29 Reacties

één jaar geleden

Hoi! Mijn vriend mag nu alles maar we hebben afgesproken dat hij vanaf 6 week van te voren niet meer drinkt etc en met een half uur hier kan zijn. Hij mag dus dan wel weg maar houdt er wel rekening mee. Reden waarom wij dat zo doen is omdat het onze eerste is en je tegen die tijd ook niet weet hoe je er voor staat!

één jaar geleden

Reactie op cher11

Hoi! Mijn vriend mag nu alles maar we hebben afgesproken dat hij vanaf 6 we ...
Dit hebben wij inderdaad ook afgesproken vanaf week 35.

één jaar geleden

Hier ong. Dezelfde situatie. Als ik er nu naar kijk denk ik prima. Heb wel aangegeven dat ik dichterbij de datum nog even naar wil kijken samen. Inschatten hoe het dan net je gaat is moeilijk. Is het mogelijk dat hij last minute toch niet gaat?

één jaar geleden

Als die nog gewoonast minute kan aangeven ik ga toch niet mee dan prima optie toch? ik weet dat het voor iedereen anders is maar ik zelf fietse bijvoorbweld met 36 weken nog 15km heen en terug naar de stad en alles ging prima, hadden nog feestjes, verjaardagen etc en keken gewoon per evenement/activiteit hoe ik me voelde. ben uiteindelijk op 42 weken ingeleid dus vanaf 36 weken was dat gewoon nog 6 weken langer. zou gewoon weekje van te voren even bekijken hoe je je voelt en of het oke voelt dat die gaat

één jaar geleden

Ik snap dat hij heel graag mee wil op die trip en dat je hem dit ook gunt. Zelf zou ik het niet fijn vinden. Mijn zus beviel met 37 weken. Ook al is de kans groter dat je later bevalt, je weet het nooit van te voren en het lijkt mij heel erg als mijn partner niet bij de bevalling kan zijn. Denk dat je vooral moet bedenken, hoe erg vinden jullie het als je toch ineens wel bevalt die dagen? Hij kan niet even snel terug. Maar je weet het nooit, het kan ook pas met 42 weken gebeuren. Succes met deze keuze!

één jaar geleden

Ik zou het zelf echt niet fijn vinden. Wij hebben afgesproken dat mijn man de laatste weken een beetje “in de buurt” blijft zodat mocht het nodig zijn, hij er binnen half uurtje kan zijn zoiets. Hier denken wij allebei hetzelfde over. Ik snap je twijfel, kans is groot dat het bij 36 weken nog niet gebeurt, maar wat als..

één jaar geleden

Je zegt dat de trip een aantal dagen is. De meeste vrouwen bevallen van hun eerste rond de 40 weken. Ik zou het hem gunnen om die paar dagen naar New York te gaan. Stel je voelt iets de dagen voordat hij gaat dan kan hij misschien cancelen. Misschien afspreken dat hij mag gaan maar wel zorgt dat een collega als backup is voor het geval dat je vriend bij jou moet blijven.

één jaar geleden

Ik zou dat niet fijn vinden. Mijn vliezen braken bij de eerste ook met 36+3.... Hopelijk blijft de kleine nog even zitten voor je rond die tijd

één jaar geleden

Denk dat je nu vooral uitzonderingen hoort als reactie hierop. De kans om met 36 weken te bevallen is best klein. Ik zou het door laten gaan met annuleringsverzekering, en dan een week van tevoren nogmaals beoordelen.

één jaar geleden

Wij hebben iets vergelijkbaars. Ik duim maar gewoon dat het goedkomt. De VS is wel écht ver. Is er geen mogelijkheid voor je vriend om al in januari te gaan?

één jaar geleden

Ik zou het niet fijn vinden. De kans dat je bevalt rond die tijd is klein, maar aanwezig. Ik heb even op internet gekeken, en vond dit: https://kgsaucsd.org/nl/kansen-om-te-gaan-bevallen-op-35-36-37-38-weken/ De kans is dus rond de 5%. Maak daarin je eigen afweging. Wat voor mij ook nog mee zou spelen, is dat het voor zijn werk is. Hoe graag wil hij daarvoor meegaan? Is het gewoon leuk met collega's, of is er een andere reden? Heeft hij vaker dit soort uitstapjes, dan kan hij toch best een keertje overslaan? Maar is dit iets eenmaligs, dan is het nog weer anders... Nogmaals, ik zou het niet chill vinden, omdat ik echt wil dat mijn partner erbij is als de baby wordt geboren. Dus hij blijft bij mij op een uur reisafstand van huis vanaf 37 weken.

