperen en inderdaad te veel eten

één maand geleden

Tja gewoon de keuze maken om door te gaan. Dat klinkt flauw maar zo ervaar ik het wel. Wij hebben eigenlijk wisselend op en af slapeloze nachten gehad. Het was echt heel heftig maar mij ziekmelden was voor mij geen optie.

één maand geleden

Reactie op tinemarley

Tja gewoon de keuze maken om door te gaan. Dat klinkt flauw maar zo ervaar ...
We hebben drie kinderen

één maand geleden

Wij doen om de beurt uitslapen in het weekend en inderdaad rond 21.00 naar bed….

één maand geleden

Matig....haha, ik doe mijn werk echt stuuuuuukken minder efficiënt, snel, en zorgvuldig dan voordat ik een kind had. Maarja, met slaapgebrek en superveel minder tijd en (mentale) energie vind ik dat ook niet zo gek dus ik vind t wel prima voor nu. Ik heb 12 jaar lang me de pleuris gewerkt maar de komende jaren ga ik in mijn carrière waarschijnlijk gewoon even niet shinen, mijn prioriteiten liggen nu ergens anders. I'll be back als mijn kind / (hopelijk) kinderen wat ouder zijn. Ergens vind ik t ook wel even lekker. Ik hoef even niet zoveel van mezelf (behalve in het ouderschap). Dus samenvatting eigenlijk: met de lat heel laag. En koffie. En veel vroeger naar bed zou helpen maar dat doe ik steeds maar niet 😅.

één maand geleden

Op tijd naar bed en in het weekend om beurten uitslapen. Op het werk ben ik lang niet zo productief als voor kinderen. Het is maar even zo. Over een paar jaar kan ik weer na denken over de volgende stappen in mijn carrière. Nu vind ik het wel prima.