10 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb dit bericht geschreven terwijl ik net wakker was en niet gelet op spel en typfouten zie ik 馃槄

3 jaar geleden

Best heftig om te lezen, je hebt een kindje in je buik gehad, en dat veranderd een deels je lijf. En juist daar mag je trots op zijn!

3 jaar geleden

Wat een vervelende situatie. Ten eerste, heel knap dat je zo goed met je eetstoornis om gaat en dat het al lukt om jezelf meer te waarderen ongeacht je formaat! In principe kan je vriend er misschien niet direct iets aan doen dat hij je minder aantrekkelijk vind, maar ik vind wel dat het probleem bij hem ligt. Hij mag wel iets minder oppervlakkig naar de moeder van zijn kind kijken! Kijk wat voor iets moois jouw lichaam gepresteerd heeft! Het kost een vrouw zelf al moeite om het tijd te geven tot je lichaam weer herstelt is, en nu zit er nog extra druk achter die je niet verdient! Je mag trots zijn op jezelf, mommy! Dat slanke lichaam komt wel weer

3 jaar geleden

Echt heel verdrietig om te lezen. Je lijf heeft een topprestatie geleverd en is dat nog steeds aan het doen na het herstel & zorg voor jullie kindje. Het lijkt eerder een goed idee dat jullie er samen over gaan praten ipv dat jij enkel in therapie bent. Ik ging ook slank en afgetraind mijn zwangerschap in en ben nu ook anders. Zelf voel ik me daar heel onzeker over maar mijn man vertelt me juist dat hij van me houdt in iedere vorm. Wil je meegeven dat het ook zo kan en dat je nu vooral denk ik onnodig stress ervaart terwijl je juist volop zou mogen genieten van jullie kleintje. Heel verdrietig dat hij jou dat gevoel geeft tijdens deze periode

3 jaar geleden

En heel mooi dat jij zelf wel tot de inzichten bent gekomen dat je prachtig bent want dat ben je ook! Kijk eens wat je op de wereld hebt gezet, daar mag je jezelf en je lichaam echt dankbaar voor zijn 馃

3 jaar geleden

Wat heftig zeg. Lijkt me heel lastig. Sowieso heel knap dat je bezig bent met jezelf accepteren! Het helpt niet dat je vriend je nu niet aantrekkelijk vindt. Ik ben ook een maat aangekomen na de zwangerschap. Mijn vriend vindt me hoe dan ook mooi en aantrekkelijk, juist omdat het dieper gaat dan alleen lust of een type. Zou het misschien voor je vriend ook werken om jou te accepteren, hoe je er ook uitziet? Ik begrijp dat er een type kan zijn als je met iemand gaat daten, maar jij bent de moeder van z鈥檔 kind. Je hebt een topprestatie geleverd. Jullie zijn al jaren samen. Maar misschien zegt hij wel telkens tegen zichzelf dat hij vrouwen met een maatje meer niet mooi vind, net zoals wij weleens tegen onszelf blijven zeggen wat we niet mooi vinden. Misschien kan hij dat ook leren ombuigen. Ik vind in ieder geval dat het zijn probleem is. Het ligt niet aan jou en je hoeft niet voor hem af te vallen

3 jaar geleden

Dankje voor de lieve woorden, dat doet mij echt goed. We hebben het er nog eens over gehad. Hij baalt zelf ook erg van zijn ingebouwde vooroordelen. Zijn moeder is altijd slank en erg uiterlijk gericht geweest (nog steeds) en veroordeelde andere vrouwen als ze dat niet waren. Dat zit in zijn hoofd gebakken en dat vindt hij zelf ook heel erg. Hij gaat hulp zoeken hiervoor en heeft vandaag wel duidelijk gemaakt hoeveel hij van me houdt. Dus het komt goed 鉂わ笍

3 jaar geleden

Oh wauw.. dat hij slap van je wordt.. dat is echt sneu.. je moet je vrouwtje juist aantrekkelijk vinden en haar steunen in zon lastige periode.. schoonheid zit vanbinnen en dat moet toch ook aantrekken. Ik hoop dat hij geen domme dingen doet en alleen oog voor jou blijft houden, anders zit hij in de problemen

3 jaar geleden

Reactie op NoamLily

Dankje voor de lieve woorden, dat doet mij echt goed. We hebben het er nog ...
Fijn om te horen! En wat knap dat hij weet waar het vandaan komt en goed dat hij eraan wil werken 馃槉

3 jaar geleden

Wil ook wat voor hem opkomen naar aanleiding van sommige reacties. Natuurlijk moet het niet uitmaken hoe vol of slank je bent, maar zoals ik uit je verhaal begrijp doet hij al erg zijn best om er doorheen te kijken maar lukt dat gewoon niet goed. Je kan nog zo je best doen, een slappe piemel is een reactie van je "reptielen"-brein en daar kom je niet zo makkelijk vanaf door alleen maar te denken: "oh, wat fantastisch dat mijn vrouw met dit lichaam ons kind heeft gedragen." Dus je kan rationeel wel begrijpen en je best doen om door uiterlijk heen te kijken, maar je gevoel kan alsnog weerzin krijgen voor een veranderend lichaam. En ook zijn gevoelens moeten er mogen zijn, hoewel die in dit geval natuurlijk best pijnlijk zijn. En inderdaad wel goed om te bedenken dat omdat het niet makkelijk is om je eroverheen te zetten als man, het niet onmogelijk is om je instelling te veranderen. 馃檪 Ik denk dat jullie een stap de goede richting op hebben gezet dat hij hier hulp bij gaat zoeken, dat vind ik ontzettend nobel en laat zien dat hij om je geeft en eraan Wil werken!