één jaar geleden

Mijn man reist veel voor zijn werk, ook naar bv Amerika en Australië. Ik vind het persoonlijk niet prettig als hij in de periode dat ik met verlof ga (36 weken) nog zover van huis gaat, ondanks dat onze eerste met 41+5 weken pas geboren is. Als het nu Frankrijk of Engeland ofzo is dan ben je met een paar uurtjes thuis, maar een ander continent duurt toch zomaar een dag minstens om naar huis te komen. Aan de ene kant snap ik de gun-factor waar sommige reacties hier naar verwijzen, aan de andere kant weet hij ook dat als je een kind verwacht dat dan ook de man zich op een gegeven moment moet aanpassen aan de situatie. Dat moet straks met een kindje ook. Dus ik zou eerlijk naar hem zijn als je het niet fijn vind dat hij gaat. Dan weet hij ook waar hij aan toe is. Misschien even balen, maar tja, je krijgt er iets moois voor terug 🤭

één jaar geleden

Hi! Mijn man werkt op zee en is er sowieso niet met 36 weken ;) Hij plant dat hij vanaf week 38 thuis is tot 4 weken na de uitgerekende datum. Voor mij geen probleem, maar kan voor ieder anders zijn. Ben ook gewend dat hij er niet is ;) Maar zou gewoon een back-upplan maken: wie bel je stel dat het begint. En zet de telefoonnummers van je achterwacht ook in je verloskundige boekje en portemonnee etc

één jaar geleden

Dank voor jullie inzichten en adviezen! Fijn om te horen hoe anderen dit zouden aanpakken. Ik ga het nog even laten bezinken en dan met m’n vriend overleggen hoe en wat

één jaar geleden

Ik zou het persoonlijk niet prettig vinden. Maar goed dat is mijn mening . De kans is klein, maar aanwezig dat de baby eerder komt dan 40 weken. New York is ook niet om de hoek , dus mocht je vliezen breken is die niet snel terug . Maar iedereen staat er anders in natuurlijk 😜

één jaar geleden

Hoe zeer ik het mijn man ook zou gunnen, ik denk dat hij hier zelf vanaf zou zien. Babys worden inderdaad wel eens te vroeg geboren en hij zou gewoon nooit het risico willen lopen het te missen. Je zou natuurlijk bij het eerste het beste signaal dat de bevalling begint kunnen proberen zsm terug te komen, maar vanuit NYC heb je gewoon echt geen garantie dat je er dan binnen 12-24u bent. New York is een kei leuke stad en zo'n werktrip is ook supergaaf. Maar uiteindelijk moet je wel de vraag beantwoorden of je het risico wil lopen dat je de bevalling mist, want die kans is er gewoon. New York drijft vooralsnog niet weg, deze zwangerschap komt nooit meer terug.

één jaar geleden

Als je of hijzelf wilt dat hij er zeker bij is, dan zou ik het niet doen. Hij/zij kan inderdaad makkelijk 4 weken te vroeg geboren worden... Ik zou het als partner niet eens overwegen.

één jaar geleden

Mijne skipt al een weekendje België met 36 weken, uit zichzelf. Vorige keer met 38 bevallen.

één jaar geleden

En wat zou jullie advies zijn als het over een zaken reis naar Japan gaat? En die reis gaat plaats vinden tussen week 28 en week 32 en het is voor 1 week weg. Vind het een lastige keuze want het is mijn eerste kindje, geen idee!

één jaar geleden

Reactie op Meike1993

En wat zou jullie advies zijn als het over een zaken reis naar Japan gaat? ...
Is nog redelijk vroeg dus denk dat het wel kan, maar ik snap je dilemma heel erg! Mijn man gaat 2 weken naar Panama als ik 32-34 weken ben, wat ik ook nogal spannend vind. Is ook ons eerste kindje en Panama is niet om de hoek. Toen we probeerden zwanger te worden hadden we het hier ook al over gehad en dat hij sowieso nog deze reis wil maken. We hebben toen zitten rekenen en voor ik zwanger werd dacht ik dat het wel prima zou zijn. Maar nu ik echt zwanger ben voelt het toch enger. We kijken het even aan hoe ik me voel tegen die tijd... Misschien kun jij het daar ook vanaf laten hangen? Voel je je goed en zijn er volgens je vk geen gekke dingen dan moet het wel goedkomen denk ik (en hoop ik ook een beetje om mezelf gerust te stellen😅)